Counterstrike/half-life i Mac OS X?

Diskuter de nyeste spillene

Counterstrike/half-life i Mac OS X?

Innleggav Jon » man 26.01.2004 0:34

Hei, er det noen som vet om det er mulig? Det funker jo med wine under linux og x86 cpu, men mac har jo powerpc.

Eneste jeg har sett er noe sånt som å emulere en x86 cpu også kjøre wine, men det virker veldig tungvindt. For ikke å snakke om all ytelsen du mister.

Noen som har noen forslag?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav admin » man 26.01.2004 0:50

Tror ikke det virker veldig bra nei..

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Macfan » ons 28.01.2004 15:27

VirituelPC

Hvis du har dual 2Ghz 4GB minne, så kanskje.

Tror faktisk det hadde gått sånn passe.
 

Innleggav Jon » ons 28.01.2004 18:12

Joda, virtualpc eller vmware, men jeg vil helst slipper å emulere en hel pc...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav sniffer » ons 28.01.2004 20:21

CS må du nok klare deg utenom som Mac bruker da HL aldri ble portet ferdig. Man glemmer lett som swicher at man ikke lenger er windows bruker, men det går over. Som regel i favør av det positive, nemlig.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav josteinsen » ons 28.01.2004 22:08

egentlig litt snodig at mac ikke har mulighet for HL/CS... kravene er ikke store og linux og xbox har jo allerede muligheten.

Personlig gir jeg blaffen....spiller bare cs hvis jeg kjeder meg og det er utrolig sjelden :)

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav admin » ons 28.01.2004 22:24

Er nok ikke kravene det er snakk om, heller viljen til selskapet som har utviklet HL. De hadde gang på en Mac-versjon, men droppet det. HL 2 skal komme i følge ryktene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav magnus » ons 28.01.2004 23:07

Såvidt jeg husker er det ikke innebygd noen 3D motor i VPC, ingen skikkelig ihvertfall. Sist gang jeg prøvde å spille noe som helst i VPC gikk det til @*&%#$, og værre enn det. VPC er vel heller mest for de mest viktige Windows kontorapplikasjoner, etter min mening. Det beste er vel å finn ete annet spill å spille, CS er ikke noe spesielt morsomt allikevel. ;)
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » ons 28.01.2004 23:08

Snakker om solen da, nå står jo noe om at wine skal komme til Mac OS.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav turkey » ons 28.01.2004 23:15

vil det fungerer bedre da??
medlem i 243 måneder
 

Innleggav admin » tor 29.01.2004 0:04

Virtual PC emulerer grafikkortet. Hadde Virtual PC brukt grafikkortet i Macen kunne vi nok ha spilt en del lettere spill.

Kanskje Darwine kan gi oss noen ny forhåpninger :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 29.01.2004 0:25

Joa, Darwine kjører jo ikke windows, så det er teoretisk mulig at det kan bli veldig bra. Men på en annen side er ikke Bochs like rask som VPC i dag etter det jeg har hørt (men da i emulering av en hel pc kjørende med windows). Uansett er Darwine ett spennende konsept, og visst alt går bra er det jo et kjempe godt alternativ til VPC. (og man slipper å gi pengene til MS)
Emulering er ganske krevende, så jeg har nå mine tvil om at situsjonen vil være stort forskjellig enn i dag i den nærmeste fremtid; emulerte systemer vil alltid være en retro eller kompatibilitet beskjeftelse når det gjelder avanserte systemer som PC'er. Consoll spill etc er det litt annerledes med.
http://www.emulation.net/ er ett genialt utgangs punkt visst man er interesert i emulering på Mac-PPC. :)
Åja.. SoftWindows98 forsøkte seg med en hardware acceleration hybrid istede for full emulering. Bortsett ifra kompatibilitets problemer, så var ideén veldig god. Hadde de hatt bedre kontroll hvilken vei OS'et gikk med alle kromspringene til MS, så kunne det sikkert gått bedre. Men VPC vant pga kompatibiliteten sin.
Sist endret av sniffer den tor 29.01.2004 0:30, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 29.01.2004 0:28

Man skal nok ikke ha for høye forhåpninger til emulering nei :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav simen » tor 29.01.2004 0:54

Har akkuratt fått tak på ett Voodoo 5 pci kort som gir hardware akselerasjon til Virtual PC versjon 3 som jeg også har. Jeg har også Connectix Windows 98, som faktis er meget rask. Så jeg vil først prøve det, siden min mac booter i OS 9. Og jeg har også en god mac, over en GB med ram, 867mhz og nå da Voodoo 5. Ville ikke tro det var umulig å få hastigheter opp mot 300-450mhz Pentium II eller noe slikt.

Eneste nedturen er at jeg må installere et MS program. Jeg som har vært MS fri så lenge :cry: Men jeg skal siden sjekke det opp mot WineX via Linux eller noe slikt. Når jeg har god tid :D

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav admin » tor 29.01.2004 1:08

Jeg minnes ihvertfall å spille XCOM - Enemy Unknown gjennon Soft Windows på en PowerMac 7200/90. Det gikk tålelig bra :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til Spill



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]