GUIDE : ADC-Medlemskap for Dummies

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Ny poll: Har du benyttet deg av ADC Studentrabatt?

Ja, gjorde det _før_ jeg leste denne guiden
66
17%
Jepp, etter å ha lest denne guiden
61
16%
Nei, men jeg skal nå som jeg vet at det går an
125
32%
Nei, er ikke student...
135
35%
 
Antall stemmer : 387

Innleggav Hooloovoo » fre 27.08.2004 22:20

Kamomilla skrev:Sitat:' 7. No Warranty. The Prototype may be designated as alpha, beta, development, pre-release, untested, or not fully tested. The Prototype may contain errors that could cause failures or loss of data, and may be incomplete or contain inaccuracies. You expressly acknowledge and agree that use of the Prototype is at your sole risk. THE PROTOTYPE IS PROVIDED "AS IS" AND WITHOUT ANY WARRANTY, WHETHER EXPRESS OR IMPLIED, AS TO ITS PERFORMANCE, ACCURACY OR COMPLETENESS. '


Hvor henta du dette sitatet? Høres ut som et annet medlemskap enn Studentmedlemskapett - det er jo ikke Prototyper du kjøper gjennom det. Du kjøper en vanlig maskin, med Utviklerrabatt for studenter. Det finnes mange andre medlemskap også, og sikkert noe for folk som tester prototyper, men det gjør man altså ikke med det som er beskrevet i denne guiden. :D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Kamomilla » lør 28.08.2004 11:47

Teksten var en del av den laaaaaaaange avtalen jeg måtte trykke 'accept' på for å få studentmedlemskap - jeg brukte i alle fall linken det ble henvist til tidligere/i begynnelsen av denne tråden.
Det med garantier stod med store bokstaver flere steder, og ikke vet jeg hvorfor det stod 'prototype' - kanskje det er et 'term' de har på det de selger gjennom medlemskapet?
Jeg vet om de 'vanlige' garantiene på et år, men i denne avtalen står det jo ettertrykkelig at man ikke har noen (ved kjøp av såkalt 'prototype' - og ikke spør hvorfor de kaller det det...)

Er det noen som har lest igjennom hele avtalen før de kjøpte studentmedlemskap - ingen andre som har reagert på dette?
medlem i 235 måneder
 

Innleggav sniffer » lør 28.08.2004 12:03

Vel.. Andre "Pro" ADC medlemmer fikk f.eks. tilsendt OS X 10.4 Tiger DP (developer preview) under og etter WWDC tidligere i år. Alpha og beta programvare er noe som hører til utvikleres hverdag. Men dette er ikke så veldig aktuelt visst du bare bruker ADC Student til å få rabatt på maskinvare.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav gNusMas » man 30.08.2004 22:06

Heisann!
Har tenkt å kjøpe en PowerBook 12", men er litt skeptisk til å gi ut all denne informasjonen, som førselsnr ++ som skal til for å bli adc medlemm. Burde jeg være det ?

Er det slik enda at jeg må ringe for å få bestillt dersom jeg er ADC-student medlem ?

Mvh Kjetil :wink:
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Snarf » man 30.08.2004 22:24

Til Kamomilla!!
Apple sine forbehold gjelder porgramvaren. Hugs at ADC hovedsaklig er for utviklarar. Meininga er at ein skal få alfa versjonar tå nyaste OSX for å utvikle applikasjonar. Maskinvare tilbudet er berre ein ekstra bonus. Det er liksom moglegheiten til å få skrive applikasjonar for eit OS som ingen andre har tilgang til endå, som er gulrota, slik som APPLE ser det.
Når du får eit OS i alpfa versjon kan det jo seff vere fullt i feil og kanskje tilogmed crashe maskina di. Er helst derfor APPLE skriver dette i brukaravtalen sin.

Men du er jo ikkje nødt å installere Tiger i ALFA dersom du ikkje har tenkt å skrive nokre apps? ;)

Berre kjøp den macen din, du.

Stian

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 31.08.2004 0:44

gNusMas skrev:Heisann!
Har tenkt å kjøpe en PowerBook 12", men er litt skeptisk til å gi ut all denne informasjonen, som førselsnr ++ som skal til for å bli adc medlemm. Burde jeg være det ?

Er det slik enda at jeg må ringe for å få bestillt dersom jeg er ADC-student medlem ?

Mvh Kjetil :wink:


Ja, og: ja. Apple tuller ikke med infoen du gir de. Hvis noe hadde skjedd med én kunde, ville de tapt mange millioner, og fått massivt dårlig PR. Hvis du stoler på nettbanken din, kan du stole på Apple. De har minst like god sikkerhet... Og når det gjelder ADC-medlemskap må du fortsatt bestille via telefon, med mindre du vil bestille fra USA og få amerikansk tastatur. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav gNusMas » tir 31.08.2004 6:57

Ok, får se om jeg får scanna og registrert meg i dag da.. :D

Men snakker dei norsk på telefonen? :oops:
medlem i 234 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 31.08.2004 7:09

Hooloovoo skrev:
gNusMas skrev:Heisann!
Har tenkt å kjøpe en PowerBook 12", men er litt skeptisk til å gi ut all denne informasjonen, som førselsnr ++ som skal til for å bli adc medlemm. Burde jeg være det ?

Er det slik enda at jeg må ringe for å få bestillt dersom jeg er ADC-student medlem ?

Mvh Kjetil :wink:


Ja, og: ja. Apple tuller ikke med infoen du gir de. Hvis noe hadde skjedd med én kunde, ville de tapt mange millioner, og fått massivt dårlig PR. Hvis du stoler på nettbanken din, kan du stole på Apple. De har minst like god sikkerhet... Og når det gjelder ADC-medlemskap må du fortsatt bestille via telefon, med mindre du vil bestille fra USA og få amerikansk tastatur. :)

Tror ikke de trenger person nummeret ditt, så det kan du tusje over eller noe. Fødsels nummeret trenger de derimot kanskje.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 31.08.2004 7:13

gNusMas skrev:Men snakker dei norsk på telefonen? :oops:

AppleStore kommer i mange språk desverre. Sist gang jeg ringte kom jeg i kontakt med en svenske. Han var veldig tolmodig for å unngå misforståelser (addresser og slikt), så det var ingen problemer.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav gNusMas » tir 31.08.2004 7:22

Er ikke fødsel og person-nr det samme ? :roll:
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 31.08.2004 9:29

Fødselsnummeret er sifrene som forteller når du er født. Personnummeret er sifrene som skiller deg fra de andre som er født på den datoen, og har 5 isteder for 6 sifre. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav gNusMas » ons 01.09.2004 7:21

Må jeg velge " ADC Student Membership" når jeg har registrert meg. Har ikke fått noen mail om at jeg skal sende studentbevis og førerkort enda, tar dette "lang" tid ? Registrerte meg i går kveld da.. :wink:

mvh Kjetil :D
medlem i 234 måneder
 

Innleggav OlaE » ons 01.09.2004 12:02

send det på eget initiativ
medlem i 238 måneder
 

Innleggav gNusMas » ons 01.09.2004 14:08

Er det det dere har gjordt ?

Men skal jeg liksom kjøpe "ADC Student Membership", nå med en gang ?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav gNusMas » ons 01.09.2004 19:47

Nå har jeg bestillt og betalt ADC student membership. Jeg sendte mail til eurodev@apple.com med førerkort og student bevis. Men så fekk jeg et svar som jeg lurte litt på.. Fikk dere også det ?
Message Subject: Verification of student status
Follow-Up: xxxxxxx

Thank you for your email into the Apple Developer Connection (ADC). This acknowledgment is automatically generated and does not require a reply.

Your request has been assigned the follow-up number listed at the top of this message. When submitting a follow-up email for this request, please include the follow-up number on the first line of your message (not in the subject).

We have forwarded your request to the appropriate ADC team for support. Our ADC Support team is available Monday through Friday 9am to 5pm local time.

Please note that this address <eurodev@apple.com> has been established to provide ADC
membership program-level support to developers. Below are some additional resources that may be of help to you in the future.

Detailed information regarding the services provided through the Apple Developer Connection can be found at:
<http://www.apple.com/developer>

For more information or to contact one of the following teams within the Apple Developer Connection, please refer to the Contact Us web page at:
<http://developer.apple.com/contact>

:roll:
medlem i 234 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron