Kjøp av ny Mac. Hvilken?

Diskusjon rundt Apples iMac

Kjøp av ny Mac. Hvilken?

Innleggav hansolo » man 22.03.2004 22:05

Hei alle sammen!

Vurderer kjøp av ny Mac til kona. Valget står mellom Dual G4 1.25GHz og G5 1.8 GHz. Den skal brukes til Photoshop, Illustrator, FormZ og ArchiCAD. Lurer på hva som vil være det beste kjøpet. DP G4 blir omlag 1000NOK billigere enn G5.

Mitt spørsmål er om G5-en har bedre ytelse enn DP G4? Noen som vet? Anbefalninger? Hva ville du valgt og hvorfor? Husker å ha sett ytelsesvurderinger av disse (tror forresten det var G5 1.6GHz), men kan ikke huske å ha sett noen nylig.

Hadde vært fint med svar rimelig kjapt. Har jo dårlig tid, men hvem har ikke det når de skal kjøpe Mac :)

På forhånd takk.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » man 22.03.2004 23:32

Det går rykter om at vi kanskje får se oppdateringer til Power Mac i morgen (23 mars). Vent til du har sett om det skjer noe i morgen, før du bestemmer deg. :)

Jeg ville helt klart gått for G5 :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 23.03.2004 1:09

Vel, de ryktene var tullete - alle skjønner jo at de ikke kommer med nye maskiner når RAM-tilbudet varer til helga som kommer. Det kommer nok neste mandag, tenker jeg. Men jeg regner med at hansolo kjøper brukt, ettersom 1,8 G5 kommer i Dual nå. Uansett ville jeg gått for G5en. Ikke bare er den raskere, men resten av maskina er også raskere, og den 1000-lappen sparer du inn på at du kan vente et år eller to lenger med å kjøpe ny maskin...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 23.03.2004 2:38

Eller bruk 1000 lappen på Apple Care, og få mere igjen for maskinen når du selger den om 2 år. Verdien øker betraktelig visst du selger en maskin med garanti + telefon support (=AC).

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav hansolo » tor 08.04.2004 20:37

Hmm ...

Gikk som det måtte gå. Kjøpte ny innmat i pc-en til kona, slik at hun fortsatt bruker pc (men jeg har jo så utrolig lyst på en G5!).

Skal jo sies at det ble noe billigere ettersom jeg fikk en P4 2.8GHz for like over 4000,- Og det er jo de som mener man bør spare når man går arbeidsledighet i møte (ferdig utdannet snart ... )

Uansett. Takker for tips.
medlem i 244 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]