Kjøpe iMac G5?

Diskusjon rundt Apples iMac

Kjøpe iMac G5?

Innleggav MasterFlx » tor 09.09.2004 21:52

Jeg har tenkt til å kjøpe iMac G5, jeg klarer ikke vente lenegere 8O
men det lønner seg vel sikkert ikke å bestille den NÅ?
men jeg tenkte jeg skulle kjøpe den om et par måneder...
vil det være dummt av meg å kjøpe den så fort?

ÅÅÅÅÅÅÅ jeg måååå ha den :wink:

Håper noen har noen gode svar på det!

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 09.09.2004 22:18

Løp og kjøp! :D

Har ikke noe å si om du kjøper nå eller venter 1 mnd eller 2. Eneste forskjellen blir at du nok får maskinen sendt raskere til Norge om du bestiller nå, enn om du bestiller om en stund.

Jeg ville kjøpt 17" 1.8GHz eller 20". Da ville jeg også valgt 1x512MB ram, størst mulig harddisk (250GB), AirPort Extreme-kort, og Bluetooth-module. Ved at du bestiller 1x512MB ram med en gang, slipper du å måtte bytte ut f.eks en 256MB-brikke når du vil ha mer ram enn 256+512. Siden iMac G5 ikke kan ha flere harddisker inni maskinen, så er det stor fordel å kjøpe størst mulig. AirPort Extreme-kort er noe du før eller senere vil komme til å bestille uansett. Bestiller du ikke Bluetooth-module, og vil kjøpe dette senere, da er det ikke en gang sikkert at du får den internet. Da får du sannsynligvis en USB-plugg som må kobles på baksiden.

Lykke til med kjøp av iMac G5! :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav MasterFlx » tor 09.09.2004 22:35

ja takk. tenkte å putte 512mb ram og størst hd, men jeg tenkte, den forgie iMacen, ble oppdatert like etter jeg kjøpte imacen min, kom det en bedre en med raskere prosessor mm...tror du de vil oppdatere iMacen etter jul eller noe?

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 09.09.2004 22:38

Tviler på at det kommer raske oppdateringer av iMac G5. De har gjort mye for å klare å sette inn 1.8GHz G5-prosessor i denne maskinen, så det vil nok ta litt tid før de oppdaterer til raskere prosessorer. Om de skulle oppdatere til 2.0GHz G5 etter jul, så er ikke forsjellen på 1.8GHz og 2.0GHz så stor ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav MasterFlx » tor 09.09.2004 22:43

Nei, det er jo sant...hehe. jeg tror jeg kjøper nå jeg ass. takk for at du hjalp meg :)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 09.09.2004 22:49

Bare hyggelig! :) Du blir garantert fornøyd med den nye iMac G5 :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav caragdur » tor 09.09.2004 22:49

Tror dere det tar lang tid før de oppgraderer skjermkortet?
Er liksom det største minuset med den just right nu
medlem i 234 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 09.09.2004 23:11

Ikke godt å si. Den som viste det... :) Hvis det er veldig viktig med bedre skjermkort enn dette, så vil det beste være å kjøpe en Power Mac G5.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav air » tir 14.09.2004 19:34

Hei!

Står også på "trappen" til bestille ny imac 1,8ghz 17` versjon. Etter at jeg fikk meg en pb litt etter jul i år har jeg vært så fornøyd at den stasjonære pc`en er solgt! :)
Men har noen spørsmål:

- Har en lcd skjerm som jeg kunne tenkt å bruke i tillegg, går det med den nye imac`en, ble litt forvirret på sidene til apple og at den "bare" har vga utgang. Og i så fall hvilken oppløsning jeg kan kjøre på ekstern skjerm (tenker ikke på "duplisering" men å kunne "dra ting" mellom skjermene slik som på min pb)
- minne, kjøper dette fra annen leverandør, hvilken type fungerer fint ilage mac. Nyere typer minne har jo også kjøleribber (plass problem?) osv..noen som kunne limt inn en link til ett "safe valg"?
-Harddisk, ting blir fort dyrt når en skal "modifisere" på stock versjonen. Tror jeg går for 160gb disken, men muligheten er der for at dette kan gjøres selv ved en senere anledning?

Gleder meg som en unge :D

Mvh. Erling
medlem i 241 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]