Faktureringsprogram

Diverse programvare

Faktureringsprogram

Innleggav Polymorph » ons 10.08.2005 16:34

Jeg er på utkikk etter et faktureringsprogram der jeg enkelt kan skrive ut en gyldig faktura og sende til kunden.

Jeg har et Windows basert program jeg kan til nød bruke, men ser gjerne til at alt foregår på Mac.

Jeg har søkt og funnet fler enn én, men de tilbyr ingen informasjon om det er Mac eller Windows.
Prøver jeg "Free Trial" får jeg bare Windows versjonen, om det skulle være flerstøtte for operativsystem.

Jeg har sendt e-post rundt til de diverse firmaene som tilbyr slike programmer, og venter på svar, men ser gjerne til at noen kommer med tips her også :)

På forhånd takk.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav admin » ons 10.08.2005 16:38

Et lite søk på forumet hadde hjulpet deg..

FirstOffice fra Hansa.

http://www.hansaworld.com

Komplett regnskap og faktureringsprogram. Til MacOS X, Linux og Windows.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Unkny » ons 10.08.2005 16:44

får man hansaworld sitt på norsk da ?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav admin » ons 10.08.2005 17:09

Unkny skrev:får man hansaworld sitt på norsk da ?


Jada.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Polymorph » tor 11.08.2005 20:41

Ikke demoen, vel og merke, men utenom støtter det 24 språk, blandt annent Norsk.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav bjarnebs » tor 11.08.2005 21:05

Ikke demoen, vel og merke, men utenom støtter det 24 språk, blandt annent Norsk.


Etter mitt syn, så er dette norsk da... men men.. :-D
Bilde

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav samimac » tor 11.08.2005 21:26

Hansa er vel norsk i utgangspunktet tror jeg....?
medlem i 227 måneder
 

Innleggav samimac » tor 11.08.2005 21:26

Hansa er vel norsk i utgangspunktet tror jeg....?
medlem i 227 måneder
 

Innleggav bjarnebs » tor 11.08.2005 21:37

HansaWorld was first established in Sweden in 1988 by founder Karl Bohlin. The group employs around 300 staff in a strong network of daughter companies and distribution partners in Europe, Latin America, Africa, Asia and the Middle East.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav lfc » tor 11.08.2005 23:05

Ikke last ned demoprogtrammet men norsk utgave av firstoffice. Programmet kjører i demo modus til du legger inn databasenøkkel som du får når du kjøper programmet.
medlem i 228 måneder
 

Innleggav bjarnebs » tor 11.08.2005 23:07

kva som er forskjellen mellom den demomodusen og ikkje...

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav kj » fre 12.08.2005 0:13

Tidligere så lastet jeg ned fakturamaler på http://www.bedin.no

Disse var i excel format og man kunne tilpasse dem etter sin bedrift. Med logo og egen info osv...

Nå ser jeg at de er fjernet.

Sansynligvis fordi at excel formatet ikke kan brukes som elektronisk faktura mere da det er mulig for mottaker å endre på fakturaen...

Men de kan jo selvfølglig fremdeles brukes om man printer dem og sender i posten...

Mulig at dem kan sendes som elektronisk om de er scannet og lagret som en bildefil eller noe?


notat fra bedin vedrørende elektronisk faktura:

"
Elektronisk faktura

Elektronisk faktura godkjennes som dokument så fremt formatet ikke er redigerbart.


Regnskapsloven krever at poster i regnskapet skal være legitimert med originale bilag. Også elektronisk faktura regnes som originale bilag. Det kreves da at fakturaen er i et slikt format at den ikke kan redigeres. F. eks. vil fakturaer i Word eller Excel IKKE godtas som original dokumentasjon, da det er enkelt for mottaker å redigere slike fakturaer.

Det finnes flere typer elektronisk faktura.

E-Faktura
Denne er rettet mot vanlige forbrukere. Kunden får tilgang til e-fakturaen ved å logge seg på nettbanken, og kan så viderebehandle fakturaen.

EDI-Faktura
Denne er rettet mot næringslivet og sendes i et avtalt format. Normalt brukes standarden Edifact.
"


Noen som har forslag til hvordan dette kan gjøres uten å måte kjøpe programmer fra f.eks. Hansa?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

trenger disse malene!

Innleggav fmatre » man 31.07.2006 15:35

Jeg trenger sårt disse faktura malene.
Hadde dem før men disse forsvant under formatering av maskinen.
Hadde noen mulighet til å sende faktura maler for excel til meg på epost
fmatre ALFAKRØLL netcom DOT NO
medlem i 227 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron