Koble iMac G4 til TV

Diskusjon rundt Apples iMac

Koble iMac G4 til TV

Innleggav Maccer » tor 06.01.2005 12:10

Noen som vet hvordan man ordner dette, og hvilken kabel jeg må ha. Jeg har bare scart inngang på tven.
medlem i 231 måneder
 

Innleggav TheX » tor 06.01.2005 12:32

Hvis du har S-Video utgang på Macen, trenger du en S-video kabel som går over i en gul ledning (slik som er blant rød, hvit og gul), som går videre inn i en rød/hvit/gul til Scart konverter(sånn kontakt man får med i GameCube, PS2, Xbox o.l) Prøv det, og se hva som skjer.

PS. S-Video ser ut som en gammel windowsmus stikkontakt, med et symbol som ser ut som en TV med en pil gjennom, over.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Maccer » tor 06.01.2005 12:56

Yes, men jeg har ikke s-video. Jeg har nok en VGA utgang. Ikonet til utgangen ser noe lignende sånn ut: I [] I (strek, firkant, strek) Hvis du skjønner :P
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 06.01.2005 13:09

Hvorfor søker du ikke bare på google, du ville funnet svaret mye fortere da...

Står hvordan du skal gjøre det på iMac siden på apple.com

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav energyst » tor 06.01.2005 13:58

Du må kjøpe en apple mini vga til s-video adapter. Ser ut som den som fulgte med maskinen din (mini-vga til vga adapter) men har en s-videoutgang og compositeutgang istedet. Når du har fått den i hus trenger du en s-video til scart ledning (clas olsson) som gir best bilde eller composite til scart (sånn som playstation bruker) som gir mye dårligere bilde.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav energyst » tor 06.01.2005 14:02

Hvorfor søker du ikke bare på google, du ville funnet svaret mye fortere da...

Står hvordan du skal gjøre det på iMac siden på apple.com



Og en ting til. Hva skal vi med forum hvis vi ikke kan svare på noen enkle spørsmål? Og dette er ikke noe kritikk men bare en vennlig mening.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » tor 06.01.2005 15:12

Magnuc skrev:Hvorfor søker du ikke bare på google


Hav er vitsen med å svare slik?
Om du synes det er et dumt spørsmål, så ignorer det.

På iMac G4 er det en Mini-VGA, den kabelen du da trenger er en Mini-VGA ti S-Video, fåes kjøpt hos Eplehuset, Mac&Carry etc. for ca. 250 kr.

Du sier at du bare har scart på Tv, har du ikke en slik gul kontakt, med et hull i midten heller? Om ikke så må du i tilegg skaffe deg en s-video til scart adapter el. :S
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 06.01.2005 16:03

magnus skrev:
Magnuc skrev:Hvorfor søker du ikke bare på google


Hav er vitsen med å svare slik?
Om du synes det er et dumt spørsmål, så ignorer det.

Når sa jeg at det var et dumt spørsmål? Poenget mitt er at han hadde funnet svaret mye fortere ved å søke på google enn å poste her...

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav magnus » tor 06.01.2005 16:27

Skal gjøre dette til en krangel men jeg sa ikke at du sa at det var et dumt spørsmål heller ;) Men la oss la dette ligge…
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Maccer » tor 06.01.2005 16:44

Jeg fant faktisk svaret fortere her ;) takker!!
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 06.01.2005 16:58

Du kunne feks søkt på google etter følgende:
"connect imac g5 to tv"

Her ser du svarene...
http://www.google.no/search?q=connect+i ... S:official

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav energyst » tor 06.01.2005 17:09

Når sa jeg at det var et dumt spørsmål? Poenget mitt er at han hadde funnet svaret mye fortere ved å søke på google enn å poste her..


Tuller du? Håper det. Hva skal vi ellers med et norsk forum hvor vi kan prate mac. Tenk om alle skulle henvise videre til andre eksterne kilder. Hadde blitt ganske ensomt her da. Er en grunn til at vi stiller spørsmål og svarer hverandre her om vi ikke skal bedømme andres kunnskaper utifra egne meninger.

Men som sagt nå skal vi ikke krangle :evil:
Ha en god dag! :wink:

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav RonnyS » tor 06.01.2005 17:10

Magnuc skrev:Du kunne feks søkt på google etter følgende:
"connect imac g5 to tv"

Her ser du svarene...
http://www.google.no/search?q=connect+i ... S:official

For å dra dette enda mer ut, så ser vi at han straks hade fått problemer. Hvorfor ber du ham søke på iMac G5 når han klart og tydelig skriver at det er en iMac G4 han trenger hjelp til? *mobbe-mobbe*

Ronny S
medlem i 232 måneder
 

Innleggav energyst » tor 06.01.2005 17:12

Der ser du! :D

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Magnuc » tor 06.01.2005 17:16

energyst skrev:
Når sa jeg at det var et dumt spørsmål? Poenget mitt er at han hadde funnet svaret mye fortere ved å søke på google enn å poste her..

Tuller du? Håper det. Hva skal vi ellers med et norsk forum hvor vi kan prate mac. Tenk om alle skulle henvise videre til andre eksterne kilder. Hadde blitt ganske ensomt her da. Er en grunn til at vi stiller spørsmål og svarer hverandre her om vi ikke skal bedømme andres kunnskaper utifra egne meninger.

Tuller, nei! Det er ikke alt om Mac som må gå gjennom dette forumet vettu!
Om noen lurer på en pris på Mac, er det ikke da like greit at de går på Apple.no sine sider istedenfor at noen poster en post med bilder, spec og priser på alle modellene her?

Det er mye info som like gjerne kan holdes utenfor forumet. Når det gjelder faktaopplysninger som hvilken kabel man skal bruke så ser jeg ikke helt problemet med å vise at med google finner man svaret med en gang. Hvis du trykker på første linken i det google kom frem til og se på høyre side på Applesiden du kom på så står svaret, et bilde av kabelen og mest sannynlig en link til hvor den kan kjøpes!

Kvalitet fremfor kvanitet på forumet sier jeg, men du ser tydeligvis annerledes på det... vel, vel..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]