trenger litt hjelp?

Diskusjon rundt Apples iMac

trenger litt hjelp?

Innleggav justme » ons 15.10.2003 1:41

hei, jeg har en eldre imac DV SE 400 som jeg nettopp fornyet med OSX 10.2.. dette gikk fint, men så plutselig av seg selv blir mitt skjermbilde forvridd og skjeivt......... jeg prøver å kalibrere en ny skjerminnstilling, og jeg prøver å stille tilbake til fabrikkinnstillinger. Skjermen blir ikke bra...har et leselig bilde nå, men det er skjeivt og ike holdbart....kan selve monitoren være skadet, eller er det bare jeg som ikke skjønner hvordan jeg stiller den inn etter dette? håper på svar, vil ha en frisk mac... takk :roll:
 

Innleggav Salamander » tor 16.10.2003 18:12

Standardsvaret er jo to motspørsmål, beklager hvis du vet dette allerede:
1 Har du oppdatert firmware?
2 Har du prøvd å resette PRAM? (Starte opp med eple+shift+p+r holdt inne, la oppstartlyden klinge 4 ganger)
medlem i 246 måneder
 

Innleggav admin » søn 19.10.2003 17:43

Skjedde dette etter 10.2 installering?

Sjekket om du finner noe lignende problemer på Diskusjonsforumene til Apple?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav sniffer » man 20.10.2003 10:43

http://docs.info.apple.com/article.html ... #Norwegian

Firmwareoppdatering 4.1.9 gir forbedret støtte for oppstart fra Mac OS X fra en lokal harddisk, Firewire-måldiskmodus, oppstart fra en lokal harddisk, nettverksoppstart og forbedrer systemstabiliteten. Denne oppdateringen inneholder også støtte for ytterligere sikkerhetsvalg som tillater passordbeskyttelse av Open Firmware.


Tror det er den nyeste firmware oppdateringen til crt imac'er med direkte matede cd-rommer. Om du fortsatt har OS 9 innstallert kan du forøvrig starte i 9 og se om problemet forsvinner da det muligens kan si noe om det er firmwaren som ikke er helt god i kombinasjon med X.
Synes forøvrig at det er litt rart at jaguar ikke sjekket firmware statusen før oppdateringen, men så er det jo rapportert problemer med første generasjon iMacer uten oppdatert firmware og X også da. :?

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere