Mac mini, dette blir en hit!

Diskusjon rundt Apples iMac

Mac mini, dette blir en hit!

Innleggav olafen » ons 12.01.2005 13:08

Tør garantere at den nye Mac mini kommer til å selge som varmt hvetebrød. Dette er maskinen mange tvilere har ventet på de siste åra. Tenk alle de som har kjøpt seg iPod og som sliter med iTunes på Windows, og som har synes at Mac har vært for dyrt. Men vi får håpe apple har lært fra tidligere og produsert nok av denne maskinen, slik at vi slipper flere ukers ventetid ved bestilling.
Har selv en eMac 1,25 ghz og synes den er kraftig nok til mitt behov. Mac mini er perfekt for de som vil surfe internett, lese/sender e-post, ta digitale bilder og redigere hjemmevideo-opptaket fra jula. At man kan også kan få en enkel office versjon til under tusenlappen er genialt.
Må si jeg har stor tro på Apple i fremtiden. De siste års fremstøt mot de store massene viser godt.
Så stå på Apple, dette går rette veien!
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Froggen » ons 12.01.2005 13:35

Tror du har et godt poeng. Ofte er det ytelse som brukes for å beskrive hvor godt et system er. Men ytelse hjelper ingen ting hvis ikke arbeidsmiljøet er godt (mener med det at ting er enkle å sette seg inn i, stabilt, innbydende m.m.). Jeg tror derfor at denne lille mini'n kan gjøre jobben (iLife-jobben) like så godt som en PC med høyere ytelse. Men denne boksen bråker ikke, tar ikke stor plass og er lekker å se på. De fleste andre produkter i denne prisklassen har ikke disse egenskapene.
medlem i 237 måneder
 

Innleggav netromac » ons 12.01.2005 13:35

Hurra! Enda en mini-tråd!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav andemann » ons 12.01.2005 13:43

Noen som har telling på hvor mange duplikate tråder som kom etter keynoten?

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav KDN » ons 12.01.2005 14:09

Mac mini har kommet opp hos Scribona (inportør). Du kan få den rimligste for 3647,- eksl. mom. De har også en bundle på med 4 maskiner i ett, og det koster 14588,- eksl. moms for den rimligste modellen.

Forhandlere har allerede bestilt over 50 maskiner bare fra scribona...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav KuaJmC » ons 12.01.2005 14:46

la oss huske på den lille skuffelsen for folk som bytter at man må formatere ipoden for å få den til å virke på en annen plattform... den syns jeg er teit.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav CrazyGoNuts » ons 12.01.2005 14:58

Jeg er i hundre! Denne maskina har jeg venta på leeenge!!! Jeg regner med jeg venter med kjøpt til august/september for at den verste ventetia skal ha lagt seg og for at maskina rett og slett skal få "gå seg til" og muligens kvitte seg med evt barnesykdommer, og at flere oppgraderingsmuligheter skal bli tilgjengelige! Jeg ser for meg at jeg kommer til å gå for en konfigurasjon med 1gb ram og størst mulig harddisk (Hvorfor bruke så mye penger på en billigmaskin you say...? Vel... Jeg ser denne som både en billigmaskin og et svar på de miniPCene som er på markedet i dag og så i måte er den overlegen på design og ikke minst er det en MAC! Det er rettferdiggjørelse nok for meg!) Er litt spent på om det kommer noen skjerm, om det ikke allerede har kommet!

Såklart kan mulige framtidige oppdagelser om ikke fullt så positive maskiner ved denne boksen dukke opp, og dermed gjøre mitt kjøp uaktuelt, men fram til da er jeg bare lykkelig!
medlem i 237 måneder
 

Innleggav G-Mac » ons 12.01.2005 15:34

Ja tror Mac mini kommer til å selge bra, men jeg tror ikke det samme om den nye iPoden (uten skjer, 1 GB, litt over 1000,-) daq kjøper jeg heller en annen...... til halve prisen

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav SpiderMac » ons 12.01.2005 15:36

Er det noen som har tenkt seg muligheten til å bare koble seg opp mot tv'en? Masse folk der ute som sitter med +30" tv rundt forbi. Passer ypperlig å koble seg opp mot tv, og med tråløs mus og tastatur. Trenger egentlig ikke å kjøpe en egen skjerm. Dvs dataskjerm
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Larssa » ons 12.01.2005 15:37

KuaJmC skrev:la oss huske på den lille skuffelsen for folk som bytter at man må formatere ipoden for å få den til å virke på en annen plattform... den syns jeg er teit.


Tror heller at overføring av mp3 filer fra pc til mac blir ett større problem for mange.... iPoden funker fint både på pc'en og macen min ikke noe problem med overføring her ihvertfall.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav PowerBook » ons 12.01.2005 16:03

KuaJmC skrev:la oss huske på den lille skuffelsen for folk som bytter at man må formatere ipoden for å få den til å virke på en annen plattform... den syns jeg er teit.
Mac OS støtter både FAT32 (Windows iPod) og HFS+ (Mac iPod), så det er ikke noe behov for å formatere iPod`en hvis en skifter fra Windows til Mac OS X!
medlem i 238 måneder
 

Innleggav CrazyGoNuts » ons 12.01.2005 16:24

G-Mac skrev:Ja tror Mac mini kommer til å selge bra, men jeg tror ikke det samme om den nye iPoden (uten skjer, 1 GB, litt over 1000,-) daq kjøper jeg heller en annen...... til halve prisen


Skjerm er ikke noe jeg egentlig trenger. Betaler heller litt for god kvalitet, lagrinsplass og noe som passer helt perf med mitt mac-setup! Har slitt ut to billige mp3spillere på et år og en litt dyrere som sannsynligvis ikke kommer til å tryne helt uten videre, er såvidt jeg kan se en god investering. Og kom igjen da folkens... Vi syns da mac er døkult!! (Såpass jålete må vi da tørre innrømme at vi er!)

Jeg tror at for de som kan litt om specs på pcer heller vil nøle litt ved det relativt labre skjermkortet som mini tross alt har.. Men alt tatt i betraktning så er faktisk prisen uslåelig i sin sjanger. Tilkoblingen til TV gir også glimrende egenskaper som en multimediestasjon! Kjøp en joypad av noe slag og Worms 3D eller lignende spill, og vips! Hvem trenger playstation når den nye tøffe minien gjør samme jobben!
medlem i 237 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron