iMac G5 20" Utstilt på Mac & carry!!!!!!

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav sls » tir 28.09.2004 23:40

Jepp, grattis! Det var jo nesten "mid-September". Bestilte du samme dag som lanseringen?

Og ja, bilder av herligheten må vi få se!

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Larsabal » ons 29.09.2004 8:18

Bilder?! Det blir jo som å legge ut nakenbilder av kjæresten på nettet det jo! Neida, må løpe på jobb nå, skal se hva jeg kan få til senere i dag.

Jeg har en "insider" som satte meg øverst på ventelisten, derfor var en fra den første pallen min :lol:
Bestillte forøvrig én time etter lanseringen, synes den så helt konge ut! Og det er den jo også...

Larsabal
medlem i 233 måneder
 

Innleggav magnus » ons 29.09.2004 8:51

Gratulerer med ny maskin.
Stemmer også for noen bilder :D
Men hvordan er oppløsningen på den, blir det tilsvarende 1024x768 på en 15", eller har Apple fått skikkelig oppløsning på iMacene sine nå?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Larsabal » ons 29.09.2004 10:08

Oppløsningen er maks 1680 x 1050 pix.
medlem i 233 måneder
 

Innleggav sls » ons 29.09.2004 10:59

Larsabal skrev:Bilder?! Det blir jo som å legge ut nakenbilder av kjæresten på nettet det jo! Neida, må løpe på jobb nå, skal se hva jeg kan få til senere i dag.


:lol: Det er sterke følelser inne i bildet allerede... kjærlighet ved første blikk? Du kan jo dekke "henne" til med tastaturet foran musen... kremt :oops:

Uansett, er det en rask maskin? God skjerm osv osv?

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav safarikjx » ons 29.09.2004 11:44

Hehe. ja, det må han nok gjøre :) Planlegger å invistere i en jeg også

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Larsabal » ons 29.09.2004 12:31

Haha! Sorry guys, mitt digi-kamera er indisponert frem til i morgen. "Kameraet" på t610'n dekker nok ikke de behov dere har...

Etter hva jeg er vant med fra før er dette gull fra ende til annen. Hadde(har) tidligere en iMac 17" 800h/512r (til salgs!) og har en Powerbook 15" 800h/768r som skal leve ved siden av den nye. Forskjell i hastighet er det definitivt. Siden jeg jobber en del med Photoshop/Illustrator/Quark/InDesign/Destiller sier det seg selv at jeg gleder meg til første store oppdrag, så jeg virkelig kan merke om det er forskjell. Siden jeg kun har hatt den siden i går ettermiddag er det kun ved "vanlig bruk" jeg har fått testet den, men ja den virker mye mer "smooth" en den gamle. 20" er en klar forbedring, spes siden den er ca 30% større enn 17"'ern mht oppløsning. Klar og sterk skjerm, helt uten døde pixler.

So long!

Larsabal
medlem i 233 måneder
 

Innleggav iPanda » fre 01.10.2004 4:57

Hva var denne overføringen fra ny til gammel du nevnte via flammetråd ? Går og venter på å gjøre tidenes gadgetoppgradering om dagen (20" + Sony DCR-HC1000 + Sony DSC-W1) og ventetiden er forferdelig.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Larsabal » fre 01.10.2004 8:14

Overføringen er fra gammel til ny, og er noe av det mest geniale Apple har kommet med på lenge...

Når den nye ble skrudd på første gang kom det spørsmål om jeg hadde en maskin fra før. Når jeg svarte ja kom det spørsmål om jeg ønsket å overføre programmer, innstillinger, dokumenter, brukere, etc fra den. Selvfølgelig ville jeg det og da var det bare å koble de sammen med en firewirekabel og sette i gang. Ca 1,5 time og vips så var den nye satt opp som den gamle, med alt! Min gamle bestod av ca 60Gb data, ved "enklere" oppsett tar det selvfølgelig kortere tid. Jeg måtte reinnstallere ett lite prog og Office 2004 måtte gis serienummer på nytt, ellers alt som før.

Larsabal
medlem i 233 måneder
 

iMac G5 20" Utstilt på Mac & carry!!!!!!

Innleggav tkvam » fre 01.10.2004 18:34

Mac & Caryy her i bergen har og en 20" utstilt, var innom idag og såg på den.
Har bestemt meg for å kjøpe 1,8 Ghz 17"
medlem i 235 måneder
 

Innleggav sls » man 04.10.2004 14:14

bilder, larsabal...? :wink:

Har også sett den live nå, Eplehuset i Trondheim. Tror det var 17" 1.8 GHz som var utstilt. Fikk veldig lyst til å ha en slik på "kontoret" hjemme... Kan evt ha iMac på kjøkkenet/stue og PowerMac på kontoret. Må bare ta noen telefoner til GE Capital bank først og få lån med 30% rente :D

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav air » man 04.10.2004 17:10

Min imac har endelig fått booka flight fra shanghai, så i morra er den på vei! :) Etter tre uker med lang venting skjer det endelig noe :D
medlem i 241 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]