Svak Airport på iMac G5 ?

Diskusjon rundt Apples iMac

Svak Airport på iMac G5 ?

Innleggav iPanda » søn 19.12.2004 15:04

Airportdekningen på min nye iMac G5 er veldig ustabil... den detter aldri helt ut men er skjelden helt på topp og går ofte helt ned på bare en prikk på indikatoren. Min gamle iBook G3 står ved siden av med perfekt dekning hele tiden. Noe kjent fenomen ?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Åsmund » søn 19.12.2004 15:46

Har du koblet iMac'en i et jordet strømuttak? Gjør det.
Har du prøvd andre kanaler på AirPort'en? Gjør det.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav annern » søn 19.12.2004 16:34

hva mener du med andre kanaler? hvor stiller man inn det?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav wondis » søn 19.12.2004 16:51

Dette hørtes kjent ut... Jeg og har iMacG5 og en gammel iBookG3

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav aargh » søn 19.12.2004 17:20

annern skrev:hva mener du med andre kanaler? hvor stiller man inn det?


Hvis du har en Airport Express eller Extreme, kan du stille kanalen denne skal sende på vha AirPort Admin Utility, under Airport finner du kanalvalget som default står på automatisk.
a

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » søn 19.12.2004 17:44

Hvor mye har kanalvalget å si, da?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav aargh » søn 19.12.2004 18:09

Hvis man har enheter i nærheten som kan interferere med signalene med din basestasjon sender kan det nok hjelpe å bytte kanal; naboens trådløse nett, trådløse telefoner, vaskemaskiner, mikrobølgeovner...
Var selv plaget med at D-Linkdriten ikke likte vaskemaskinen, men etter at jeg bytta kanal slapp jeg ihvertfall å dra ut kontakten og starte på ny.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Kamelen » søn 19.12.2004 19:43

det gjør min stadig vekk. spesielt ved ned/opplastning. Kanskje bytte kanal var triks?!
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Knesaren » søn 19.12.2004 21:37

Hva med å skru på forstyrrelsesvern?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav iTom » søn 19.12.2004 22:48

Forstyrrelsesvern? :D

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » søn 19.12.2004 23:22

En funksjonsom hjelper mot signaler fra mikrobølgeovner etc.
PÅ AirPortExtreme er den i AirPortrullesjakten, på vanlig AirPortmaksiner må du aktivere den på basestasjonen, aktiverer du den på begge steder er funker dte nok best.

Har du sjekket at antennekabelen er skikkelig i kortet? Trekk ut kabelen, ta kortet helt ut, sett det så inn på nytt og forsikre deg om at den sitter skikkelig. Hadde samme problem på en kametats iBook G4, og da var det antennekabelen.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav iPanda » man 20.12.2004 3:50

Skulle vel kanskje sagt at jeg ikke har Airport basestasjon men en SMC-boks. Nå har jeg begynt å til tider miste nettet helt... har forsøkt å skifte kanal på SMC-boksen men uten hell. Hver gang nettet forsinner på iMacen ser det ut til å komme tilbake bare jeg går litt på nettet med iBooken... rart! Er det noe annet jeg kan prøve enn å bytte kanal ? Hvordan har eventuelt en ikke jordet stikkontakt betydning ?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 20.12.2004 12:39

iPanda skrev:Hvordan har eventuelt en ikke jordet stikkontakt betydning ?


Radiosendere er avhengig av jord for å få signalene ut av antennen. Det kan være AirPort-kortet får for dårlig jord når du ikke har koblet kontakten i et jordet uttak. Det kan også være at den har god nok jord, den eneste måten å finne ut dette på er å teste.

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav magnus » man 20.12.2004 12:42

iPanda skrev:Hver gang nettet forsinner på iMacen ser det ut til å komme tilbake bare jeg går litt på nettet med iBooken... rart! Er det noe annet jeg kan prøve enn å bytte kanal ?


Høres kjent ut. Hadde akkurat samme på mitt nettverk. Det jeg gjorde får å få fikset det var å skru av alle sikkerhetsfunksjoner, og kun ha mac-adressetilgangskontroll. Funket smertefritt etter det. Men dog ikke like trygt.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav iPanda » man 20.12.2004 18:51

Har ingen sikkerhetsfunksjoner på bortsett fra at den ikke broadcaster SSID. Tror du virkelig det kan ha noe å si ? Lurer på om det kan være en problematikk ifm at routeren kjører både b og g nett... ?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron