HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav missilecathcer » ons 23.04.2008 9:22

Humac har jeg dessverre dårlige erfaringer med. Jeg leverte inn maskinen min på service (reklamasjon), og jeg skulle få den tilbake etter ca 3 uker. Det er greit nok. Men som kunde har man krav på et låneprodukt dersom reparasjonen tar mer enn en uke, noe jeg spurte om da jeg leverte den inn og hun bak disken sa at hun ikke var sikker. Så jeg sa at jeg kunne vente en uke og heller hente den da.

Kom tilbake etter litt over en uke og spurte om jeg kunne få en lånemaskin noe jeg ikke fikk med mindre jeg selv tok kontakt med hovedkontoret. Kan noen her fortelle meg hvorfor jeg må ta kontakt med hovedkontoret for å få en lånemaskin, når det er butikken jeg forholder meg til? Fyren i butikken sa at de også kunne bestille en lånemaskin, men at det ville gå tre ganger så lang tid enn om jeg gjorde det selv. Så jeg sendte en en høflig mail med flere spørsmål der jeg jeg påpekte at de kanskje hadde litt vanskelige rutiner på dette med lånemaskiner. Jeg fikk en kort mail etter tre dager som forklarte hva som var galt med maskinen og at jeg kunne komme og hente en lånemaskin hos de. Nå hadde jeg gått to uker uten en maskin.

Da jeg fikk igjen min (etter tre uker, som er bra) så oppførte den seg veldig rart. Fikk kernel panics i ett sett, så jeg sendte Oslo City-butikken en mail om det der jeg spurte om tips og råd. Den har jeg jeg ikke fått svar på ennå. Og det er over en uke siden.

Jeg legger ikke hele Humac for hat, men man får ikke akkurat lyst til å handle der igjen.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav Runert » ons 23.04.2008 9:56

Vel.. noen likser broeren, og andre liker søstra...

Detta blir vel litt som å diskutere om hva som er best i hennhold til våre egne preferanser. Jeg for min del har fått god hjelp begge steder, har handlet mest på eplehuset i den gamle opera.. Dette grunnet at jeg jobber like ved.

På et generelt grunnlag kan jeg vel legge til at det er sykt kjipt med butikker med kølapp system og lang ventetid... Dette gjelder vel de fleste butikker fra tid til annen, men dog...

Kanskje jeg skal begynne å handle mine mac ting på fotosjapper, feks fotoknutesen i kongensgate. Koselig sjappe med koselige folk..

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav desafio » ons 23.04.2008 10:58

Jeg kjøpte min mac hos eplehuset Ålesund, og har hatt en del trøbbel med den. Jeg har fått byttet hovedkort to ganger hos Epleshuet Trondheim, og superdrive to ganger hos eplehuset Oslo, og begynte å se meg lei av å ha maskinen inne til reparasjon konstant.
Jeg begynte da å hinte frampå om å heve kjøpet, og få en helt ny maskin med litt bedre specs, og da fikk de virkelig fart på seg. De sa at reparasjonen skulle ta ei uke, men fikk den igjen etter to dager :-)
Veldig fornøyd med folka i Oslo, men litt mindre tilfreds med Trondheim

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav Stein1 » ons 23.04.2008 11:42

Kanskje Humac har tatt kritikken til seg og "flyttet" på litt folk ;) :
http://www.humac.no/artikler-og-nyheter ... ill-2.html
medlem i 195 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav fredriku » ons 23.04.2008 11:50

Desafio:

Nå er det vel slik at selger har lov å prøve å utbedre feilen opp til 3 ganger før du bør begynne å nevne at du vil ha omlevering, eventuelt ny maskin der og da?

At du skal true med det blir veldig feil, både for fyren bak disken, og for deg selv som kanskje vil få et dårlig kundeforhold til aktuell butikk?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav desafio » ons 23.04.2008 12:32

Jo, jeg ser den. Men jeg var ikke skyld i noen av feilene, og jeg spurte på en usedvanlig høflig måte om mulighetene for å heve kjøpet. Føler ikke jeg gjorde noe som helst galt, og har ingen som helst problemer med å anbefale Eplehuset i operapassasjen. Jeg har kjøpt mye rart der borte etter den siste reparasjonen :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav iTouch » ons 23.04.2008 13:05

Stein1 skrev:Kanskje Humac har tatt kritikken til seg og "flyttet" på litt folk ;) :
http://www.humac.no/artikler-og-nyheter ... ill-2.html


Jeg tror nok mer at folk slutter og at de sliter med å drive/få nok folk ...

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav segrov » ons 23.04.2008 13:11

Må bare si at jeg har fått veldig god service på HUMAC vika, og det jeg jeg også fått hos Eplehuset.

Husk at det er lett å klage, men det er sjelden folk gidder å skryte av god service, så nå skryter jeg litt:)
medlem i 249 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav nicho » ons 23.04.2008 13:18

Jeg mener at personer som skriver innlegg hvor de mener å vite eller synse hvordan selskap fungerer bør spare seg. Personer som jobber på de aktuelle arbeidsplassene leser faktisk det dere skriver. Forestill deg om selgerene dere handler av begynte å skrive hvor ufattelig teite spørsmål enkelte kunder stiler og evt hvor dumme folk kan virke ved å tro at de vet hvordan ditten og datten fungerer? Det hadde jo vært forferdelig å bli hengt ut på den måten?

Jeg tror samtlige personer i både humac og eplehuset ønsker å gi en så god service som mulig, men siden vi alle er mennesker kan vi alle gjøre feil eller ha en dårlig dag ol. Det er heller ikke alle kunder som oppfordrer til en serviceminded og vennlig samtale ved å opptrå og oppfære seg uforskammet.

(Jeg må presisere at jeg skriver dette innlegget som en privatperson og ikke en ansatt hos Humac.)

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav Stein1 » ons 23.04.2008 14:10

Hehe, dette er ganske enkelt. Er det mange nok kunder som opplever dårlig service, så hjelper det ikke hvor mye butikken mener de har rett.
Skal en kunde fri seg fra ytre seg negativt om det han/hun opplever som dårlig service fordi det vil såre de ansatte? Unnskyld meg, men da er det på tide å finne seg en annen jobb med null kundekontakt.
De butikkansatte er butikkens ansikt utad, og da har du bare å gi god service åkke som. Alle kan ha en dårlig dag, men når de dagene begynner å bli mange nok, er det på tide å gå litt i seg selv og se om noe kanskje kan gjøres annerledes.

Selgerne til Humac kan gjerne begynne å skrive om ufattelig teite spørsmål og om hvor dumme folk er, så kan de jo se hvor mye salg det genererer...
medlem i 195 måneder
 

Re: HUMAC Vika=dårlig support. Eplehuset=god support.

Innleggav turimblar » ons 23.04.2008 17:40

jeg handler litt på internett. sjekker kanskje en prisguide eller to, og så ser jeg om hva slags karakter kunder gir den butikken. sånne ting er avgjørende for meg.

jeg kommer til å ta innleggene her til etteretning neste gang jeg skal handle ny Mac. sannsynligvis på Eplehuset.
medlem i 227 måneder
 

Forrige

Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere