Skifte av HD i iMac G3

Diskusjon rundt Apples iMac

Skifte av HD i iMac G3

Innleggav OysteinM » ons 07.04.2004 23:16

Jeg har en iMac G3 (600 mHz, Graphite) som jeg vurdere å skifte harddisk i. Er det noen grense for hvor stor disk jeg kan sette inn? Ønsker meg 120-160 GB...

Er det noe annet jeg bør være oppmerksom på?

Øystein.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 08.04.2004 2:12

Jeg har akkurat samme maskin som deg, bare at min er 100MHz tregere :). Jeg har byttet ut min tidligere 30GB harddisk med en ny Seagate Barracuda 120GB harddisk. Det er ikke noen grense for hvor stor harddisk du kan putte inn i iMac'en din, så lenge det er riktig størrelse, 3.5" ;)

Jeg har skrevet noe om min erfaring med å bytte harddisk her:
http://www.mac1.no/community/modules.ph ... opic&t=378

Da jeg byttet min harddisk fant jeg en guide på internett som viste meg hvordan, men den guiden var for de eldre iMac'ene, så jeg trodde det ville bli et pes å bytte harddisk. Til min overraskelse var det utrolig enkelt. Mye enklere på slot-loading iMac'ene enn på de eldre modellene før de igjen. Det kom nå nylig en flott guide som viser hvordan du bytter harddisken: http://www.appletalk.com.au/forums/inde ... wtopic=436

Lykke til! :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 08.04.2004 12:56

Går greit å skifte harddisk i iMac G3. Visst man ikke er vant til å skru på datamaskiner tar det litt lengere tid, men det er fullt mulig. PS: Det er fordel med skruhjern med magnet på, da ett par av skruene kan være litt bortgjemt visst jeg husker riktig. Holdt på å miste en skrue for godt i ett øyeblikk inni maskinen da jeg holdt på. :p

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav magnus » tor 08.04.2004 17:35

Kjempeenkelt å bytte disk på alle iMacer, den første er det kjempenkelt på, bare ta ut motherboardet, PSU, CD-Rom, og så er det bare å heise ut brønnen med harddisken i… Men ikke prøv å sette i en annen IDE-kabel, forå få to disker… Ikke lurt, ikke lurt.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav OysteinM » tor 08.04.2004 23:42

Takk skal dere ha folkens! Jeg tenker vi spretter opp maskinen over påske for å gjøre et forsøk...

Øystein.

...men hvor skal jeg gjøre av det som er på den gamle disken i mellomtiden?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav magnus » tor 08.04.2004 23:58

Ekstern FW HD, eller brenne på cd…, eventuelt iPod
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » lør 10.04.2004 2:15

OysteinM skrev:...men hvor skal jeg gjøre av det som er på den gamle disken i mellomtiden?


En FW kasse er tingen. Trenger ingen drivere og den tar også cd-rom stasjoner, alt etter modell. Bare trykk drevet på plass, og du har en ekstra harddisk, hvorav du har dine gamle data. Praktisk og gode muligheter for gjennbruk etc.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere