Problemer med skjermprofil i systemvalg

Diskusjon rundt Mac OS

Problemer med skjermprofil i systemvalg

Innleggav kevin » søn 20.11.2005 1:09

Har etter installering av Tiger fått problemed med skjermprofilene. Hver gang etter jeg har å kalibrert en ny og skal til å lagre, får jeg beskjed om at det har oppstått en feil. "Den nye kalibrerte skjermprofilen kunne ikke opprettes, eller den kunne ikke velges som gjeldende profil for denne skjermen". Prøver jeg å velge en av de eksisterende skjermprofilene, hører jeg bare systemlyden og ingen forandring skjer. Har også reparert rettigheter og kjørt diskreparering.

Får opp disse to linjene i konsoll:

2005-11-20 00:11:55.913 Display Calibrator[321] *** Assertion failure in -[NSWindow setTitle:], AppKit.subproj/NSWindow.m:1716
2005-11-20 00:11:55.936 Display Calibrator[321] Invalid parameter not satisfying: aString != nil

Har prøvd å re-installere Tiger, men feilen er der ennå. Noen ideer?

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav Jon » søn 20.11.2005 1:18

Kanskje du må laste ned en oppdatering til kalibreringssoftwaren?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav kevin » søn 20.11.2005 1:29

Bruker den som er med Mac OS X Tiger.. og har alle siste oppdateringer

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav kevin » søn 20.11.2005 13:02

Nei, jeg får ikke gjort det. Jeg la merke til at profilene jeg prøvde å lage ble lagret, men de kommer ikke opp på listen. Så jeg åpnet ColorSync-verktøyet og satte profilen til maskinen derfra ved å åpne den fysiske .icc fila direkte. Det fungerer fint, men det er jo kjedelig at det ikke skal fungere fra systemvalg.

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere