G5 - stygg eller pen?

Diskusjon rundt Apples iMac

G5 - stygg eller pen?

Innleggav admin » ons 02.07.2003 19:28

Hva synes dere om den nye G5 maskinen? Er den pen eller stygg?

Jeg personlig synes G4ene kanskje er penere. Løsningene med Airport og Bluetooth trekker veldig ned på G5en, og det at du faktisk kan se inn i maskinen fra fronten. Porter på forsiden er heller ikke veldig lekkert.

Men de hadde kanskje ikke noe valg, siden G5en tydeligvis blir *litt* varm :) Støyen skal det jo heller ikke være noe å utsette på.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav mammal » ons 09.07.2003 2:18

G5 maskinen er super. Jeg har en G4 MDD-maskin, og den, eh, er ikke stille.

Antennene for trådløs kommunikasjon er naturlig nok på utsiden av boksen, ettersom metallet i boksen ville hindret signalene. Med muligheten for ei ekstern antenne kan du selv velge hvor stor rekkevidde du ønsker, sikkert.

Selv sitter jeg ikke ser så mye på selve maskinen, mest på skjermen. Skjermer med perforert stål vil vi sikkert se om ikke lenge, så dette uttrykket er det bare å venne seg til;-)

For min del kunne _alle_ portene godt vært på forsiden. Evt. kunne CD-stasjonen vært på baksiden, samma hva. Jeg har hatt maskina mi inne i et skap det siste halvåret, og ikke sett mye til hverken ledninger, CD-stasjon eller maskin.

Med Firewire 2 ser jeg ingen grunn til å ha plass til fler enn 2 interne disker, skjønt, det ville jo vært billigere for meg om jeg bare kunne satt de rett inn i maskinen, men da måtte den jo vært enda større.

Nuvel, vi får vente til slutten av august, så vi kan se disse nye maskinene på nært hold.
medlem i 248 måneder
 

Innleggav admin » ons 09.07.2003 16:48

Selvom det er Firewire 2 på maskinen synes jeg de kunne hatt flere interne stasjoner.

Synes perforert alu ser bra ut. Spennende å se om Apple tar dette videre på andre maskiner.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Helt enig...

Innleggav thomas.berglund » tor 10.07.2003 12:29

Jeg synes også den nye G5 Power Mac'en kunne ha hatt litt større muligheter for påbygging og utvidelse av komponenter. Jeg har egentlig tenkt til å kjøpe en av de nye G5 Power Mac'ene, men jeg vet ikke helt enda, om jeg skal vente til neste upgrade, eller ikke. Man kan jo ikke vente hele tiden. En eller annen gang må man bare kjøpe. Selvfølgelig kan man se an situasjonen litt, men når det nettopp har kommet nye produkter, så lønner det seg egentlig å kjøpe da.

Det er jammen ikke lett å bestemme seg :?

--------------------
Thomas Berglund
 

Innleggav panther » tor 10.07.2003 14:01

Min erfaring er å vente med å kjøpe RevA maskiner fra noen som helst leverandør, og kanskje spesielt Apple. De har mange bra løsninger, men noen ganger roter de det bra til synes jeg.

Vent til neste oppdatering av PowerMacen, det er mitt råd selv om det kan være lenge å vente. Da slipper du kjipe feil som finnes i første versjonen.

/Panther
medlem i 248 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 10.07.2003 23:44


Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav magnussandg » tir 26.08.2003 21:50

Jeg deriomt synes nå den er ekstremt vakker, og det er spesielt kult at man kan se inn i maskinen mellom hullene på forsiden.
medlem i 218 måneder
 

Innleggav simen » tir 26.08.2003 22:22

Rev. A ? Har en Bondi Blue iMac her, bedre mac skal du lete LENGE etter. Rev. A har hatt mange feil, men det har søren meg Rev. F eller G for den slags skyld.

Jeg har ikke råd til G5 (stundent), men du kan gjerne donere en til meg dersom du ikke er fornøyd med Rev. A. Jeg vil iallefall gjerne ha den.

Og en ting, ikke selg din gamle G4 450 eller noe slikt, hvis du har en. Disse fungerer perfekt til å holde dine gamle Harddisker (siden G5 har S-ATA, og bare plass til to) og som en server. Du kan jo koble dem sammen med Firewire, eller Gigabit ethernet, eller FW2 via ett pci kort. Mange muligheter. Når det gjelder Gigabit ethernet er det best å her kjøre krysset, siden en gigabit switch koster mer en to ekstra nettverkskort. Jeg fikk ett til 175 kroner på min lokale pc sjappe. Men ikke alle fungere, det fleste RealTek kortene fungerer. Jeg kjøpte ett UNEX kort og det funka konge.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav ackiboa » ons 01.10.2003 22:55

medlem i 246 måneder
 

Innleggav macorfium » tir 14.10.2003 15:04

synes egentlig ikke verken G4 eller G5 maskinene er spesielt flotte :roll:
Apples bærbare løsninger derimot er en fryd for øye!
medlem i 247 måneder
 

Innleggav nick » tir 14.10.2003 16:42

Fikk G5'en min igår. Syntes den er rålekker, men det syntes vel alle som er nyforelsket :-)

Den er stor - helt utrolig gedigen, og det trekker litt ned. Men det er vel for å få til avkjølinga elns. Den er helt stille, sitter vanligvis og jobber på en Cube - og den bråker faktisk mer enn G5-maskinen :-) (Har putta i en annen harddisk som lager en godt hørbar, jevn, høyfrekvent lyd.)

Liker designen - metall og en «hardere» form. Arbeidsjern!

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav macorfium » tor 16.10.2003 8:10

Gratulerer med ny mac! :D Jeg får snart en ny powerbook, gleder meg! :D
medlem i 247 måneder
 

Innleggav admin » tor 16.10.2003 17:53

Grattis!

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere