Hva er det verdt?

Diskusjon rundt Apples iMac

Hva er det verdt?

Innleggav iBoy » søn 09.11.2003 22:00

Jeg vurdere å selge min 1 GHz/512 MB Power Mac G4. Den er ca et halvt år gammel og uten en ripe. Adobe Photoshop 6, Illustrator 10 og QuarkXPress 6 kan leveres med om ønskelig (uten CD).

Jeg har også en like fin 867 MHz/128 MB PowerBook G4.

Jeg vurdere å selge det på QXL for å bytte ut med en ny G5 og en iBook. Hva bør jeg sette som startpris?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav simen » man 10.11.2003 1:28

iBoy, man tar seg ikke betalt for software som ligger på maskinen, uten at lisens papirer følger med. Jeg er så lei av at folk tar seg betalt for piratvare, noe det er viss ikke lisenspapirene følger med. Software uten lisens som allerede ligger på maskinen er verdt kr. 0,- .

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » man 10.11.2003 2:04

Hmmm... hvis du er usikker kan du ta en titt på http://www.macworld.se sin forumtopic "kjøp og salg", og se hva tingene går for der, eller bare legge ut tingene på qxl/gi bud til 1 kr, og se hvor høyt budene kommer. Hvis du passer på å sette en høy minstepris trenger du ikke selge hvis du ikke synes du får nok. Tatt ut av lufta og på sparket ville jeg sagt at du kan få ca 9-10k,- for PMen, og ca det samme for PBen, men der kommer det veldig an på hvor stor den er og om det er Ti- eller Alu-Book. Prisene på G4-stasjonære har rast i gulvet etter at G5 kom, og en bærbar med kun 128Mb RAM får man ikke så voldsomt mye for. Kanskje er anslagene mine optimistiske?

Jeg ville uansett trålet nettet etter billig kvalitetsminne og oppgradert begge deler før jeg ville solgt dem. Særlig i auksjoner hjelper det at maskina er ferdig oppgradert. Simen har forøvrig rett i at programvare uten lisens er verd kr 0,-. Sorry Mac...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav sniffer » man 10.11.2003 4:01

Skader sikkert ikke å avartere den/de her på mac1 heller. :)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav iBoy » man 10.11.2003 11:08

Det var aldri meningen å ta betalt for programvaren på maskinene, det var bare ment som en ekstraopplysning i tilfelle noen var interessert. Jeg beklager hvis noen misforsto det. Jeg skal vurdere å legge ut maskinene for salg både på QXL og her på Mac1.
medlem i 244 måneder
 

Kjøp og Salg

Innleggav Mac » søn 15.02.2004 23:18

Hei.
Har kjøpt og solgt Mac-artikler nå en stund.

Ikke for å underminere Mac1 Bruktmarked, men har sjelden brukt mer enn 1 uke på å selge mine artikler på

MacBørsen.

Bare et tips. Gode salgspriser også.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav magnus » man 16.02.2004 1:19

Er ikke så kjent enda vet du… Men det er alltids lurt å ha flere jern i ilden
medlem i 244 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]