Leopard - Nettbank

Diskusjon rundt Mac OS

Innleggav mariustidemann » søn 28.10.2007 15:30

Skandiabanken funker fint med Safari
edit:
Men jeg tenker de som bruker Nordea med BankID vil få trøbbel, da det er Java-basert

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav andreask970 » søn 28.10.2007 16:54

hvis dere prøver med opera som netleser tror jeg at det kan funke, har litt problemer med safari( viser ikke alt av multimedai ting på sidene) men opera funker bra.
medlem i 209 måneder
 

Innleggav LOOM » søn 28.10.2007 16:54

Synes å huske at Fokus sa de skulle oppdatere til nyere Java og at enkelte måtte oppgradere til en nyere versjon.

Safari 2 på 10.4 fungerte fint.
Firefox på 10.4 fungerte fint.
Safari 3 på 10.4 fungerte ikke.

Etter oppgradering:

Safari 3 på 10.5 fungerte ikke. (Ikke så merkelig)
Firefox på 10.5 fungerte heller ikke. (....)
Opera fungerer ikke.

Prøvde også alle macene på humac/eplehuset, og de fungerte heller ikke. Så da er det hvertfall ikke min maskin det står på..

I tillegg har apple trukket developer-utgaven av java6 som fungerte på leopard beta preview i sommer, og jeg finner ikke pakken andre plasser heller.. untatt en preview som kun funker på tiger.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav macreidar » søn 28.10.2007 18:30

Håper og tror at problemet ligger hos Fokus Bank og at de fikser det så fort som mulig. Har skrevet mail til de selv om de sikkert er klar over problemet.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav LOOM » søn 28.10.2007 19:04

Det er jeg rimelig sikker på at det er. Den sier jo til og med "OK" på Java-testen. Både 1.4 og 5.0..

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav macreidar » tir 30.10.2007 0:35

Intet svar fra Fokus enda.

Oppfordring:
Alle som har nettbank som ikke fungerer med OS X 10.5 bør sende mail til sin respektive bank. SNAREST!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav zapperen » tir 30.10.2007 0:51

nordea, sparebanken hedmark og skandiabanken ser også ut til å fungere.
medlem i 210 måneder
 

Innleggav emre5 » tir 30.10.2007 2:02

Har også sendt mail til Fokus, og fått to svar, derav ingen på spørsmålet, bare auto- og videresendingssvar.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Jesper Karsrud » tir 30.10.2007 9:41

Viktig å merke seg at siste versjon av Java følger med Leopard, så de som ligger ute fungerer ikke, da disse er for 10.4. Regner med at Apple kommer med en nedlastbar oppdatering etterhvert.

Det dere opplever nå, er jo typiske problemer man kan oppleve med å være en "early adopter", sats på at ting bedrer seg etterhvert. Hvis ikke kan man bytte bank, DnBNOR bruker ikke Java til sjekking av ting, noe som fører til at ting funker gull fra første stund :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav BrumBrum74 » tir 30.10.2007 9:53

Her er link til developer preview av Java6 for mac:

http://www.jroller.com/vschiavoni/entry ... er_preview

Det er link for nedlasting der. Håper det hjelper.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Innleggav emre5 » tir 30.10.2007 10:18

Tror neppe jeg bytter bank, selv om de ikke klarer å støtte et operativsystem som har vært annonsert i årevis.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Jesper Karsrud » tir 30.10.2007 10:29

BrumBrum74 skrev:Her er link til developer preview av Java6 for mac:

http://www.jroller.com/vschiavoni/entry ... er_preview

Det er link for nedlasting der. Håper det hjelper.

1.6 funker ikke i Leopard foreløpig... Er nok en grunn til at Apple har fjernet den fra sine sider...

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav klev1 » tir 30.10.2007 10:31

Jeg har et brennende og intenst hat til Fokus' nettbankløsning om dagen jeg også - men for meg sluttet den å fungere mens jeg fortsatt var på 10.4. Antageligvis skjedde dette da jeg oppdaterte til Safari 3.0 beta, men hvorfor dette skulle føre til at den ikke fungerer i FF er langt uten for min fatteevne.

Har forsøkt å melde problemet til Fokus, men har møtt liten forståelse :/
medlem i 225 måneder
 

Innleggav Hizzz » ons 31.10.2007 11:36

Hei, Jeg er Fokus Bank-bruker jeg også. Her er svaret jeg fikk i dag:

MAC OS X 10.5 Leopard fungerer desverre ikke med Fokus Nettbank pr i dag.

Det jobbes med å finne en løsning.

Vi beklager problemene dette medfører.


Ikke så veldig oppløftende altså... "Heldigvis" er jeg nødt til å ha Fusion på PC-en min, sånn at jeg kan komme inn på nettbanken ved å logge inn i Windows først...

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Høna eller egget?

Innleggav iBjorn » ons 31.10.2007 13:07

Temmelig defensiv holdning det der, må jeg si. Det er vel riktigere å si at det er Fokus Nettbank som ikke fungerer med Leopard enn omvendt. Jeg har liksom problemer med å se for meg utviklerne på Apple mens de løper rundt i gangene og fortviler over at «Leopard ikke fungerer med Fokus Nettbank»...

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]