Bluetooth til PowerMac G5

Diskusjon rundt Apples iMac

Bluetooth til PowerMac G5

Innleggav mrlight » tor 15.04.2004 9:32

Bare noen uker gammel MAC'er, men allerede pirkete på designet... hehe
Jeg vurderer å kjøpe meg trådløst tastatur og mus, men finner ikke internt pluginmodul for bluetooth til min G5, bare en USB dongle....og DET er ikke mye fint på en så lekker burk som G5'n er.
Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner denne saken? Det er jo plugg på baksiden av G5'n for antenna, så da må det vel være et innstikkskort til også??
medlem i 239 måneder
 

Innleggav magnus » tor 15.04.2004 12:36

Er ikke helt sikker, men jeg tror at den antennen er selve bluetooth greien
medlem i 244 måneder
 

Innleggav mrlight » tor 15.04.2004 12:53

Så du mener at det følger med Bluetooth på maskinen standard?? Det fulgte jo med en antenne, men tegnet på den forsto jeg som om det var antenne klar for wireless???

Veldig forvirret akkurat nå :roll:
medlem i 239 måneder
 

Innleggav magnus » tor 15.04.2004 19:44

Den er for Wireless, men er det ikke plass for en til antenne bak der da?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sls » tor 15.04.2004 19:59

PM G5 har ikke Bluetooth som standard, heller ikke Airport Extreme. Hvordan bluetoothmodul installeres på egenhånd aner jeg ikke.

På baksiden skal det være to antenneinnganger, en til bluetooth og en til airport.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav mrlight » fre 16.04.2004 8:07

Har snakket med apple kundesenter, og de sier at man ikke kan etterbestille den interne bluetooth enheten til G5, man må evt kjøpe en D-Link USB dongle...

Dette var nedtur...vil ikke ha D-Link duppedingser hengende utenfor MAC'n min og ta opp usbporter.

Dette var dårlig av Apple, de burde ha skrevet at den MÅ bestilles med G5 for å få den integrert.

:evil: :? :( :( :cry:
medlem i 239 måneder
 

Innleggav andemann » fre 16.04.2004 8:21

Du får prøve å få tak i en fra et apple verkted eller ebay.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav mrlight » fre 23.04.2004 18:52

Det var ikke lett! Men nå er´n bestilt fra InfoCare via den tidligere arbeidsplassen min.. Puh. Det var jo noen som kunne levere den, men de ´MÅTTE´ jo montere den også da.. Pøh, 1000.- ekstra for montering av del som tar 10 min å montere...tror ikke det!!

Happy go løkky, nå er det helg!
medlem i 239 måneder
 

Innleggav magnus » fre 23.04.2004 19:36

vet du om man kan få tak i interne bluetooth-moduler til iBook 12" også?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav G5Bruker » lør 08.05.2004 18:15

Hei

Jeg gjorde samme tabben (nesten) fikke blåtannkortet ettersendt da de ikke hadde maskiner på lager med blåtann installert.
Det var et sant helsikke å innstallere. Måtte demontere enkelte komponenter, blant annet modemet da blåtannkortet skulle monteres under modemet. Dessuten fulgte det ikke skruer med blåtannkortet så nå henger det og modemet kun i en skrue i stedet for to!

Nei alt er ikke like enkelt med Mac!

Bytta strømforsyning også pga støy, det var enda verre. Måtte omtrent demontere hele maskinen. På en PC tar det maks 5 min?

KT
medlem i 238 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron