Et eksistensielt spørsmål

Diskusjon rundt Apples iMac

Et eksistensielt spørsmål

Innleggav Fantomas » ons 11.08.2004 20:05

Jeg har regnet ut at med studentrabatt får jeg en eMac med ekstra ram, bluetoothmodul og 20gb iPod 4g for den nette sum av 10140,- kr. Jeg har liksom ikke skjønt hva som er greia med eMac og hvorfor den er så billig men specsen ser veldig lovende ut. Er det riktig av meg å kjøpe denne eller er det noen haker ved eMac som ikke kommer frem i produktpresentasjonen?? Jeg tror jeg trenger et siste dytt....

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav kim » ons 11.08.2004 20:08

Det er vel ingen haker ved eMac, *dytte*

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav magnus » ons 11.08.2004 20:44

eMac god og rimelig maskin for utdanning, ingen haker bortsett fra at den har CRt-skjerm hvilket Apple egentlig har sluttet med.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav aslak » ons 11.08.2004 20:45

haken er vel at det er crtskjerm, og at du er stuck med den. det er vel også fordelen, skjermkvaliteten er sikkert høyere enn på de fleste lcdskjermer, men koster mye mindre, derav den gunstige prisen.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 11.08.2004 20:59

Det er jo en 17" skjerm med mulighet for "1280 by 960 pixels at 75Hz" :) Absolutt mye maskin for pengene! *dytt dytt*

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav DJ-Immortal » ons 11.08.2004 22:55

Den eneste haken med emacen er at det er vanskelig å oppgradere den. Det er kun ram og airport man kan sette i i ettertid.
Men hvis du ikke er en av dem som på død og liv må krafse rundt inni maskinen sin, så har jo ikke det noe å si:)

Jon
medlem i 246 måneder
 

Innleggav magnus » ons 11.08.2004 22:57

Harddiskener også null problem å bytte.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » ons 11.08.2004 23:32

Har satt opp to eMac'er av en eldre modell serie, og med det lille inntrykket jeg fikk så virket de som helt kurrante maskiner. Mange anbefaler den "tilt" standen du kan kjøpe som tilbehør, og jeg tror det kan være lurt. eMac'en er ganske tung, og med standen blir det lettere å snurre skjermen rundt og få den i vinkelen du liker best.
Til tross for at eMac'en er veldig "økonomi" så følte jeg det var mye av sjarmen i den som jeg husker ifra gode gamle iMac CRT og den virket ganske robust. En god Mac til en god pris, hverken mer eller mindre.

PS: Screen spanning hacket fungerer på eMac'en, slik at du kan kjøre dual-screen med en ekstern skjerm. Artig liten bonus.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]