Panther får maskinen til å oppføre seg rart

Diskusjon rundt Mac OS

Panther får maskinen til å oppføre seg rart

Innleggav iBoy » fre 07.11.2003 15:18

Etter at jeg installerte Panther på maskinen min i går har maskinen oppført seg rart. Skjermen (20" Cinema Display) er mørkere oppe enn nede, og på-indikatoren på skjermen tennes og slukkes i ett sett. Alle programmer virker, men det går mye tregere enn vanlig.

Jeg har en 1 GHz/512 MB PowerMac G4 og har installert alle nye oppgraderinger etter at jeg installerte Panther. Omstart hjelper ikke. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav admin » fre 07.11.2003 15:24

Tok du Clean install, oppgradering eller slettet du alt før du oppgraderte?

Jeg fikk en del problemer på en maskin når jeg kun oppdaterte og ikke tok clean install.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav iBoy » fre 07.11.2003 15:27

Jeg bare oppgraderte. Clean install ville nok vært bedre, men mye mer arbeid.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav admin » fre 07.11.2003 15:54

Clean install er som regel ikke noe arbeid hvis ikke du har installert software som legger seg i system mappen. Ellers går det helt fint..

Å slette alt og formatere derimot er en annen sak :)

Prøv en clean install?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav iBoy » fre 07.11.2003 17:01

OK, jeg skal prøve en clean install senere i dag (har ikke tid nå). Jeg kommer tilbake med referat.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav iBoy » lør 08.11.2003 0:38

Jeg prøvde å kople fra skjermen og etterpå virket den helt fint igjen. Så det var heldigvis ikke noe alvorlig galt og det ble ikke nødvendig å reinstallere Panther. Det eneste som fortsatt går tregt er Font Book. Jeg har installert ca. 1000 fonter, men den trenger vel ikke bruke 5 minutter på å starte for det?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » lør 08.11.2003 16:01

Ta Clean Install - det andre fungerer, men jeg har alltid fått mye mer rot når jeg bare har oppgradert. Jeg tror også det kan være grunnen til at det går tregere - jeg testet maskina mi med et teteprogram, og fikk 40% økt ytelse da jeg isntallerte Panther... At forntbook er treg kan skyldes at den fortsatt bare er 1.0... :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]