Firmware-oppdatering starter ikke

Diverse programvare

Firmware-oppdatering starter ikke

Innleggav iRoger » tir 14.11.2006 10:52

Har lastet ned den nye Firmware-oppdateringen, men denne vil ikke starte å oppdatere når eg restarter maskinen. Eg får dermed opp instruksene på ny. Det står man skal holde nede Power knappen til Indikatoren begynner å blinke, skal den holdes nede en stund eller? Har bare trykket den enkelt ned en gang.

Tips anyone?

(Btw: Info om maskinen sier eg har SMC-versjon: 1.4f12, men den som ligger ute nå er en oppdatering av denne ikke sant?)

mvh
Roger

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav mckvakk » tir 14.11.2006 10:57

1.4f12 er den nyeste, så da er det nok derfor den ikke starter:)
medlem i 227 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 14.11.2006 10:57

Apple skrev:Some USB and FireWire devices may prevent firmware updates from installing correctly. If you are having trouble installing an update try disconnecting non-essential devices and use only an Apple keyboard, mouse, and display.

Apple skrev:5. Read the onscreen instructions and click Shut Down to proceed with the update. The firmware image will be loaded on your machine, and your machine will shut down, but the update will not be installed until the next step.

6.Hold down the power button until the power indicator light flashes, then release it. A long tone will be heard, then a gray screen with an Apple logo appears. There is a progress bar under the logo. As the progress bar moves, your firmware is being updated.

Important: Do not unplug, shutdown, or restart your computer while the update is taking place. Interrupting a firmware update can render your computer unusable. If this happens, take your machine to an Apple store or authorized service provider or perform the recovery yourself using another Macintosh computer to download the Firmware Restoration CD disk image from http://www.apple.com/support/downloads/. This software allows you to create a CD which you can use to restore your machine to working order.

Installation takes a few minutes.

7. After your firmware has been updated, your machine will restart.

8. After you log in, a dialog box will appear indicating the firmware update has been successful. Click OK to dismiss this dialog.

Les mer i følgende artikkel:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303364

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Matt Idea » tir 14.11.2006 14:51

det var det som fikset probleme for meg!! Takker

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav iRoger » tir 14.11.2006 22:07

Ser eg har blandet mellom SCM og EFI firmware update... O:-) Var ute etter EFI...
SCM har eg oppdatert tidligere, EFI fikk jeg tatt nå. Var bare å holde PÅ-knappen nede lenge nok. Maskina startet fint nå, håper dette løste problemet også på lengre sikt! :)
Takk for tips.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav SuperSau » tir 14.11.2006 22:32

fikk heller ikke til EFI firmwaren.. men etter det du sa.. så funket det..
men jeg må si, jeg ble litt skremt av den fle lyden.. og det 'windows style xp' lignende som kom opp.. :s

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]