Spoookey CD skuff på Quicksilver G4

Diskusjon rundt Apples iMac

Spoookey CD skuff på Quicksilver G4

Innleggav MacPhisto » fre 14.01.2005 23:37

Hei har noen av dere vært borti problematikken at CD skuffen har et eget liv? Mistenkte først at det var en font/fil eller alias som lå på en CD som Finder prøvde å finne hele tiden. men selv om jeg har maskinen i singel user mode, eller OpenFirmware så skjer dette, er det en feil i firmwaren eller vet noen hva jeg kan gjøre?

:twisted:

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 15.01.2005 2:10

Dette er hva jeg fant av artikler hos Apple support :)
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=58771

Fant også noe hos Macworld 911...
Macworld 911 skrev:Tray Tricks
When I start up my Power Mac G4, the CD tray opens automatically. Why is this?
-- Mike Nettleton, Portland, Oregon

Be assured that this action is in no way an editorial comment: your Mac isn't sticking out its tongue at you. Rather, any number of things may be compelling it to eject its drawer. Among those causes are firmware that needs updating, a jammed eject button on the media drive, third-party keyboards, and a misbehaving USB device.

To fix the firmware, launch Apple's Software Update and seek a firmware update for your Mac. If one's available, install it.

To discover whether your eject button is awry, peel back the bezel that covers the media drive and check the button on the face of the drive. If it appears to be stuck in the pushed-in position, jiggle it in an attempt to make it pop out. Should you find tape covering this button, remove the tape.

To find out whether the keyboard is the culprit, switch off the Mac, unplug the keyboard, and restart your Mac. If the tray stays in place, you might consider using your Mac's original keyboard or finding a different keyboard that doesn't cause this problem. (Apple keyboards with faulty eject buttons can also cause this problem.)

If none of the above works, unplug any USB devices attached to your Mac (except for the keyboard and mouse) and restart. If the drawer stays in place, plug in one USB device and restart. Continue this plug-and-restart business for each USB device attached to your Mac. If the problem recurs, remove all USB devices except the one you plugged in last, and restart. If the tray again shoots out, check the Web for updated drivers for the problem USB device.


En i Apple Discussions-forumet som hadde lignende problem:
http://discussions.info.apple.com/webx? ... 68a0856c/0

Håper du får fikset problemet :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 15.01.2005 15:13

Si gjenre ifra om du får fikset problemet :). Det hadde vært kjekt å vite.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav MacPhisto » lør 15.01.2005 17:38

Takk for svar Thomas, jeg har testet ut USB med å ta ut enheten, men det hjelp ikke så mye. Jeg får prøve å ta en reset på hovedkortet, og ta av alle eksterne enheter samt boote fra ekstern reninstallert disk!

Skal si ifra om noe løser problemet!

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 15.01.2005 23:54

MacPhisto skrev:Takk for svar Thomas, jeg har testet ut USB med å ta ut enheten, men det hjelp ikke så mye. Jeg får prøve å ta en reset på hovedkortet, og ta av alle eksterne enheter samt boote fra ekstern reninstallert disk!

Skal si ifra om noe løser problemet!

Bare hyggelig. Merkelig problem. Jeg har jobbet mye med en QuickSilver G4 selv, og aldri opplevd noe lignende. Bra du kommer med tilbakemelding, da det eventuelt kan hjelpe andre som kanskje har eller kommer til å støte på samme problem.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere