finnes det noen cube eiere der ute?

Diskusjon rundt Apples iMac

finnes det noen cube eiere der ute?

Innleggav artsan » tor 01.07.2004 17:47

Er selv en stolt cube eier og skulle gjerne hilst på noen andre.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Kris » fre 02.07.2004 11:16

Jeg har hatt Cube men den er degradert til Filemaker server nå. Nydlig maskin.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Swag » fre 02.07.2004 11:33

Dere har vel ikke noen bilder av Cuben deres, dere kunne ha lagt ut? Nyydelig maskin ja. Husker jeg siklet lenge på en sånn.
medlem i 237 måneder
 

Innleggav artsan » fre 02.07.2004 13:34

Noen degraderer andre oppgraderer. Jeg kom over noe som heter cubeowner.com, og da var det gjordt. Har selv hatt cuben min i 3 år, men i vinter fikk den en kraftig oppgradering. Først ble prosessor byttet, så ble mer ram installert, så ble harddisk byttet og tilslutt ble skjermkortet byttet, så nå sitter jeg her med en cube med 1.2 ghz prosessor, 1.25 Gb ram, 120 Gb hardisk og et ati radeon 9000 m 128 mb ram. Er ikke stort igjen av den orginale cuben, men for en maskin det har blitt. Om dette er økonomisk forsvarlig tviler jeg på, kunne sikkert kjøpt en ny og berdre G4 stasjonær for samme beløp. Mange av komponentene ble kjøpt direkte fra USA og det sparte jeg en god del på. Rask levering var det også. 3-4 dager fra bestilling til varene ble levert på døra. Nå har jeg en særdeles spesiell mac. Finnes ikke mange av denne typen, og det er jeg stolt av.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Swag » fre 02.07.2004 13:57

Hvor mye ligger en brukt cube på i dag cirka?

Du skulle aldri ha fortalt om den siden. Nå er jeg hekta også! :D
medlem i 237 måneder
 

Innleggav ufojim » fre 02.07.2004 14:12

Jeg har en lekker cube som overskygger min andre gode venn powerbooken. Jeg kjøpte den brukt på GiBud for 3000 og bestilte med en gang en oppgradering til 1.2 ghz, 1 gig med ram, en 80 gigabyte stillegående seagate disk og en apple skjerm. Jeg fikk også tak i et ati radeon 7000 med 64mb ram på ebay.

Maskinen har kostet meg mer enn forsvarlig, men den er så utrolig spesiell at pris ikke betyr så mye lenger. Nettsiden Cubeowner er en glimrende plass for oss cube eiere, og jeg vil absolutt anbefale andre å skaffe seg en sånn maskin.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Swag » fre 02.07.2004 14:15

Må se om jeg kan klare å skaffe meg en sånn. Hvor er det best å lete? Vil helst handle her i landet (det rimte :D ).
medlem i 237 måneder
 

Innleggav TeSp » fre 02.07.2004 16:45

Husker jeg jobbet med en cube på ungdomskolen, den var nydelig.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav bsillon » fre 02.07.2004 17:14

Har en Cube og... :)

http://www.spymac.com/gallery/show_phot ... icid=83663

Har oppgradert den (Seagate 7200.7 120Go med 8Mo cache, 1,25Go RAM fra Crucial og GeForce 2MX). Veldig stolt, veldig fornøyd... Tror jeg skal kjøpe en nye CPU en dag... Kansjke en Gigadesign 1,5Ghz hvis de kan levere en bedre fan...

Hvis det er noen som trenger hjelp med oppgraderer sin Cube, bare spør meg! ;)

//
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Swag » fre 02.07.2004 17:24

Fett! Må bare få tak i en Cube først...
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » søn 11.07.2004 16:58

bsillon skrev:Har en Cube og... :)

http://www.spymac.com/gallery/show_phot ... icid=83663

Har oppgradert den (Seagate 7200.7 120Go med 8Mo cache, 1,25Go RAM fra Crucial og GeForce 2MX). Veldig stolt, veldig fornøyd... Tror jeg skal kjøpe en nye CPU en dag... Kansjke en Gigadesign 1,5Ghz hvis de kan levere en bedre fan...

Hvis det er noen som trenger hjelp med oppgraderer sin Cube, bare spør meg! ;)

//


Det som er litt morsomt er at jeg har samme cd-brennerkabinett som deg og samme skjerm til cuben min ;), litt av en tilfeldighet eler hva :P
Skal prøve å få oppgradert den senere:
Nytt skjermkort (beste jeg kan få tak i selvfølgeig)
Beste cpu-oppdateringen
NY og grom harddisk
Og spe på med enda litt mere ram, bytte ut 128 og 64 med to 512 133 brikker for optimal ytelse.
Må også kjøpe en 23" av den gamle typen, de nye vil jo ike passe ike godt til cuben.:(
medlem i 244 måneder
 

Innleggav bsillon » søn 11.07.2004 18:36

Jeg har faktisk kjøpt en andre Sony iLink CD Brenner. Helt det samme... Jeg tok av CD Brenner, og bruker kabinet med en 120Go HDD nå... Bra for å lagre Backup! :)

"Magnus" kjop Minne på crucial.com. Har prøvt 3 andre merker før og ingen virket bra med Cuben min... Skjermkorter kan du finne på ebay.com (En 2MX er nok men hvis du har litt mer penger, da kan du kjøpe en GeForce 3). Beste HDD til Cuben er den jeg har... ;) Det finnes nå andre HDD med bedre prestasjon og stillhet men, du lager for mye varme for Cuben... Seagate er en "Sikkerhet" valg!
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » søn 11.07.2004 20:34

OK, takk for tipsene, en ting jeg lurer litt på hva er det beste skjermkortet til en Cube? GeForce 3 Pro, eller ati Radeon 9000 Pro. Er ikke disse to kortene de beste du får tak i til en cube?. Er selv en stor tilhenger av ati, men har ingenting å si på mitt geforce 2 mx kort, gjør jobben sin og er et særdeles godt kort, bare synd at jeg forbinder geforce sånn med fjortiser som spiller cs… :p
medlem i 244 måneder
 

Innleggav bsillon » søn 11.07.2004 20:54

Den vanskelig ting er faktisk å sette kortet i Cuben.

Det er bare 4 kortet som går inn uten å ha å gjøre noen ting :

- ATI Rage Pro med 16Mo VRAM
- ATI Radeon (Den første Radeon) med 32Mo VRAM og vifte
- GeForce 2MX med 32Mo VRAM, det er den letteste å finne, fordi det var OEM i Quicksilver Powermacer
- GeForce 3 med 64Mo VRAM og vifte (vanskelig å finne og veldig dyrt : opp til 400$ på ebay!!!)

Alle disse har VGA + ADC port...

Det er mange andre korter men ikke alle går uten problem!

Se her :

http://cubeowner.com/kbase/ og http://cubeowner.com/kbase/admin/attach ... chart.html

For info :

- GeForce 2MX Twinview finnes i Bi-800mhz Quicksilver Powermacer.
- ATI Radeon 7500 finnes i 800Mhz Quicksilver.

Det er ofte en bra deal, hvis du vet noen som har en Quicksilver, og gi han 1000 Nok for at han skal kjøpe seg en andre kortet (lettere for han, alt eller nesten går i en vannlig Powermac), og få gamel kortet... ;)
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » søn 11.07.2004 22:03

Skjønner, det var jo en lenger opp eher som hadde 9000 i, får spørre han om hva han har gjort for å få klemt det inn, for man klemt inn det ser jeg muligheter for et 9800 og :twisted:
medlem i 244 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron