Batteriet går dobbelt så fort ut enn vanlig!

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Batteriet går dobbelt så fort ut enn vanlig!

Innleggav eelleenn » man 14.04.2008 17:47

Hei!
Har søkt litt rundt på forumet, men finner ikke noe om problemet mitt.

Saken er at jeg har hatt min macbook i litt over 2 mnd, og batteriet mitt går dobbelt så fort ut som det egentlig skal. Jeg vet ikke når dette helt oppstod men det er vel ikke det første man legger merke til. Jeg har prøvd å latt batteriet gått helt ut og fulladet den igjen, men ingen bedring. Jeg har tatt tiden og det gikk ut etter ca 1 1/5 time. Jeg har til og med sammenliknet med en annen macbook som er mye eldre. Og det må være noe feil! Batterikapasiteten min er på 94%, så det er vel ikke den det er noe feil med.

Har planer om å ta den med til der jeg kjøpte den å se hva de kan gjøre, men lurer på om det er noen her som har hatt samme problem og kanskje vet hvordan man kan fikse det? Eller hva dere oppnådde med å klage? (selv om det kanskje er forskjellig fra butikk til butikk?)

Håper at noen her har kunnskap til å spare meg for en tur til macbutikken! :-P
På forhånd takk :-)
medlem i 194 måneder
 

Re: Batteriet går dobbelt så fort ut enn vanlig!

Innleggav Henrik Christiansen » man 14.04.2008 18:32

Hvis du har en batterikapasitet på 94% har du et godt batteri.

Kjører du mange programmer når du måler tiden?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Batteriet går dobbelt så fort ut enn vanlig!

Innleggav Hysteria » man 14.04.2008 20:03

Sjekket om noen programmer dreger ekstra mye ressurser? Sjekk aktivitetsmonitoren for sikkerhetsskyld.

Jeg vet iallefall, når jeg lemper ekstremt store oppgave på min MBP så sluker den strøm.
medlem i 206 måneder
 

Re: Batteriet går dobbelt så fort ut enn vanlig!

Innleggav dng » man 14.04.2008 20:39

min macbook er 3 måneder gammel, 60 laddinger og den er på 100% ifølge Coconut Battery, rart det derre:/
Kan det ha med hvordan du har behandlet batteriet? Eller har det ikke noe å si på de nye batteriene? Jeg ladder uansett bare når MacBooken min begynner å gå på reservestrømmen, og tar den ut når pluggen lyser grønt.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Batteriet går dobbelt så fort ut enn vanlig!

Innleggav runen » man 14.04.2008 21:00

min er 2 måneder, og min er også 100%

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Batteriet går dobbelt så fort ut enn vanlig!

Innleggav stormx » man 14.04.2008 21:29

Jeg har en Powerbook G4 som hadde 98% av org. batterikapasitet igjen etter 350 sykluser i følge Coconut! Det holdt lenge også, men lurer på om coconut kan ha oppgitt feil antall sykluser..?

Batterilevetiden burde ikke halveres i løpet av to måneder uansett!
medlem i 210 måneder
 

Re: Batteriet går dobbelt så fort ut enn vanlig!

Innleggav PederB » man 14.04.2008 21:37

Jeg har en macbook som har 62 sykluser og 100% health.

Dersom batteriet går ut fort så sjekk om du har noen prosesser som henger, blåtann, wlan, lysstyrke på skjermen din evt andre ting som kan dra strøm. Dersom det er macbook du har så er det noe lav levetid på en såpass ny maskin ja.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]