Skjulte filer!

Diskusjon rundt Mac OS

Skjulte filer!

Innleggav Sparchy » søn 15.02.2004 21:15

Jeg sliter! Finner ikke igjen filene mine? Hadde en fil på en av diskene som er borte? men den må være der, fordi filen bruker fremdeles opp kapasistet. Hvordan kan jeg finne den igjen? Kan ikke finne den ved å søke på navnet. Noen tips? Fikk tips om et program som heter Disk Warriror.
 

Innleggav thomasb » søn 15.02.2004 22:25

Er det mange filer som er borte, eller er det bare en?

Når det gjelder DiskWarrior, så er det et program til å reparere harddisker, og ikke til å finne slettede filer. Skal du prøve å finne tilbake til slettede filer må du bruke et program som for eksempel Data Rescue X.

Har du prøvd å søke med dette vilkåret?: søk etter alle synlige og skjulte filer
Er du sikker på at du har valgt å søke på HELE harddisken?

Dobbeltsjekk dine søkeinstillinger. Med Finder sin søk funksjon skal du finne det meste, bare du spesifiserer søket ditt bra nok. Hvis filen er slettet, kan det være mulig å finne den igjen, med et program som nevnt over.

Håper du finner filene dine! ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Sparchy » søn 15.02.2004 22:55

Fant dem! Søkte på begge typer, skjulte og synlig, så kom de frem. Av en eller annen grunn har mappene Temporary Items blitt usynlig. Hvordan får jeg mappene til å bli synlige igjen?
Alle temporary Items på alle 3 hardiskene er borte. Er det noe jeg har gjort uten å være klar over at de ble skjulte!

Takk for hjelpen!
:lol:
 

Innleggav gola » ons 18.02.2004 12:29

Sparchy skrev:Fant dem! Søkte på begge typer, skjulte og synlig, så kom de frem. Av en eller annen grunn har mappene Temporary Items blitt usynlig. Hvordan får jeg mappene til å bli synlige igjen?
Alle temporary Items på alle 3 hardiskene er borte. Er det noe jeg har gjort uten å være klar over at de ble skjulte!

Takk for hjelpen!
:lol:


Vet ikke hva du har gjort, men det er stort sett vanlig at temporære mapper er skjulte vil jeg tro. Skjulte mapper begynner med . (punktum) i navnet, så ved å fjerne punktumet skulle de bli synlige. Men det er kanskje mapper som er i bruk av et eller annet program, og da er det ikke så lurt å endre navnet. kopier heller filene over i en ny mappe. Vet ikke om du kjenner til Terminalen og unix-kommandoer, men "ls -a" lister alle filer både skjulte og synlige.

Om du ikke er komfortabel med unix vil jeg anbefale tinker tool, som kan gjøre alle skjulte filer synlige om du vil det (og usynlige igjen når du er ferdig!):

http://www.bresink.de/osx/TinkerTool.html

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron