Problemer med nedlastede filer

Diskusjon rundt Mac OS

Problemer med nedlastede filer

Innleggav Athera » fre 05.12.2003 10:59

Nå har jeg endelig fått G5`en min og den er smooooooth :)

Men jeg har et lite problem. Hver gang jeg laster ned filer fra nettet, enten med safari eller IE, så virker ikke filene. Feilmeldingen sier: "mounting failed"..

Noen som kan hjelpe?
medlem i 246 måneder
 

Innleggav sniffer » fre 05.12.2003 11:55

Skjedde med meg en gang i Jag, en restart hjalp. Men jeg vil anta at du kjører Panther. :)
Forsøk å åpne .img filene i Diskverktøy. Forøvrig er den "faste" prosedyren å reparere fil rettighetene når maskinen oppfører seg litt merkelig. Dette finner du også i Diskverktøy. Bare si hvordan det går, så skal vi prøve å hjelpe deg videre om det ikke løser problemet. :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Athera » fre 05.12.2003 13:36

Problemet er visst at 10.3.1 oppdateringen til panther gjør noe med stuffit-programmet. Flere andre har hatt samme problem og har fått løst det enten ved å innstaller 8.01 oppdatering til stuffit eller innstallere 10.3.1 oppdateringen på nytt. Men siden de filene ligger i formater jeg får "mounting failed"-feilmelding på, får ikke jeg gjort dette..

Hadde vært veldig fint om noen kanskje kunne finne på en utrolig smart måte å sende meg filene ukomprimert på.. :)

Edit: Reinstallerte panther jeg, og nå virker alt perfekt!
medlem i 246 måneder
 

Innleggav sniffer » fre 05.12.2003 17:26

Athera skrev:Edit: Reinstallerte panther jeg, og nå virker alt perfekt!

Synd du måtte gå så langt for å få det til å virke igjen. Godt å høre at det virker som normalt igjen uansett. :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Athera » fre 05.12.2003 23:30

Synd og synd...

Siden det var utrolig enkelt å reinstallere OS`et, så var det helt greit..
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Gusto » lør 06.12.2003 15:42

Reinstallering kan være ok når maskinen er helt ny og ingenting skreddersydd på systemet, men fortsatt synes jeg mentaliteten blir feil. Det er MYE som skal være feil for at et UNIX-system virkelig trengs å reinstalleres. Det verste er at i PC-verdenen med Windows synes brukere at det er akseptabelt med reinstallering av systemet sitt flere ganger for året. 8O
 

Innleggav sniffer » lør 06.12.2003 16:02

Enig der. System filene ligger temmelig godt beskyttet. Skal veldig mye til for at det blir kluss der. :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron