Diskusjon - 1,8GHz G5 vs. Dual 2GHz G5

Diskusjon rundt Apples iMac

Diskusjon - 1,8GHz G5 vs. Dual 2GHz G5

Innleggav thomasb » søn 07.09.2003 16:35

I MacNN.com sitt forum, så snakkes det mye om Power Mac G5. Noe som blant annet har blitt stilt spørsmål om, er om man virkelig trenger en Dual 2GHz G5. Flere mener at en 1,8GHz G5 ville være nok i massevis for de aller fleste av oss.

Her er kanskje grunnen til hvorfor de fleste vil ha dual 2GHz G5! :p hehe

-----------------------------------------------------------------------------------
GAWD man! You sound like my GF!

GF: So tell me why you want a new $3000 computer... You just got a new Powerbook.

Me: Because it's fast.

GF: You keep talking about how fast that Powerbook is, are you saying it's not fast enough for you now? That this G5 is better?

Me: No, the G5 is just... faster.

GF: So this justifies you spending $3000 when the computer you already have will satisfy your needs?

Me: Silence woman! Can't you see that I need and crave more performance and mutiple processors?!? IT MUST BE MINE!!!

GF: So, you want this new G5 to simply satisfy your testosterone driven compulsion for more power?

Me: Well yeah... That's about it...

GF: I thought so.
:D
-----------------------------------------------------------------------------------

Les mer her:
http://forums.macnn.com/showthread.php? ... genumber=1

Jeg mener selv at hvis man først skal ha en Power Mac G5, og skal velge mellom 1,8 og dual 2GHz G5, så er ikke prisforskjellen så stor at man ikke går for den beste :)

Hva mener du?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav sniffer » søn 07.09.2003 17:29

Før jeg får råd til en ny Mac er vel G5'ern kommet opp i dual 4Ghz prosessor. Allerede om ett år er G5 spådd til å ha nådd 3Ghz merket.
Og det blir mens Intels prosessorer nærmer seg en varme utvikling tilsvarende en 100W lyspære av prosessorene.
Ting ser jammen lyse ut for platformen vår ja. 8)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav simen » søn 07.09.2003 17:58

Kanskje Intel vil danke ut Osram på lyspærer ? :D

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

hehehehe

Innleggav thomasb » søn 07.09.2003 18:01

Blir spennede å se hva Apple gjør videre :) Om de noen gang klarer å komme forbi PC'er når det gjelder prosessorer.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav simen » søn 07.09.2003 18:13

De er foran da.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 07.09.2003 18:20

Ja, vi får håpe det :)

Det har ikke vært noen bra tester av dual 2GHz G5 enda da. Apple sin egen test (er ikke Apple som har gjort testen, men..) har jo blitt slaktet av de fleste som har peil på dette. Det blir derfor spennede å se flere tester av maskinene når de kommer ut til folket. Jeg sier ikke at dual 2GHz G5 ikke er rask, men jeg liker ikke å skrike ut at den er så mye raskere enn PC'er enda.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav simen » søn 07.09.2003 20:59

Apple banker PC'er når det gjelder real world testings. Det er det liten tvil om, og det er jo Real world som teller, ikke benchmarks.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav admin » man 08.09.2003 0:23

Enig med simen, men det er heller ikke å skuffe under en stol at P4 3GHz ER raskere enn en G4 1.42..

Så Apples realworld tester må man ta med en klype salt :)

/Mats

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav thomasb » man 08.09.2003 18:04

Blir spennende å se flere "real world tester" av Power Mac G5 dual 2GHz :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Gjest » fre 03.10.2003 20:04

Synd å si det men... G5 taper kampen mot Intel/Amd :(
 

Innleggav admin » fre 03.10.2003 20:16

Hvordan da om jeg tør spørre?

4GHz innen neste sommer, og IBM bruker tett med penger på utvikling..
Synes det går veldig bra

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Salamander » fre 03.10.2003 23:11

Hadde vært gøy om en som har fått kloa i en kunne formidle litt om hvordan den oppleves? Hastigheten i Finder, for eksempel? Brenning, billedkonvertering, lyd/støynivå...
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Zenith » tor 06.11.2003 1:10

Jeg har nettopp bestilt min dual G5 og den skulle vel være her i løpet av neste uke. :D

Skal skrive litt om hvordan jeg opplever den når jeg får den. Det er forresten en CTO uten superdrive og modem, og jeg kommer til å ha 1,5 GB ram i den til å begynne med.

Forresten kjenner jeg godt en portugiser med dual G5. Har gjort en del videochat med han via iChat, og det ser ut til at den er rask nok for enhver! Han testet litt Exposé i Panther og det gikk fullstendig strøkent med 40 vinduer åpent, hvorav flere var videoavspillinger i QT, iTunes Visualizer, og iChat med videochat gående. Dessuten får han alltid gode framerates i f.eks. UT2k3. Rundt 80 i average fps med 2-6 spillere. Han hostet et spill med 20 boter pluss 2 spillere, og fikk aldri framerates under 40 i gjennomsnitt.
 

Innleggav metrom » fre 07.11.2003 0:54

Athlon FX slår dessverre G5 både i syntetiske bench programmer og i reallife som premiere rendering, photopshop osv.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 07.11.2003 1:10

Jeg tenkte jeg skulle gå for å kjøpe dual 2GHz G5 i år, men jeg bestemte meg for å vente til REV B kommer ut (til sommeren regner jeg med). Blir spennende å se om Apple kommer med noe enda heftigere enn dual 3GHz til sommeren :D.

Gleder meg til å høre om din nye dual 2GHz G5 Zenith! 8)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]