Lyd i OS X

Diskusjon rundt Mac OS

Lyd i OS X

Innleggav Gjest » tir 30.09.2003 11:41

Hei!

Nå har jeg endelig fått "switchet" til mac, og er enda mer fornøyd en jeg trodde jeg skulle bli. (Nå skulle det ikke så mye til å danke ut det 200mhz pentium kjøleskapet jeg brukte inntil det, men dog...)

Jeg lurer på en liten ting, og håper det er noen som kan hjelpe meg:
Er det mulig å få slått av alle lydefektene uten å mute systemvolumet? Jeg tenker på alt fra oppstart lyden, til lydene i msworks, men jeg vil fortsatt kunne bruke iTunes og lignende.

Jeg har skrudd ned lydsignalvolumet i system preferences til null.

All hjelp er velkommen.
Bra forum!
Jon
 

Innleggav thomasb » tir 30.09.2003 12:47

Gratulerer, og velkommen!

Alle system lydinnstillinger finner du i "System valg" (System Prefrences), under "Lyd". Du kan skru av lyd effekter der. Oppstartslyden går ikke an å skru av. Hvis du vil at det ikke skal være noen oppstartslyd når du starter Mac'en, så må du huske å mute lyden før du skrur den av. Hvis du glemte å mute, og ikke vil at lyden skal forstyrre noen i det du skrur den på, så bruk noen headphones som du plugger inn før du starter opp. :)

Hva slags Mac har du kjøpt?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav DJ-Immortal » tir 30.09.2003 17:41

Takk for kjapt svar.

Men jeg får det fortsatt ikke til. Lydsignalvolumet står på null, men det er allikevel lyd, f.eks. når jeg skrur opp og ned volumet med tastaturet (F3 og F4). Kanskje hvis jeg får laget meg en lydfil, uten lyd i/ minnimalt med lyd. Hmm

Jeg har os 10.1.2 forresten hvis det har noe å si.

Men jeg klarte å få av lyden i office i hvertfall. (preferences -> general -> skru av provide feedback with sound)

Maskinen er en Pismo/Firewire powerbook 400mhz / 196 mb ram / 10gb harddisk.

Jon
medlem i 245 måneder
 

Innleggav simen » tir 30.09.2003 17:55

Du kan både velge signal lyd lyd, og output lyd styrke. Du bør absolutt oppgradere også, 10.1.2 er greit nok, men OS X er ennå ungt, og utviklingen går fort (vi prater Apple her tross alt), og 10.1.2 er allerede utdatert.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 30.09.2003 18:20

DJ-Immortal skrev:
Jeg har os 10.1.2 forresten hvis det har noe å si.



Jon: Du kan ikke slå av alert lyden for når du skrur opp og ned volumet i Mac OS 10.1.2. Jeg vil anbefale deg å oppgradere hvis du vil ha muligheten til å skru av det. Du kan jo eventuelt vente til Mac OS 10.3 Panther kommer ut (det ville jeg selv gjort, hvis jeg var deg). Mac OS 10.3 Panther, skulle komme om ikke så lenge, forhåpentligvis i løpet av November.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav admin » tir 30.09.2003 18:35

Jeg er enig med Thomas, vent til 10.3 før du oppgraderer. Å kjøpe 10.2 nå ville bare være helt idiotisk :)

10.3 kommer jo kanskje allerede neste måned? 3.10 :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav simen » tir 30.09.2003 18:50

Enda bedre, i statene står mnd. før dag. Altså 10/3 :D

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 30.09.2003 18:51

Oktober ja :) Det hadde vært noe! Aldri godt å vite med Apple, hehe...

Jeg er utrolig spent på å få prøvd Panther. Har enda ikke prøvd å installere noen av beta versjonene. Jeg har ikke noen eksterne harddisker som jeg kan eksperimentere med. Jeg får snart min 20GB iPod, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å installere Panther på den :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 30.09.2003 22:20

thomasb skrev:Oktober ja :) Det hadde vært noe! Aldri godt å vite med Apple, hehe...

Jeg er utrolig spent på å få prøvd Panther. Har enda ikke prøvd å installere noen av beta versjonene. Jeg har ikke noen eksterne harddisker som jeg kan eksperimentere med. Jeg får snart min 20GB iPod, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å installere Panther på den :D

Dårlig nyhet. Det nye Podene er ikke Bootable. Skjønt, jeg mener det skal være teoretisk mulig å hacke de til å gjøre det ene og det andre.
Faktisk finnes det en egen side på nettet hvor en fyr innstallerte Linux på iPoden.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]