LUG på Sør-Helgeland/Helgeland?

Her oppfordres det til å legge ut informasjon om Linux brukergrupper, og om evt. nye brukergrupper som søker nye medlemmer.

LUG på Sør-Helgeland/Helgeland?

Innleggav VegardAndreas » tir 15.05.2007 11:37

Hei!

Eksisterer det LUG på Sør-Helgeland/Helgeland?

Er interessert i å bli med i et eller kanskje starte et til høsten. :)

Hilsen
Vegard Andreas Ness :-D
medlem i 202 måneder
 

Innleggav sturla » tir 15.05.2007 19:33

Hvor bor du?

HELUG (eller liknende) har blitt diskutert ganske mange ganger av meg og andre her. Vi har hatt høye tanker om å starte noe, meg selv inkludert, men det har liksom strandet. For min del på grunn av ventende baby og en god del press på jobben. Men jeg har ikke sluppet tanken.

Spørsmålet blir også hvor man skal sette de geografiske grensene. Helgeland er stort i omstrekning, og en lug som favner om hele regionen blir kanskje for stor? Hvis du f.eks bor i Brønnøysund kan det bli langt å kjøre om man skal møtes i Mo i Rana.

Men flott at det er flere som har ønske om å starte noe. Jeg har som sakt ikke sluppet tanken og jeg vet om flere som "pusher" på :-)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav terjejh » tir 15.05.2007 22:41

Kanskje enklere med kommunikasjonene når storflyplassen blir ferdig ;)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav cybercoin » tir 15.05.2007 23:08

Kven vil ha storflyplass? Fly forurenser fælt.. Eg vil heller ha høghastighetstog til Kirkenes, bilar med biobrensel og betre veger! :-D

Men uansett, eg er glad du ynskjer eit LUG her, det gjer eg og.

Sjekk forøvrig ut tråden: http://linux1.no/forum/viewtopic.php?t=2150

Sør-Helgeland, hm, kanskje Nesna ville vært den beste plassen for eit LUG, ikkje langt til Mo, ikkje langt til Mosjøen, ikkje langt til Sandnessjøen osv.

;)

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav VegardAndreas » ons 16.05.2007 8:34

Høres fornuftig ut!

Er vant til å reise, så det ville ikke vært noe problem egentlig. Det eneste er om det passer med skole osv. Så hvis det er LUG på foreksempel fredags kveld eller på en lørdag er det bra :).

Støtter forresten opp om ideen med HELUG.

Med den teknologien som vi har i dag må man vel strengt tatt ikke være i samme rom for å delta på LUG, man kan jo bruke video konferanse for eksempel... (bare en høytflyvende ide).

Hvis det ikke finnes LUG på Helgeland bør vi jo starte ett :D
medlem i 202 måneder
 


Returner til Norske Linux Brukergrupper



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]