Ros til Apple og gledesutbrudd

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav TheX » man 17.01.2005 18:51

Absolutt, jeg har (bare) 512 MB, og han har hele 2GB!!! (btw, jeg heter også Thomas)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav budbringeren » man 17.01.2005 19:21

Skulle jeg ikke jobbet med lyd, hadde jeg nok bestilt den nye g5en som ligger på 11 000 og noe tror jeg. Den må da være mer enn bra nok?

Har du sett på den Thex?

Uff ram er sinnsykt dyrt. Må bygge opp den samlingen etterhvert. Bestilte med 2x 512 og får begynne derifra..

Har alltid hatt mac, men først nå har jeg brukt ichat. Dumt den ikke kan kobles til msn som de fleste bruker. aol brukes jo ikke så mye her i norge..

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav TheX » man 17.01.2005 19:23

budbringeren skrev:Håper g5en kommer til deg snart Thex! Da kan du flire av meg som sitter med den lille søte ibooken min :wink:

G5-en blir kun brukt til lyd.

Ikke så kjent med ichat. det fordi nesten ingen jeg kjenner bruker den. Skal jeg skrive inn thomasb eller legge til mac.com?


Bare klikk på ichat ikonet til thomasb, så åpner iChat seg. Du må ha enten en .mac account eller AIM for å loge deg inn. AIM er gratis (http://www.aim.com).

Når du har logget deg inn(etter å ha klikket på thomasb sitt ichat ikon) velger du Buddies -> Add thomber@mac.com. Du kan også legge til meg, thex842 (AIM)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav TheX » man 17.01.2005 19:25

Du trenger bare registrere deg, ikke laste ned AIM.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav thomasb » man 17.01.2005 19:30

Jeg bestilte også med 2x512 rett fra AppleStore Norge :)

Jeg skrev:Jeg bestilte ram til min Dual 2.5GHz Power Mac G5 via ram-guiden her på Mac1. Dvs. via Crucial USA :)

2x512 kostet meg ikke mer enn kr. 1 146,27,- inkl.mva :D

Etter en del styr for å få bevist at jeg er den jeg er for Crucial, fikk jeg til slutt orderen min til å gå igjennom. Det Crucial trenger, er bevis på at kontonummeret du oppgir faktisk eies av deg. Dette får ikke Crucial USA sjekket via sine databaser, da de ikke har tilgang til slik informasjon internasjonalt.

http://www.mac1.no/community/modules.ph ... pic&t=4017

Dollaren er blitt litt høyere nå, men det er fortsatt billig, og man kan være 99% sikker på at ram'en vil fungere bra (med mindre det er noe prodkusjonsfeil, men da skal man være fryktelig uheldig). Ta en titt ram-guiden Åsmund har laget :)
http://mac1.no/ram/

Hvis dere vil se hvor godt Power Mac G5 takler lyd, så vil jeg anbefale dere å ta en titt på dette lille videoklippet fra WWDC 2003-keynoten, da Power Mac G5 ble introdusert. Det er en Dual 2GHz G5 mot en Dual Xeon 3.06GHz :lol:

Se videoklipp

Feeeeel the G5powwa! 8)
Sist endret av thomasb den man 17.01.2005 19:45, endret 4 ganger.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav TheX » man 17.01.2005 19:31

Vel, nå er det fattern som eier macen da, og det blir ny mac når han sier det blir ny mac, men det tar nok ikke lange tida.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav zabo » man 17.01.2005 21:01

Det var fantastisk flott for deg da=) Gratulerer med ny mac og alt:)

Mens jeg skriver, så lurer jeg på om noen her vet noe om hva order status "under review" betyr? Jeg har nemlig en iPod og en iPod shuffle bestilt, begge er betalt, men står fortsatt "under review" :((
medlem i 236 måneder
 

Innleggav budbringeren » tir 18.01.2005 0:06

Hei Zabo.

Tror det betyr at de ikke er ferdige, men er igang. ikke helt sikker, men noe i den betydning.

BudBringeren

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]