Det er vanlig at serviceteknikerne ikke finner feilene.
Et eksempel (sann historie)Jeg har levert inn min Nec Versa-laptop til reperasjon 2 ganger. Første gangen var i 2005 da den begynte å slå seg av uventet, og senke prosessorhastigheten, samt at modemet var gåent.
Leverte den inn, og fikk beskjed om at pcen var helt i orden, men de byttet modemet for sikkerhets skyld.
Andre gangen, i 2007, rapporterte jeg samme problem med at CPUen senket hastigheten, at CD-brenneren var ødelagt samt viften bråkte noe inni hel****.
Ingenting ble fikset, men fikk ny vifte, for sikkerhets skyld.
Nå er garantien gått ut, og maskinens brenner brenner ikke cder, den nye viften har begynt å bråke, men prosessoren har holdt stabil hastighet, merkelig nok.
Det jeg prøver å poientere er at god service ikke er lett å oppdrive i dag
, og det er ikke bare Apple/Eplehuset som er dårlig.
Så kan jeg nevne en historie fra en i klassen som leverte inn sin HP-laptop fordi tastaturet hadde smeltet (overoppheting). Den ble levert inn i september 2007 eller noe sånt, og er enda ikke kommet til rette.
Så både Apple, Packard Bell Nec, og HP er ikke gode på service.