Tråden om Red Hot Chili Peppers

Musikkanbefalinger. Hørt noe bra musikk?

Innleggav Aphelion » tor 13.07.2006 4:29

Hvem faen bryr seg om Drop Dead Dorky Peppers når Syd Barrett er død :(

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav earl » tor 13.07.2006 11:13

Som sagt skal jeg på konsert i London på mandag :-D

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav limbo » tor 13.07.2006 11:45

kos deg

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Nikoraisan » tor 13.07.2006 12:09

Aphelion skrev:Hvem faen bryr seg om Drop Dead Dorky Peppers når Syd Barrett er død :(

Som alltid, Aphelion, så er faktisk slik at folk gjerne tenker forskjellig. Det er vel kanskje noen som ikke bryr seg om noen av delene. Tråden er om RHCP, og å komme med slike innlegg kan vel ikke sies å bidra til tråden nevneverdig.

Jeg vet hvem Syd Barrett er, og for meg så er han en narkis med forkjærlighet til å pusse tennene omvendt (tannbørsten i ro, hoppende kropp) i narkorus. Pink Floyd bryr meg midt der hvor ryggen slutter nederst, men jeg poster allikevel ikke slike innlegg så snart folk nevner PF.

La folk få ha musikksmaken sin i fred. Det gjelder vel forøvrig smaken på alt annet også. ;) :D

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav earl » tor 13.07.2006 13:31

Kan noen fortelle meg hva som er det store med Pink Floyd?

Jeg har lurt på i årevis, om jeg er den eneste i verden som hører at "Dark Side Of The Moon" er oppskrytt, og kunne vært fra et hvilket som helst middelmådig band. Det der er akkurat som når visse kjente kunstnere lager én prikk på et bilde, som senere er verdt millioner.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Strangeways » tor 13.07.2006 14:24

E_R_L_E_N_D skrev:


Man må vel se det litt i sammenheng med når det er utgitt, det er veldig få artister som klarer å gi ut skiver som fortsatt er relevante 33 år etter release...

NiHon
Jeg vet hvem Syd Barrett er, og for meg så er han en narkis med forkjærlighet til å pusse tennene omvendt (tannbørsten i ro, hoppende kropp) i narkorus


En RHCP fan kaster vel stein i glasshus ved å lange ut mot Syd Barret pga narkotika forbuk, RHCP består vel stort sett av "narkiser" og har også mistet medlemmer pga dette (Hillel Slovak).


Nå er jeg ikke stor fan av noen av disse bandene, men det skal noen skikkelige argumenter til for at noen skal overbevise meg at RHCP har gjort mere for musikken enn Pink Floyd, det må i tilfelle være at de har gjort den kjedeligere.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav earl » tor 13.07.2006 14:42

RHCP var bandet som innførte funk-rock...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav earl » fre 21.07.2006 0:27

For en konge konsert... Jeg stod nesten helt framme, ca. 4 meter fra John til tider. Alle hoppet, og det var utrolig livat... Kan poste setlisten når jeg gidder tenke.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 21.07.2006 1:06

Litt naivt å påstå at RHCP var først ute med ditten og datten... Hvordan vet du og kan dokumentere det? De var kanskje det første bandet med internasjonalt gjennombrudd innen sin sjanger. Dessverre har de ikke rørt seg i en særlig kreativ retning på de 3 siste platene. Mange mener Dave Navarro ikke hadde noe å gjøre i RHCP. Likevel er det den mest kreative platen bandet har gitt ut siden Hillel Slovak var med i bandet. Etter det har det stagnert så til de grader i enkle låtoppskrifter og MTV hiter. nokså dørgende uinteressant i lengden. ingen utfordring for lytteren what so ever.

For ikke å snakke om at det er enda mer naivt å kalle Dark Side of the Moon for oppskrytt. Da har man nok neppe prøvd å skrive eller arrangere musikk selv, og langt ifra kunnskaper om produksjon av musikk og musikkproduksjonens historie. Dark Side of the Moon ville helt klart vært mye enklere å spille inn i dag, med de verktøyene man har i studio, men fremdeles et krevende stykke arbeid. Tør ikke engang tenke på hvor mye arbeid som lå bak den plata i ´72. Her snakker vi innovativ tenking i studio. Anbefaler alle som liker musikk og er nysgjerrig på hvordan musikk blir til å se dokumentaren om innspillingen av Dark Side of the Moon, uavhengig av om man liker plata eller ikke. Det er en plate hvor ingenting man hører er tilfeldig. Klokkekimingen på låta Time er nøye arrangert og planlagt (med stoppeklokke faktisk), for å nevne et eksempel. Det er utvilsomt interresant for de fleste. Fins på dvd til 99 kroner i de fleste store platebutikker. Få band har holdt seg så oppegående kreativ gjennom så mange år som Pink Floyd fra Piper at the Gates of dawn til The Wall via Dark Side, Animals, og Wish You Were Here. Alle plater som skiller seg fra hverandre og forteller om et band som hele tiden tenker nytt.

Evt. kan man kose seg med Pulse på DVD. Et sceneshow fra 1994 som enda ikke har sett sitt sidestykke. :)

edit: strangeways: du har Avataren jeg egentlig ønsket meg. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Haaland » fre 21.07.2006 1:56

E_R_L_E_N_D skrev:RHCP var bandet som innførte funk-rock...


Ha ha




pretty damn historieløst spør du meg...

---

Edit:
Bildet Strangeways har som avatar er selvfølgelig tatt av Jim Marshall, og er av Jonny Cash. Jonny med finger'n
Sist endret av Haaland den fre 21.07.2006 2:05, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav ameneon » fre 21.07.2006 2:02

E_R_L_E_N_D skrev:Kan noen fortelle meg hva som er det store med Pink Floyd?

Jeg har lurt på i årevis, om jeg er den eneste i verden som hører at "Dark Side Of The Moon" er oppskrytt, og kunne vært fra et hvilket som helst middelmådig band. Det der er akkurat som når visse kjente kunstnere lager én prikk på et bilde, som senere er verdt millioner.


Du er den eneste som hører at hvafforno??? Snakker om å genierklære seg selv. Og DSOTM er vel det lengste du kommer unne "en prikk på lerretet" satt i et musikalsk perspektiv. Få plater fra den tiden har så detaljerte og spissfindige lydbilder som den plata vi snakker om her. det er kanskje ikke så lett å høre det når man bare er vant til det minimalistiske rocke-lydbildet til RHCP, men jeg vedder på at du ikke klarer å gjette i nærheten antall gitarspor som er brukt på en hvilken som helst låt på den plata. Mener ikke å være frekk, men det virker som du tar munnen litt full av ting du ikke har så mye kunnskap om.

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav earl » fre 21.07.2006 18:13

Whatever...
Gidder ikke begynne å diskutere med folk med feil musikksmak i forhold til en tråd om RHCP...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Haaland » søn 23.07.2006 19:10

neida, det skjønner jeg godt. For dersom man skal diskutere bør man være litt interessert i hva som skjer utenfor ens egen lille glassbolle.

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav earl » søn 23.07.2006 19:23

ameneon skrev:
E_R_L_E_N_D skrev:Kan noen fortelle meg hva som er det store med Pink Floyd?

Jeg har lurt på i årevis, om jeg er den eneste i verden som hører at "Dark Side Of The Moon" er oppskrytt, og kunne vært fra et hvilket som helst middelmådig band. Det der er akkurat som når visse kjente kunstnere lager én prikk på et bilde, som senere er verdt millioner.


Du er den eneste som hører at hvafforno??? Snakker om å genierklære seg selv. Og DSOTM er vel det lengste du kommer unne "en prikk på lerretet" satt i et musikalsk perspektiv. Få plater fra den tiden har så detaljerte og spissfindige lydbilder som den plata vi snakker om her. det er kanskje ikke så lett å høre det når man bare er vant til det minimalistiske rocke-lydbildet til RHCP, men jeg vedder på at du ikke klarer å gjette i nærheten antall gitarspor som er brukt på en hvilken som helst låt på den plata. Mener ikke å være frekk, men det virker som du tar munnen litt full av ting du ikke har så mye kunnskap om.


Så da har jeg rett... DSOTM er ikke for normale folk, som ikke analyserer alt de hører på til minste detalj.
Håpløst å diskutere på tvers av smak uansett...

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Forrige

Returner til Musikk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]