Media Indexer et nyttig program

Diverse programvare

Media Indexer et nyttig program

Innleggav Sakalav » ons 11.07.2007 10:52

For folk som har mange cd'er/dvd'er med forskjellig data liggende på, så kan man fort miste oversikten over hvor tingene er, og når man skal ha tak i noe spesiellt, så er det ikke altid like enkelt å finne det.

Her er det Media Indexer kan hjelpe deg utrolig bra. Media Indexer er et indekseringsverktøy som lagrer all informasjon om hva/hvilke filer som ligger på cd, dvd, eksterne disker, og ikke minst nettverk.

Dere kan finne det her.

Bilde

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav SveinMD » ons 11.07.2007 13:21

Dette såg jo svært nyttig ut :-) Sikkert veldig praktisk viss du lagrar mykje media på diverse DVD-ar og eksterne HD-ar. Kanskje du skulle skrive ein artikkel om dette programmet? Ville fått litt meir publisitet på framsida av Mac1 enn her djupt inne i forumet...

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav epifant » ons 11.07.2007 14:13

Ah, dette har jeg letet etter! Hun som hadde min jobb før meg likte å brenne ut kundearkivet på cd, noe som gjør det til en tung jobb å finne frem til gamle filer.

Takker og bukker! :-D

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Sakalav » ons 11.07.2007 14:26

Jepp, dette er et uunværlig program når man først har bruk for noe slikt, og kan man da få kontroll over alle filer og hvor de er, så er $13 en utrolig billig innvistering :-)

Edit: Jeg har nå laget en liten artikkel som jeg håper kommer på forsiden. Det er ikke masse informasjon der, men nok til å skape interesse for de som er ute etter et slikt program.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav mariustidemann » ons 11.07.2007 20:55

men for oss som har mac, er vel dette ganske lett i terminal er det ikke ?
ls -R Documents/ > document_index.txt (lager en fil kalt document_index.txt og skriver alt innhold i Documents til den fila)
more document_index.txt | grep [file].[extention]
(leter igjennom denne fila etter det du ber om)

Vil ikke dette bli det samme, bare uten GUI?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav macrules » ons 11.07.2007 21:26

Vil også anbefale "Disktracker". Brukt det i ganske mange år nå.

Hadde ikke greid meg uten.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Nostromo » tor 12.07.2007 1:37

jeg har vært igjennom en bunke slike programmer og har for tiden endt opp med DiskCatalogMaker - det er sykt raskt til å scanne disk, gir meg det helt essensielle jeg trenger av info. Har testet DiskLibrary (for treigt og keitete), Catalog (pent, men krasjer for et godt ord), CD-Finder (bra, men litt for keitete) og MediaIndexer (greit, men søkevisning virker litt snau).
medlem i 238 måneder
 

Innleggav LekeFly » tor 12.07.2007 1:49

Noen som er gratis.. ?

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til Diverse programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]