LUG i Vestfold?

Her oppfordres det til å legge ut informasjon om Linux brukergrupper, og om evt. nye brukergrupper som søker nye medlemmer.

LUG i Vestfold?

Innleggav Prognatus » fre 14.07.2006 5:14

Hei,

Jeg er helt fersk med Linux og lurte på om noen vet om en Linux brukerforening (LUG) i Vestfold. Etter å ha lett litt på nettet med Google, ser jeg at VLUG har eksistert tidligere, men det ser ut som det ikke har vært aktivitet der i det siste. Har søkt blant LUG-ene her på forumet også uten å finne noe i Vestfold.

Er det noen som vet om noen LUG her i Vestfold? Evt. om noen flere vestfoldinger har lyst til å komme sammen og starte en? Muligens kan vi kontakte de som drev VLUG tidligere og prøve å starte opp den igjen?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav ak » fre 14.07.2006 8:26

http://linux1.no/profile/profile_fylke/Vestfold , 8stk teller jeg

Jeg har foreløpig ikke laget noe for masse-utsendelser, tror det fort kan bli litt slitsom. Men det er jo ikke noe i veien for å sende dem en kort pm... ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Prognatus » fre 14.07.2006 16:16

Takk for tipset. Vi er et par-tre stykker til her som skal undersøke hvor landet ligger med det tidligere VLUG. Syse Data i Tønsberg og Høgskolen i Vestfold, på Bakkenteigen, var to av ildsjelene tidligere. Kanskje det er mulig å starte opp igjen.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Prognatus » lør 05.08.2006 16:23

Vi har jobbet litt mer med undersøkelsene om VLUG og snakket med noen av de som satt i styret for fem år siden. Fant også noen gamle hjemmesider på Wayback machine: http://web.archive.org/web/*/http://vlug.sysedata.no

Vi kommer til å forsøke å avholde et stiftelsesmøte til høsten, dersom det blir nok folk som er interessert. Tid og sted bestemmes senere. Derfor vil vi gjerne komme i kontakt med deg som bor i Vestfold og som er interessert i å være med på å starte opp VLUG igjen.

Det blir veldig uformelt - uten kasse, medlemskontingent, vedtekter o.l. Erfaringsmessig blir det da mye administrativ jobb, hvor vi blir for avhengig av nøkkelpersoner. Istedet satser vi på den praktiske delen av foreningsvirksomhet. Vi vil sikte på å låne gratis møtelokaler, lage en hjemmeside, foredrag, workshops, sosiale arrangementer, og kanskje spleisearrangementer senere (turer?).

Hvis du er interessert i dette, send meg en PM og oppgi din e-postadresse for senere kontakt.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Prognatus » man 18.09.2006 2:39

Vil du være med i Vestfold Linux User Group (VLUG)?

VLUG håper å starte opp igjen høsten 2006.

Hvis du er interessert, send en e-post til bjorn [at] softace.no og jeg kontakter deg nærmere med beskjed om når og hvor det blir et evt. stiftelsesmøte. Hvis vi får nok interessenter blir det et møte nå i høst, sentralt i Vestfold.

Du kan gjerne forsøke å verve familie, venner og kjente! :)
Isåfall be dem å sende meg en e-post direkte, så jeg får registrert e-postadressen deres.

Kopier gjerne denne meldingen og post den i andre fora der du vandrer.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Prognatus » tir 19.09.2006 6:14

Flere har spurt meg om hva vi skal drive med i VLUG. Jeg har skrevet litt om det her:

http://www.diskusjon.no/index.php?showt ... try6886246

Hvis det er noe mer dere lurer på, så bare si ifra! :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Prognatus » ons 27.09.2006 2:55

Vi tar stadig i mot flere interesserte til VLUG. :)
Første møte blir nå i høst.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Lemen » ons 27.09.2006 21:08

Prognatus skrev:Vi tar stadig i mot flere interesserte til VLUG. :)
Første møte blir nå i høst.


Vet du ca. dato ? Er vel kanskje ikke så mye vits å spøre om det her egentlig, da jeg regner med det uansett vil bli sendt ut informasjon på mail til alle som har meldt seg på :)
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Prognatus » ons 27.09.2006 22:57

Vet ikke nøyaktig dato ennå, men jeg håper vi kan få avviklet møtet før Edgy Eft lanseres 26. oktober. Jeg holder nå på med å lete etter et egnet møtested i midtfylket. Låne (ikke leie) et klasserom eller helst et auditorium med AV-utstyr. Jeg skal snakke med Høgskolen i Vestfold (avd. Eik og Bakkenteigen) og et par andre skoler. Hvis noen vet om noe passende eller kjenner noen som jobber på en skole i nærheten, kontakt meg gjerne med tips.

Alle på mailinglisten vil få beskjed i god tid, ja. :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav deimos » tor 28.09.2006 6:06

Du kan jo sjekke med 37 i horten da, der er vel alt som trengs tilgjengelig og det er sentralt.
Tror de låner ut gratis til sånne arrangementer.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Prognatus » tor 28.09.2006 8:02

Takk for tipset, men hva er 37 i Horten?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav deimos » tor 28.09.2006 8:12

Det er ett kultur hus i horten som kan benyttes til sånne ting.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Prognatus » tor 28.09.2006 20:35

Ok, takk. Jeg skal ta en telefon til dem.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Prognatus » tir 03.10.2006 16:20

Første møte er nå satt til 23. oktober.

Alle som har meldt sin interesse har fått informasjon på e-post. Men det er ikke for sent å melde sin interesse... Bli med, dette blir gøy! :)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav deimos » ons 04.10.2006 4:03

Hvor endte det med at møtet ville bli avholdt da?
medlem i 211 måneder
 

Neste

Returner til Norske Linux Brukergrupper



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]