Får ikke til å installere Tiger

Diskusjon rundt eldre Apple-maskiner

Får ikke til å installere Tiger

Innleggav j-vil » søn 02.12.2007 3:19

Hei!

Jeg har en imac G4 maskin med 800 mHz prosessor og 768 mbyte minne. Jeg har også kjøpt en Mac-mini med Intel Core Duo-prosessor, og med den fikk jeg Tiger 10.4.5 som jeg hadde tenkt å installere på imac-en. Men det går ikke. Jeg får bare meldingen "unable to find driver for this platform (powermac4,5)". Også bes jeg om å restarte maskinen med å trykke av/på-knappen. Er det slik å forstå at denne Tiger-versjonen jeg har, bare kan benyttes på maskiner med Intel-prosessorer?

Begynner å bli drita lei hele lampeskjermen. Er nyst begynt med mac. Har tidligere bare drevet med pc, og så langt må jeg si at det er mye mer ball med mac. :-/

Hva kan jeg gjøre med hensyn til den driveren som mangler?

Hilsen mørkegrønn mac-bruker som vil, men får det ikke til! ;)
medlem i 196 måneder
 

Re: Får ikke til å installere Tiger

Innleggav Dr.Pepper » søn 02.12.2007 3:37

Tviler på at det går an å installere intel OS X på PowerPC maskin.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Får ikke til å installere Tiger

Innleggav macers » søn 02.12.2007 6:09

Har instalert tiger på min g4 700mhz lampeskjerm, funker knirkefrit. du må kjøpe en tiger instalasjons dvd som ikke har fulgt med en mac.
medlem i 205 måneder
 

Re: Får ikke til å installere Tiger

Innleggav iTouch » søn 02.12.2007 6:55

En installasjons plate følgende med en maskin skal kun brukes til den maskinen og ikke noe annet. Installer tiger from the box som også har PPC støtte. Sikkert ikke like lett å få tak i nå MEN:S Leopard skal vel egentlig gjøre maskinen (finder/safari) raskere også på de gamle maskinene så kan vel også kjøre på den.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Får ikke til å installere Tiger

Innleggav pølsa » søn 02.12.2007 10:02

Forstår jeg det rett om du faktisk er misfornøyd med at du ikke klarer å gjøre noe du ikke har lov til? Når man kjøper mac følger det med os som skal installeres på en maskin.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Får ikke til å installere Tiger

Innleggav j-vil » søn 02.12.2007 13:06

Jeg får takke for interessen, men jeg håper dog det snart kommer en som har har annet å fare med enn moralpreik. Til dere som syntes dere hadde grunn til det: Ærlig talt, jeg skal bruke noe jeg selv har kjøpt til det jeg vil hjemme hos meg selv. Man snakker da ikke om å mangfoldig-gjøre for videre salg. Hva blir det neste? At en plateproduksjon som kommer fra Sony, bare kan avsplilles på en Sony-cdspiller? Hadde garrantert vært svært økonomisk gunstig for Sony, hvis alle hadde blitt nødt til å kjøpe cdspilleren sin derfra. Eller hvis man kjøper et bilde av Odd Nerdrum, som hater journalister. Hvor mange hadde giddet å bry seg med at han da for eksempel sa at du får bruke dette til hva du vil, men du får ikke henge det opp noen plass som journalister kan komme til å se det. Give me a breake!

:rolls eyes:

Mvh
Johnny
medlem i 196 måneder
 

Re: Får ikke til å installere Tiger

Innleggav pølsa » søn 02.12.2007 13:24

Var ikke snakk om moral og eller noe sånt, synes bare ar det var en unaturlig kraftig reakson å "Begynne å bli lei av hele lampeskjermen" fordi du ikke klarer å gjøre noe som faktisk ikke er mulig å gjøre med en instllasjonscd som ikke er laget til maskinen.

Hvis du synes du har lov til det fordi du har kjøpt produktet kan du jo bare laste ned en installasjonscd som virker fra nettet og bruke den. (Men det får vi ikke lov og snakke om i forumet, så derfor er det ingen som svarer det)

-Edit-
endret til lampeskjermen

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til Eldre maskiner



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]