Web side logo

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Web side logo

Innleggav macalao » fre 15.09.2006 16:18

Hei.
Har sett flere ganger her inne at man får hjelp til logoer.
Jeg holder på å lage en enkel hjemme side i iweb for familien vår.
Kult om noen kunne lage en logo for den og evt. podcasten vår.
Siden heter http://www.archer.no (archer er etternanvet vårt), den er ikke oppe og går enda.
Podcasten tenkte vi skulle hete "Radio Archer".
Takker på forhånd for evt. alle innspill.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav postlogic » lør 16.09.2006 19:27

Du, altså..

Ett bilde på over en halv megabyte er helt utrolig drøyt. Det bildet der kan du få ned til 100kb uten å miste særlig kvalitet. Bruk PNG om det trengs :-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Fefas » søn 17.09.2006 20:13

Vi trenger mer informasjon. Ønsker du logoen i vektor format, eller i bitmap format? Om den skal være i bitmap, er det et stort pluss å oppgi ønskelig størrelse.

Og selve logoen; skal den være et symbol, eller tekst? Evt. annet? Om tekst, hva skal teksten være?

Eller er det et banner/en header du egentlig er ute etter?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav iAperture » søn 17.09.2006 20:13

Jeg har min egen buisness, hvor mye gir du for en logo?
Som multimediedesigner i arbeid, har jeg og muligens ikke de andre tid til å utarbeide heavy design for ukjente ;)

Godt tenkt Fefas.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav macalao » søn 17.09.2006 20:18

Gjerne en logo med symbol "Radio Archer" i vektor format.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Fefas » søn 17.09.2006 20:21

Du vil altså ha en logo i vektor format med et symbol og teksten "Radio Archer"?

Hvilket symbol er da ønskelig? Er det eventuell lønn for dette?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav macalao » søn 17.09.2006 20:25

Heder og ære er vel lønn godt nok, trodde man hjalp folk gratis her inne jeg. Så bare glem hele greia.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav iAperture » søn 17.09.2006 20:31

Korrekt. Man hjelper folk gratis med ting som har med maskinvare og programvare og lignende. Men når det er snakk om å legge ned stort arbeid for fremmede uten lønn, da er vi vriene. Jeg skal ikke snakke for alle her inne nå, men tror dette er tilfellet.
Last ned en photoshop trial om du ikke har det. Og prøv litt selv, du kommer helt sikkert frem til noe brukbart. Se på det som læring, da husker du ting, om du gjør det selv.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Fefas » søn 17.09.2006 20:40

Jeg, eller vi, har da aldri sagt at alle krever lønn i penger? Jeg sa eventuell, og om lønn er heder og ære, da er det det. Jeg har ikke nevnt penger.

DynomiteGs siste post støttes forøvrig.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav tommyeggen » søn 17.09.2006 20:45

Unnskyld meg, men krever du virkelig belønning i kroner og øre når det gjelder å lage en liten logo for en familie?

macalao: Ta en titt på Norsk Webforum
Der er det mange som vil hjelpe deg gratis.

Beklager hvis dere ser på dette som reklame

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav macalao » søn 17.09.2006 20:50

Takk for støtten tommyeggen, det er rett holdning, sånn skal det være her inne, man skal være snille mot hverandre. Kan jo hende noen "andre" trenger hjelp til noe en annen gang.
Stå på :-D

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Fefas » søn 17.09.2006 20:51

Tommy, om du referer til meg eller DynomiteG er for min del ukjent, men jeg svarer uansett.

Om man driver en bedrift som jobber innen grafisk design er det å ta betalt for en logo som regel en selvfølge, uansett arbeidsgivers formål med logoen.

Det blir det samme som å si at en rørlegger ikke burde ta betalt for å fikse en vask, fordi det kun var den lille vasken, i det lille huset.

EDIT: Dette har da ingenting med å være snill å gjøre?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav macalao » søn 17.09.2006 22:57

Er det noen som kunne være snille og hjelpe meg med en logo til podcasten "Radio Archer", gjerne litt retro.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav byfixar » man 18.09.2006 4:06

Fefas: Å sammenligne det med en rørlegger var uskalig og ikke i nærheten.

Å lage en logo for en liten familie, er en stor forskjell fra å lage en logo for en eventuelt bedrift. Hvor logo da er ekstremt viktig. Hvis man driver bedrift som multimediadesigner/grafisk designer (noe du fefas f.eks. ikke er gammel nok for enda), skal det nesten bare være en fillesak å lage en enkel logo for en familie som ønsker å ha sin egne lille podcast.

Skal se om jeg får pakket sammen en liten logo etterhvert på dagen, må først sove litt. Lover ingenting, men titt innom rundt kveldstid, om det ikke er kommet noe fra meg innen 10 tiden i kveld. Fikk jeg dessverre ikke tid.

fotnote: husk at det er ULOVLIG å selge noe som er laget med piratkopiert programvare (noe som de fleste under 16 år sitter med).

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav akira » man 18.09.2006 4:57

byfixar: tror du utaler deg om ting du har svœrt lite kunnskap om, i allfall om en skal dømme etter svaret ditt.
Det å jobbe gratis som designer er akkurat som om en skal jobbe gratis i et hvilket som helst annet yrke Og logo/branding er svœrt vikitg uansett om det er et lite eller stort firma det er snakk om...
og jeg anbefaler aldri noen designere å ta en jobb uten å få noe tilbake for det, om det så er en som går på media linje på videregåenede eller en som har jobbet profosjonelt i en årekke...
men "betaling" kan forekomme i mange former... tjeneste bytte, fordi det er en sak du kan putte i portfolioen osv.

og jeg mistenker macalao for å egentlig ikke vœre ute etter en logo, men en fancy banner av noen slag til å putte på familie hjemmesiden sin.
og synes det høres ut som en perfekt oppgave for en student fra f.eks.
media linja eller lignende og at noe få slanter eller lignende som betaling hadde sikkert ikke skadet.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Neste

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]