Ros til Apple og gledesutbrudd

Diskusjon rundt Apples iMac

Ros til Apple og gledesutbrudd

Innleggav budbringeren » man 17.01.2005 16:46

Bestilte g5, 2x 2,5 og kundebehandlingen har vært glimrende. Har hele tiden fått informasjon om var langt prosessen er på vei, og kommer på døren nå om en halvtime. Aldri kjøpt mac på nettet før, kun igjennom musikkbutikker og en gang i vanlig butikk, men denne erfaringen har gjort meg storfornøyd. Snakk ok god informasjon fra dag en! :)
Trenger denne macen sårt i et musikkstudio og gleder meg til å ha en slikt dynamitt i musikkarbeidet mitt:)

Hilsen en fornøyd macer :D

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 17.01.2005 16:50

Gratulerer med ny Mac!!! Den maskinen er bare rålekker! :D

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav TheX » man 17.01.2005 16:59

Fortell oss hvor lang tid det tar fra den kommer på døra, til du får logget deg på nett! Du kan forvente deg en lynrask maskin!

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav budbringeren » man 17.01.2005 17:07

Takk Åsmund :D
Etter jeg fikk nytt musikkprogram og annet i studio, taklet ikke G4-en alle påkjenninger, så denne er etterlengtet.

Kanskje jeg skulle lagt inn noen studiobilder etterhvert på mac1.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav TheX » man 17.01.2005 17:13

Nå ringer det snart på døra :-D Have fun!

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 17.01.2005 17:20

budbringeren skrev:Takk Åsmund :D
Etter jeg fikk nytt musikkprogram og annet i studio, taklet ikke G4-en alle påkjenninger, så denne er etterlengtet.

Kanskje jeg skulle lagt inn noen studiobilder etterhvert på mac1.


Det får du gjøre vet du. Gleder meg til å høre (og kanskje se) hvordan det går! Følelsen når du åpner esken til en ny Mac er bare :P nam nam ;)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav åttitre » man 17.01.2005 17:20

Grattis med ny b-e-a-utiful mac:D
medlem i 239 måneder
 

Innleggav budbringeren » man 17.01.2005 17:45

Og fullstendig utkjørt etter å bære dette udyret opp 4 etager8O Kan ikke huske at g4 var like tung.
Største opplevelsen antar jeg, er å jobbe med musikken og merke hvorledes den spenner musklene, og grafser i lydfiler uten å hoste og harke slik g4 gjør :D

Dette er et annet tema, men skal bare nevne hvor mye slave man blir for å holde seg oppdatert:
Var storfornøyd med Nuendo, og overgangen til osx i musikksammenheng. Helt til jeg hørte klikkelyder i lydbildet og skjønte at g4 sliter for den minste ting. ble overasket siden den var så kjapp i os 9 og cubase. Så innvesteringen krevde mer innvestering. Med annet utstyr også. Nå som G5 skal i bruk, kan ikke lydkortet som er motu 2408 fungere skikkelig uten å måtte oppgradere den også, så er nødt til å anskaffe et nytt pci kort som skal innstaleres i macen. Dette er et tankekors når man oppgraderer. Ting blir dyrere, for mer krever mer... Men jeg er en av de som elsker osx og ikke savner classic i det hele tatt!

Så er utrolig lettet :D

Og tror jeg aldri kommer til å kjøpe mac fra andre steder enn direkte fra apple. Aldri fått så mye informasjon under et kjøp før som nå. 10 av 10 poeng!

Litt usikker angående Partition. Burde jeg la det være i g5 og heller etterhvert få meg en ekstern hardisk? Fikk et tips om det men er ikke helt sikker. Noen som har formening om dette? I g4 delte jeg hardisken i to, samt en ekstra hardisk. En for lydspor, en for samples og presets og en for softwaret. Bestilte med 260 g hardisk.

Sånn, nå har jeg fått skrevet fra meg :oops:

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav budbringeren » man 17.01.2005 17:50

Takk Skrammy!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav thomasb » man 17.01.2005 18:02

Gratulerer så mye! :D

Du kommer garantert til å bli fornøyd. Om det er noe du lurer på ang. Dual 2.5GHz-maskinen, så bare spør!

Jeg har tilbrakt mye tid på g5support.com, og jeg vil virkelig anbefale den siden til alle nye G5-eiere. Knallbra G5-forum 8), men Mac1-forumet er fortsatt det beste Mac-forumet :P

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav budbringeren » man 17.01.2005 18:31

Thex: Han rakk ikke å ringe på døra, han rakk ikke engang å åpne bildøra før jeg stod der klar til å skrive under på kvitteringen :wink:

Takk for tipset Thomasb! Og helt enig om at mac1 er det beste forumet! Når det første jeg gjør er å fortelle om kjøpet på mac1 før venner og familie så sier jo det sitt :wink:

Lurer jo på det med partition nå som jeg skal innstalere.. Skulle gjerne snakket med deg og fått råd Thomasb, hvis det passer engang? Kommer til å innstalere ikveld og imorgen og noen råd er gull verdt!

Hvis noen her inne gjør litt musikk på macen forresten, så kanskje jeg kan hjelpe med noen råd. Det er vel mitt sterkeste felt på forumet.

Har forresten hørt at G5 er bygget for musikk helt inn til ryggmargen. forbedret betraktelig på det feltet i forhold til g4. Er det et faktum? Håper jo det seffern :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav TheX » man 17.01.2005 18:38

Budbringeren, logg deg på iChat, og legg til Thomasb, han er pålogget nå.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav TheX » man 17.01.2005 18:40

Fy søren, her sitter jeg med min 350 mhz G4, og dere zoomer av gårde på deres G5 2,5 Ghz (thomasb og budbringeren), kan ikke unngå å bli misunnelig!

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 17.01.2005 18:46

Og Thomas sin anseelige ansamling av RAM (!) :P

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav budbringeren » man 17.01.2005 18:51

Håper g5en kommer til deg snart Thex! Da kan du flire av meg som sitter med den lille søte ibooken min :wink:

G5-en blir kun brukt til lyd.

Ikke så kjent med ichat. det fordi nesten ingen jeg kjenner bruker den. Skal jeg skrive inn thomasb eller legge til mac.com?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]