Mac+bredbånd=?

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac+bredbånd=?

Innleggav FO » tor 06.01.2005 20:09

8O Hei Mac frender!
Jeg har en eG4. Til denne har jeg nå fått bredbånd fra CanalDigital med 750kbs. Jeg har klaget til leverandøren av bredbåndet fordi jeg har problemer med at nett-TV henger seg opp og har dårlig kvalitet. NRK måler min båndbredde til 400-660kbs, alt etter som. itavisen.no måler den til 750kbs selvfølgelig, men de er vel inhabile...? CanalDigital skylder på maskinen min og sier at de leverer mer enn nok. Har jeg et maskinproblem??
Jeg får heller ikke opp nettbanken ved hjelp av safari, må over på explorer.
Viften på min eG4 støyer. Skal det være slik?

:roll: Noen som kan hjelpe?? :?
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Juntao » tor 06.01.2005 20:15

Som regel leverer levradøren det de lover og litt til. Men bor langt unna en sentral kan denne hastigheten for dette nedover. Å jeg tviler på at en eG4 skal ha problemer med 700kbps, det er tull og tøv spør du meg.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav FO » tor 06.01.2005 20:21

:wink: Takk for svar!
Jeg har hatt tekniker fra Telenor på trappen og målt. De påstår alt er vel og at det er et problem med min maskin, kan ikke tro det men... Har ikke installert noen skumle saker som skal kreve kapasitet.

Kan jeg stole på itavisen.no sitt speedometer? Det samsvarer ikke med NRK...

FO
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Juntao » tor 06.01.2005 20:28

it, avisen sitt har aldri vist feil til meg eller noen jeg vet om.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav energyst » tor 06.01.2005 20:43

fleste bruker itavisen sin ikke nrk! Tilogmed nextgentel sa til meg itavisen kunne jeg bruke.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Rev » tor 06.01.2005 21:02

Skandiabanken, hvis det er den du bruker, støtter ikke uten videre Safari. Da må du i så fall trikse litt... Ellers er Firefox en ypperlig nettleser som dekker dette formålet. Hva andre nettbanker støtter av nettlesere, vet jeg ikke.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav magnus » søn 09.01.2005 16:00

Det finnes veldig mange tråder om hvilke nettabanker og browsere som funker, søk.

Ellers tviler jeg på at det er noe galt med maskinen din. Målte Telenor hastigheten ut av modemet? Om ikke kan du vel gi det skylden?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Tincy » søn 09.01.2005 16:10

Vi hadde samme problemet med NRKs nett TV, løsningen for oss var å øke bufferstørrelsen i Windows Media Player :)
medlem i 230 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron