Tråden om Red Hot Chili Peppers

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Tråden om Red Hot Chili Peppers

Innleggav Nikoraisan » man 27.03.2006 3:20

iTMS-link

Red Hot Chili Peppers har tatt «en Madonna» og har sluppet all(*) musikken sin på iTMS. Nå får du kjøpt platene med bonuslåter, digitale booklets og utvalgte musikkvideoer. Bonuslåtene får du desverre ikke kjøpt separat, ei heller videoene eller booklets. 109,- pr. album.

Det som er ekstra

Blood Sugar Sex Magik:
Little Miss Lover
Castles Made Of Sand
Give It Away (Video)

One Hot Minute:
Let's Make Evil
Stretch You Out
Bob
Aeroplane (Video)

Californication:
Fat Dance
Over Funk
Quixoticelixer
Californication (Video)

By The Way:
Runaway
Bicycle Song
Obsessive, Compulsive, Psychologically, Misarranged Cabdriver/Fan - The Making Of "By The Way" (Video)

Greatest Hits inneholder ikke noe ekstra.

*= «all musikken» er vel ikke helt dekkende, da det sikkert finnes en god del låter som ikke er released.
Sist endret av Nikoraisan den ons 10.05.2006 19:41, endret 1 gang

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Eriksson » man 27.03.2006 7:49

Dette er helt sinnsykt genialt, mildt sagt. Dette kommer jo kun et par måneder før Stadium Arcadium albummet blir sluppet 16. mai.
Det jeg savner på listen er live albummene fra Hyde Park og Slane.

Hyde Park konsertene til RHCP er jo legendariske ikke bare av den grunn at de spillte bra som vanlig, men også fordi de er den eneste gruppen som noensinne har "fullsatt" Hyde Park 3 dager på rad. Altså 250 000 på hver konsert.
Slane Castle er vel mest kjent i DVD-versjon men finnes vel også etter dte jeg vet i form av CD.
Hyde Park er jo et album du finner blandt de andre på platekompaniet eller andre steder.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav earl » man 27.03.2006 9:03

Svært genialt
Gleder meg sykt til Stadium Arcadium.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tir 04.04.2006 18:28

nå får du også kjøpt den siste singelen - Dani California - i iTMS. Om du forhåndsbestiller Stadium Arcadium, får du lastet ned Dani California nå. Deretter får du lastet ned resten av albumet når det lanseres.

singelen fikk terningkast 5 i VG

personlig digger jeg låta, og om resten av albumet holder denne standarden blir kanskje dette plata som overgår Californication.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav philip » tir 04.04.2006 18:57

RHCP slipper det nye albumet 8mai, det er i hvertfall da vi får den inn på free record shop, det skal visst være det beste albumet deres noensinne! gleder meg ass

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Strangeways » tir 04.04.2006 19:12

Eriksson skrev:...Hyde Park konsertene til RHCP er jo legendariske ikke bare av den grunn at de spillte bra som vanlig, men også fordi de er den eneste gruppen som noensinne har "fullsatt" Hyde Park 3 dager på rad. Altså 250 000 på hver konsert.
...


En liten klype salt her, RHCP spilte vel for ca 300 000 i løpet av 3 dager.
Har selv sett de live og synes det var en slitsom og skuffende opplevelse da Anthony Kiedis vokalprestasjoner var vel rusten...
Har selv mere sansen for gitarist John Frusciantes soloprosjekter og da spesielt To record only water for ten days som overgår det meste RHCP har gitt ut de siste årene...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav earl » tor 06.04.2006 9:44

Har noen sett musikkvideoen til Dani California??
Den var skambra! For en kul musikkvideo.
Sjekk video google med en gang!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tor 06.04.2006 15:53


Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav philip » fre 07.04.2006 16:08

åååå mad fet!

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Benjamin » fre 07.04.2006 16:13

NiHon skrev:google video
Bra, kan lastes ned til iPoden, men dere, den som ligger der er vel ulåvlig. Iallefall med den linkinga ol. Dårlig av Google!
medlem i 225 måneder
 

Hillel Slovak

Innleggav DrBraun » man 10.04.2006 2:45

"Dani California" er en ekstremt fengende låt, og det lover jo godt før nyskiva kommer. Gledelig å se at John Frusciante begynner å komme til hektene igjen...

Syns egentlig RHCP var best med Hillel Slovak på gitar ;)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ameneon » man 10.04.2006 9:00

(Hei Trond)

Synes også nye singel er lovende. Har holdt meg langt unna bandet de siste årene, og syns egentlig de ikke har gjort noe som er verdt å høre på siden One Hot Minute. Har virket som Frusciante glemte helt hvordan man spiller gitar mens han var borte fra gruppa.

Dobbeltalbum er ambisiøse saker og føyer seg inn i en lang rekke legendariske produksjoner: The White Album, The Wall, the River, Mellon Collie and the Infinite Sadness, the Fragile...

Blir spennende. Hvis RHCP legger seg i samme gata de har vært de siste årene klarer jeg egentlig ikke å se at de har noe å gi med et dobbeltalbum. Da burde de heller gjøre som SOAD og spre materialet utover flere utgivelser.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav simeik » man 10.04.2006 9:25

Han har jo vert klinisk død 5 ganger, det er en del.


Men angående Dani California: DRIT BRA LÅT

Go RHCP

    Moderert av Åsmund
    :) Fjernet unødvendig sitering av innlegg rett ovenfor.
 

Re: Hillel Slovak

Innleggav Eriksson » man 10.04.2006 9:29

DrBraun skrev:"Dani California" er en ekstremt fengende låt, og det lover jo godt før nyskiva kommer. Gledelig å se at John Frusciante begynner å komme til hektene igjen...

Syns egentlig RHCP var best med Hillel Slovak på gitar ;)


John Frusciante har nok aldri glemt hvordan man spiller gitar, tiden han var borte fra bandet var ikke spesielt positiv men ser man på tiden Californication til i dag så ser vi at John Frusciante helt klart fortsatt kan å spille gitar.
Dette hører man ikke minst på konsertene i Hyde Park og ved Slane Castle hvor han spiller som en gud. Californication-soloen er noe for seg selv, ikke mange gitarister som kan levere en så banalt ren solo.
De siste årene har jo også Frusciante blitt omtalt som den beste aktive gitaristen her på jord, og etter min mening er det ingen tvil - han er der oppe et sted blandt de beste.

Jeg har sittet på en PC uten lydkort den siste uka og radio har jeg ikke hørt så mye på. Det gjorde at mitt første møte med låta kom på toget til Oslo på lørdag. Jeg må si jeg skammer meg helt sinnsykt. Er jo en god stund siden jeg hørte om at Out in LA var lagt ut under navnet Dani Californication for å lure folk, siden jeg kjenner den låta og var klar over at dette hadde skjedd hadde jeg liten tro på at jeg kunne bli lurt, - men faen.
Endringene gjort på Out in LA var ganske omfattende, så omfattende at jeg ikke skjønte at det var den jeg hørte på. Hadde vært helt ekstremt kult om Red Hot turte å slippe en plate med innhold i denne stilen.

Kanskje en dobbeltplate hvor halve var skikkelig funky, type Red Hot Chili Peppers, One Hot Minute og The Uplift Mofo Party Plan, og andre halvdelen med mer rolig musikk alá Californication og By The Way.

Nå har jeg da endelig hørt den rette sangen. Bra er den, meget bra, men ikke så bra som jeg ønsket. Videoen er helt genial.

EDIT: ja ok, låta er faktisk utrolig bra!

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav earl » man 10.04.2006 9:49

Synes Frusciante fortsatt er en glimrende gitarist.
Dave Navarro var også med på å lage mye kult den perioden han var med.
Jeg likte godt Dani C men håper det blir noe funky på det nye albumet, og at de ikke glemmer sin gamle stil helt.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Neste

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere