DOCK en velsignelse eller en forbanelse?

Diskusjon rundt Mac OS

DOCK en velsignelse eller en forbanelse?

DOCK SUGER
2
9%
DOCK RULER
21
91%
Burde erstates med typ GNOME, KDE panel!
0
Ingen stemmer
 
Antall stemmer : 23

DOCK en velsignelse eller en forbanelse?

Innleggav nasty0ne » tor 29.01.2004 17:52

DOCK en velsignelse eller en forbanelse?

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 29.01.2004 18:21

Haha. Fet avatar. ;)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Gusto » tor 29.01.2004 19:46

Tja, den har sine fordeler og ulemper.

- Man kan ikke velge at noen programmer (f.eks LaunchBar og Temperature Monitor) ikke skal vises i docken som en kjørende applikasjon.
- Hadde vært stilig om en minimert film fortsatt hadde vist bildet.

Men jeg liker den veldig godt. Jeg var vant med en lignende stil i Litestep og XFCE tidligere, så for meg var den perfekt.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » tor 29.01.2004 19:56

Liker docken jeg og, men jeg er enig i at det skulle vært mulig og hide enkelte programmer. Har du først blit vant ti den så er den kommet for å bli i livet ditt!
medlem i 245 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 29.01.2004 20:03

Ganske digg at man kan ha uendelig mange vinduer oppe uten at man får det tullete task bar syndromet som de har ms vindus. Jeg liker tanke gangen bak docken veldig godt. Savnet "alt+tab" for å skifte mellom vinduer en stund slik som i vindus, men nå har vi jo eple+"<" til det, så ingen klager her.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 29.01.2004 21:09

Dock'en RULER! :D

Apple har virkelig skjønt dette med brukervennlighet.

Det er faktisk flere programmer som ikke synes i Dock'en. SnapzPro X er et eksempel. Det er selvfølgelig andre enn dere som har hatt lyst til å skjule visse programmer fra å synes i Dock'en :). Derfor er det også fullt mulig å gjøre! ...hehe. Et enkelt lite søk i Google, og jeg fant flere sider som forteller hvordan man gjør dette. Her er den beste siden jeg fant om dette med å gjemme programikoner fra Dock'en. Ang. LaunchBar, det står til og med på LanuchBar sin egen side, hvordan gjøre dette :P

Ikke glem å lese alle kommentarene. Mye å lære der!:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20010701191518268

Lykke til ;)

Mac OS X RULER! :lol:

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Evvrom » tor 29.01.2004 22:26

Gusto skrev:- Hadde vært stilig om en minimert film fortsatt hadde vist bildet.

Den gjør det... Ihvertfall i QT.

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav nasty0ne » fre 30.01.2004 0:56

Takk sniffer! :D liker å kalle ham PIMPux.

Veldig enstemig her, er det noen som misliker docken, så få høre.. =D
eller små irritasjoner, mangler etc...

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 30.01.2004 8:52

Docken er fin, men den har ikke plass til så mye.
Det er litt synn, men har blitt løst ved bruk av quicksilver og LunchMenu eller noe sånt.

Hadde det ikke vært for at det er shareware skulle jeg ha lastet ned det dockprogrammet hvor man kan ha flere docker inni en (ikke flere forskjellige).
 

Innleggav metrom » fre 30.01.2004 19:57

Har nå kun 6 ikoner på min Dock, og bruker helle LaunchBar til resten, et genialt program som redder selve Docken.
medlem i 246 måneder
 

Innleggav nasty0ne » fre 30.01.2004 20:42

Gratis versjonen er brukabar altså?

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav smacmac » fre 30.01.2004 23:02

Hvorfor bruker dere ikke quicksilver?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Thor » lør 31.01.2004 18:12

smacmac skrev:Hvorfor bruker dere ikke quicksilver?


Testet nettop Quicksilver. Tøft program, men jeg tror jeg holder meg til LaunchBar. LB er akkurat så lite og ufancy som jeg vil ha det. Det går ikke lange tiden før jeg savner det når jeg jobber på en mac som ikke har det installert. :D

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Gjest » lør 31.01.2004 18:48

Kan noen si meg forskjellen på LB og Quicksilver?
 

Innleggav magnus » søn 01.02.2004 0:31

Det er ihvertfall helt klart at Quciksilver er det beste programmet etter min mening, har dog bare prøvd i 2 minutter enda, men det var liksom ingen skikkelig plass til å ha quicksilver i motsetning til launchbar som føyde seg pent opp i hjørnet. Men som Rema sier "det enkle er ofte det beste". Selv foretrekker jeg og ha applications mappen min i docken og bare høyreklikke på den for å få opp programene mine, opererer for den saks skyld med to applications mapper, for å få litt mer orden på programmene mine. For å kjøre diverse baner bruker jeg gå til mappe kommandoen (shift+eple+G).
medlem i 245 måneder
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere