Reklame på Mac1

Kom med ris, ros og forslag til våre nettsider

Reklame på Mac1

Innleggav ulven22 » man 15.05.2006 18:57

Jeg mener at Mac1 må vise litt kritisk evne til hva slaks reklame de velger å ha på siden sin.

se bare på denne: http://www.tradesoeasy.com/da/default.php?gclid=CIHy0pbo-oQCFUsRQgodBDXTLg

Dette er sludder og vas og designet for å lure folk

Skamme seg. >:-o

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Åsmund » man 15.05.2006 19:06

Er det google-annonsene du mener? Mac1 har annonser fra google, men det er desverre google og ikke vi som bestemmer hvilke annonser som kommer opp. Det er desverre ikke alltid like vellykket :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav ulven22 » man 15.05.2006 19:13

I så tilfelle burde det stå på siden at Mac1 ikke går god for innholdet i reklamen.

Dette er bare min mening, fordi jeg føler at siden, avisen eller magasinets seriøsitet er med på å legitimere reklamen og seriøsiteten. :-/

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav PitBull » man 15.05.2006 19:54

Jeg ser aldri på reklamen uansett jeg ! :D Men fint for Mac1 aat de tjener penger på det! Tror de trenger det! ;)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Trainspotter » man 15.05.2006 19:56

hvor mye tjener dere sånn circa på reklame og på at folk klikker seg videre fra mac1 til applestore og kjøper produkter? Såpass at det lønner seg å drive et populært forum?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ak » man 15.05.2006 23:28

Niks. Inntektene er ikke en gang i nærheten av å dekke utgiftene til maskinvare / nettleie (som blir donert av Smallworld Systems).

Alle i1-sidene er tapsprosjekter selv hvis du godtar 5 kroner i timen, men det har heller ikke vært meningen å tjene penger.

Når det gjelder sleip reklame så er det bare å beklage, men vi kan ikke påvirke dette nevneverdig og ber alle om å være kritiske. TV2 går heller ikke god for at klesvasken din blir "blendahvit", selv om de ikke eksplisitt fraskriver seg redaksjonelt ansvar for reklamene.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » man 15.05.2006 23:31

Jeg har byttet ut Apple linken i "bokmerkelinjen" i Safari med Mac1's Trade Doubler link. Jeg besøker Apple.com ca. 1 gang per dag :-)

Edit: Dere tjener penger på klikk også vell?

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ak » tor 18.05.2006 8:57

Svarer jeg vel mye for admin, men han er opptatt med skolearbeid i disse dager.

Tradedoubler tjener man, meg bekjent, bare på dersom klienten kjøper noe :( Men takk for innsatsen, jeg er som sagt ikke helt sikker. AdSense betales per klikk.
Sist endret av ak den tor 18.05.2006 15:11, endret 1 gang

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav admin » tor 18.05.2006 10:03

Som både Åsmund og ak nevner så generes Google annonsene automatisk og vi har svært liten kontroll over innholdet.

Vi kan dog sperre en del annonsører fra å vises på Mac1, og vi gjør som regel det når vi ser noe useriøst - men det er ganske vanskelig å få med seg alt, siden annonsene generes automatisk. Ser du noe virkelig useriøst, kan du jo tipse oss (vi trenge kun domenenavnet) og vi vil sperre dem fra annonsering på Mac1.

TradeDoubler annonser gir som regel kun prosenter av salg. Det gjelder også AppleStore og MPX.

Som AK sier er Mac1 (og alle andre i1-sider) et tapsprosjekt. Vi hadde aldri kunne eksistert hvis ikke det hadde vært for den gode dealen Smallworld Systems gir oss. De pengene vi får inn på annonsering/donering går til å dekke hostingutgifter, backupservere etc. Til spørsmålet om man kunne tjent penger på å drive et sånt forum, så er nok det teknisk mulig hvis våre sider hadde sett ut som ITavisen. Dvs. hundrevis av reklamebannere og halvsides flash-annonser for Jamba og annet møkk.

Du finner ikke disse annonsene på Mac1 - eller noen av de andre i1-sidene - fordi vår målsetning aldri har vært å tjene penger på noen som helst måte. Vi ønsket å lage norges beste Mac og Linux nettside, og jeg tror vi har klart det :)

I tillegg vil vi heller bruke tiden vår på å skrive artikler og arbeide med å forbedre nettsidene - enn å forhandle med annonsører som vi vet kommer til å gjøre våre nettsider vesentlig dårligere.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav macwerner » tor 18.05.2006 10:09

Jeg er personlig veldig glad for at det ikke er mer reklame enn det er i dag. Mac1 er et veldig ryddig forum , på alle måter ! :-D
Kanskje skulle man ha en litt mer "skrikende" DONÉRknapp enn man har i dag ? Jeg har ikke donert, men lover å gjøre det på neste lønning...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav kaspartu » tor 18.05.2006 10:33

jeg er veldig glad for at mac1 ikke har end opp stom svenske 99mac, som plutselig begynte å ta endel hundre for at folk skulle slippe inn på deler av siden... dere gjør en god jobb til å ha null inntekter på det!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tor 18.05.2006 14:51

Er det mulig å donere med mobiltelefonen, slik man gjør på TV2 Web-tv? Er mange under 18, uten kredittkort her som sikkert vil støtte :-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Per-Kristian » tor 18.05.2006 16:48

bump :-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav F-r-e-d-r-i-k » tor 18.05.2006 17:04

*kremt* PithHelmet *host*

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Jon » tor 18.05.2006 17:05

Jepp, adblock er praktisk noen ganger, men tenk på at det faktisk kan lønne seg å støtte sider man liker. Hvis ikke så blir det til slutt ingen gratis sider.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Neste

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron