MSN for MAC

MSN for MAC

Innleggav gunkrist » tir 04.03.2008 13:09

Hei..
Jeg har en imac 24 med Leopard. Seter opp MSN-meldinger. Fungerer fint ut samt toveis i en samtale men jeg får ikke nye meldinger inn. Jeg er ny på mac etter flere år på PC så jeg står litt fast. Noen gode forslag på løsning???
medlem i 204 måneder
 

Re: MSN for MAC

Innleggav lazaruz » tir 04.03.2008 13:24

fungerer fint i toveis samtale, men får ikke meldinger inn? :o

forstår ikke helt :P

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: MSN for MAC

Innleggav gunkrist » tir 04.03.2008 13:37

Sender jeg en MSN til andre fungerer alt helt ok og vi sender tekst fram og tilbake..
Prøver andre å sende en melding til meg får de beskjed om at meldingen ikke kan leveres til mottakeren til tross for at jeg på min Mac er pålogget. Prøvde først med Microsoft for Mac, nå har jeg Adium. Samme resultat.
medlem i 204 måneder
 

Re: MSN for MAC

Innleggav trulsj » tir 04.03.2008 13:58

Har nettopp opplevd det samme. Bruker OS x Leopard og Messenger for Mac. Live-kontoen er knyttet til en nn@mac.com adresse. Samme problemstilling for min samboer som også bruker en nn@mac.com adresse til Live-kontoen.
Problemet er består i at andre ikke får sendt meldinger til meg. Det fungerer noen ganger når jeg initierer samtalen, men den kan bli brutt etter noen meldingsutvekslinger.

Har også forsøkt med Adium, men får samme problemet som i Messenger for Mac.

Jeg tror problemet har en sammenheng med at Live-kontoen er knyttet til en @mac.com-adresse. Noen som kan bekrefte dette? Hvorfor?

Jeg husker Microsoft skapte noen problemer for brukere med @mac.com-adresser en gang høsten 2007 også.

Løsningen for meg ble å opprette en ny Live-konto knyttet til en @gmail.com-identitet. Av prinsipp nekter jeg å ta i bruk @hotmail.comm/@live.com, i tillegg til at det er en dårligere tjeneste enn hva Google tilbyr.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: MSN for MAC

Innleggav gunkrist » tir 04.03.2008 14:42

Som en test la jeg inn min mailadresse på jobben. Det virket meldingene utmerket. Problemet koker da ned til at Microsoft ikke er glade i Mac og har lagt inn en snublesnor for xx@mac.com adresser. Den kalde krigen er ikke over. Noen som kjenner noen "workaround" for dette da...
medlem i 204 måneder
 

Re: MSN for MAC

Innleggav trulsj » tir 04.03.2008 18:24

Svenske MacWorld skriver også i dag om problemet: http://macworld.idg.se/2.1038/1.148526

Så får vi se hvor stor vilje Microsoft har til å utbedre dette problemet og evt hvor lang tid det kan ta...

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: MSN for MAC

Innleggav Jørgen4mac » tor 06.03.2008 17:32

Jeg har også et problem med msn for mac. Jeg klarer å logge meg inn og sånt, men plutselig står det "du har blitt logget av msn fordi systemet er ikke tilgjengelig" :-!

Hva kan det bety? og hva kan jeg gjøre for å få msn til fungere?
medlem i 193 måneder
 


Returner til Programvare



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron