Støy fra G5 1.8

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav LilleHjelper » lør 18.12.2004 11:09

Ingen torrent-programmer, SMU-en er resatt (flere ganger) og jeg har nyere firmware enn den Apple har lagt ut ( Start-ROM-versjon 5.2.2f2)
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Juntao » man 27.12.2004 2:53

Bytt ut viftene dine med papst vifter :)
De er de minst støyende viftene på markedet. Eller hvis du finner kjøleblokk til en ppc cpu så kan du jo altids kjøpe deg vannkjøling :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav thomasb » man 27.12.2004 2:56

Juntao skrev:Bytt ut viftene dine med papst vifter :)
De er de minst støyende viftene på markedet. Eller hvis du finner kjøleblokk til en ppc cpu så kan du jo altids kjøpe deg vannkjøling :)

Eh? Slike operasjoner vil føre til at garantien på maskinen ryker, noe som vil være heller kjipt. Kontakt heller Apple og snakk med dem :). Btw... LilleHjelper, hvordan går det med maskinen nå? :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav magnus » man 27.12.2004 3:01

Ville for lat i verden ike ha byttet ut Deltavifter med Papstvifter :P

Set heller maskinen under bordet el.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Juntao » man 27.12.2004 3:05

Enig, mere støy vil si kraftig vifte.
Kraftig vifte vil si god kjølig
God kjølig vil si god ytelse.
God ytelse gjør alle glade :D

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav LilleHjelper » man 27.12.2004 13:01

thomasb skrev:Btw... LilleHjelper, hvordan går det med maskinen nå? :)


Siste nytt: Ringt nettopp Apple Support, men de kunne ikke foreslå noe annet enn det jeg allerede hadde prøvd: koble vekk FW-enheter, resett SMU og NVRAM, kjør HW-test CDen, formater disken og legg OS X inn på nytt. I tillegg har jeg tatt inn og ut RAMen (har ikke noe å bytte med), men jeg er like langt. Dvale-problemene består. Apple-dama foreslo å sende maskinen til verksted, men da spørs det om jeg ikke velger å la den bruke litt mer strøm og heller klare meg uten dvale..
medlem i 247 måneder
 

Innleggav magnus » man 27.12.2004 14:22

Jeg ville ha sendt den inn, det er jo alltid fordelaktig at alt er somd et skal være, og ikke minst ved et eventuelt salg. Ellers er det jo mye bedre for maskinen og stå i dvale enn å være på hele tiden.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » man 27.12.2004 14:32

LilleHjelper skrev:Apple-dama foreslo å sende maskinen til verksted, men da spørs det om jeg ikke velger å la den bruke litt mer strøm og heller klare meg uten dvale..

Jeg ville nok også ventet litt med å sende den inn til verksted. Vi får håpe at Apple snart kommer med en oppdatering som fikser alle sleep/wakeup-problemene folk har med noen av G5-maskinene. Jeg har ikke noen slike problemer med min G5.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav thomasb » man 27.12.2004 14:34

magnus skrev:Ellers er det jo mye bedre for maskinen og stå i dvale enn å være på hele tiden.

Jeg vil nå påstå at det er mer slitasje på maskinen ved å sette den i dvale og vekke den igjen, flere ganger hver dag, enn å la den stå på 24/7 :). Dessuten får maskinenen kjørt sine daglige oppryddningsrutiner hvis den står på 24/7. Disse oppryddningsrutinene kan også kjøres manuelt... men ..... ja :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav magnus » man 27.12.2004 17:39

Tenkte ikke på maskinen, men mer på vifter etc. blir fortere uslitt om de må gå hele tiden :).
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » man 27.12.2004 19:43

Vifter er da en del av maskinen :) Jeg har min Dual 2.5GHz G5 stående på 24/7, noe jeg tror den har godt av. Væskekjølingen får da sirkulert hele tiden. Den dagen mine vifter blir "ødelagt" på grunn av slitasje, da bytter jeg dem ut :) Absolutt ingen grunn til å sette maskinen i dvale for å spare viftene (imo).

Skjermen derimot, det er noe annet. Den kan være lurt å sette i dvale når en ikke bruker maskinen.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Froggen » man 27.12.2004 20:28

Lille helper:
Er du sikker på at du har en Apple-maskin? Høres ut som du har en PC. Jeg opplever slike problemer hver dag med mine PC'er :-)
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Juntao » ons 29.12.2004 18:28

Da er det bare å kjøpe goe vifter med kulelager å så olje de en gang i blandt :)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav iPanda » ons 29.12.2004 19:00

Vil bare si at jeg nå har hatt min iMac G5 i 2 uker og alt er veldig smooth. Jeg har installert tonnevis med programvare blandt annet Final Cut Pro 4.5. Har ikke hatt en eneste krasj og ingen dvaleproblemer.

Eneste feilkilden jeg kan komme på er om du kjører maskinen med bare 256 MB minne. Det er rett og slett en kjempetabbe av Apple å levere disse maskinene med så lite minne. Under rendering og koding av video bruker maskinen veldig fort 500 MB.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav eirich » ons 29.12.2004 19:36

Angående viftene så hadde vi samme problem med en G5 på jobben. Der var ikke viftene riktig kalibrert fra Apple, og de gikk dermed på full møkk 24/7 - med andre ord et helvetes leven. Kalibreringen var i seg selv en svært så kjapp sak, og ettter at ette ble gjort så har maskinen vært riktig så snill.. Vet ikke om dette er noe man får gjort selv, G5'en tok sjefen med seg til officeline og fikk de til å fikse det..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron