Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav ZerBox » søn 22.06.2008 12:58

Jeg har en MacBook kjøpt hos Expert i Stavanger. Lurer på om det er slik at jeg kan gå til en Expert-butikk med maskinen å kreve ny harddisk uten alt peset med å levere inn maskinen osv? Jeg vet at det er disken som er død, og maskinen er godt under ett år gammel.

Lurer også på om det er mulig å gå inn med maskinen i en annen butikk enn der jeg kjøpte den. Altså i en annen Expert-butikk. For den jeg kjøpte den i er svært liten, og jeg tviler egentlig på at den har reservedeler inne.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav leffx » søn 22.06.2008 13:07

Det vil forundre meg veldig mye om Expert butikken raparerer maskinen selv.. Tipper den må sendes inn til Apple/sertifisert reparatør. Du må nok klare deg uten maskinen en stund.

Har hørt om noen som har klart å få tak i ny HD ved å snakke med apple support pr. tlf.

Er du villig til å bite i det sure eplet, kan du kjøpe og installere ny disk selv.
medlem i 193 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav Dorkfish » søn 22.06.2008 13:27

Be om at Expert skaffer deg ny HD, og så setter du den inn selv. Tar ca 10 minutter. Dette er en garantisak.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav ZerBox » søn 22.06.2008 13:45

Jeg kommer ikke til å godta at de vil ha maskinen min inn (om de vil det). Jeg vet at det er harddisken som har feilet, og ønsker ikke å måtte levere inn maskinen for en lengre periode. Jeg kan vel strengt tatt få en harddisk i hånda og gå i en av de større Expert-butikkene?

Det jeg ikke har fått svar på enda er hvorvidt jeg kan gå til en annen Expert-butikk enn den jeg kjøpte den i?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav Haakon » søn 22.06.2008 14:06

Men vil ikke egenbytte av harddisk ødelegge garantien?
medlem i 237 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav Dorkfish » søn 22.06.2008 14:09

Du kan gå til en anen butikk enn den du kjøpte den i. Expert er tross alt en kjede.

Og nei, du bryter ikke garantien ved å bytte harddisk på en MacBook.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav Wackhy » søn 22.06.2008 14:31

Du kan også ringe Apple, så kan de sende deg en ny disk som blir levert på døra.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav kesse » søn 22.06.2008 18:51

Du har ikke noe krav på å få utlevert en harddisk uten at de tar den inn på service, bare så det er sagt. Tipper nok at du fint må belage deg på en liten stund uten macen din..
medlem i 218 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav Ogga » søn 22.06.2008 19:16

Stikk innom Tell og snakk med Sveinung på verkstedet. Han fikser det glatt for deg!
medlem i 222 måneder
 

Re: Garanti: Bytte harddisk hos Expert

Innleggav Simikk » søn 22.06.2008 19:48

Hadde akkurat en macbook med ødelagt harddisk, som gikk på garantien.
Apple Support, Eplehuset og andre med samme erfaring var veldig klare på at om det skulle gå på garantien, måtte jeg levere inn hele macbooken, så blir det bestilt del (i dette tilfellet en HD) og så byttes den på verksted. Den gamle ødelagte disken beholder Apple, da de "bytter del".
Jeg ville beholde disken, tilfelle eieren av macbooken kom på noe som måtte hentes ut - ergo betale dyrt firma for å hente ut - men da måtte jeg betale selv for den nye.

Skal sies det gikk raskt og effektivt (en uke).
medlem i 196 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere