Reparere i tromsø?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Reparere i tromsø?

Innleggav H å k o n » lør 19.07.2008 15:17

Hei, jeg bor i Tromsø og har en sprukket macbook. Eplehuset her reparerer ikke selv, og de nekter å sende min applestore kjøpte mac til et servicested. Hva skal jeg gjøre?
medlem i 214 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav Macini » lør 19.07.2008 15:19

Kontakt Apple Store og spør dem hva du skal gjøre, siden det er de som har solgt den er de som må ta avgjørelsen i forhold til eventuelle garantier og slikt. Ring med fasttelefon (gratis) og ikke mobil (dyrt).
Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav H å k o n » lør 19.07.2008 15:27

Jeg har ikke tilgang på fasttelefon. Men strengt tatt burde det vel bare være å sende den til et hvilket som helst annet eplehus eller humac som utfører reparasjoner? Plikter ikke de å reparere garantisaker?

Jeg skal til oslo litt senere i sommer, men bare på gjennomreise. Er det noen der jeg kan få reparert den på dagen hos?

Noen fra tromsø med erfaringer?
medlem i 214 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav appleman » lør 19.07.2008 15:27

Jeg hadde akkurat samme problem som deg for et par uker siden.

Ring til Apple og forklar problemet (det er kjent). Er den under garanti blir det få spm. Er den ikke det, sier du at du vil reklamere. Uansett får du et nummer.

Sammen med et lite brev som forklarer feilen (med en setning), og hvor du skriver inn nummeret og serienr på maskinen, leverer du den inn på Eplehuset i Tromsø. Én gang i uka sender de over til Eplehuset i Trondheim (eller var det Oslo), hvilket gjør det portofritt for deg.

Belag deg på minst to ukers rep.tid pga sommerferien.

oppd:
Så lenge du har et saksnr fra Apple kan du godt levere den inn hos Humac i Oslo, da sparer du hvertfall tiden det tar for Eplehuset Tromsø å sende den inn.
Eplehuset Tromsø har ikke eget verksted enda.
Leverer du inn i Oslo kan du også være heldig å få lånemaskin mens din er på rep.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav H å k o n » lør 19.07.2008 15:34

Takk for svar. Jeg fikk spekken i eksamenstiden, men ringte apple og fikk saksnummer. Like etter gikk jeg på eplehuset der jeg fikk vite akkurat det du sa om at de sender. Men nå når jeg kom dit, sa ekspeditrisen at nei, vi kan ikke sende, det er bare noe folk trur. Vi beklager at du har blitt feilinformert. Snålt og irriterende.
medlem i 214 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav appleman » lør 19.07.2008 15:37

Vil tippe det er en sommervikar, ville foreslå at du går ned en gang til og satser på at det er noen andre som står der :-) evt. at du sender en e-post. Da har du noe skriftlig å forholde deg til.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav Dorkfish » lør 19.07.2008 15:45

H å k o n skrev:Hei, jeg bor i Tromsø og har en sprukket macbook. Eplehuset her reparerer ikke selv, og de nekter å sende min applestore kjøpte mac til et servicested. Hva skal jeg gjøre?


Gratulerer Eplehuset i Tromsø!! Dere seiler opp som en outsider i kampen om å bli ÅRETS MINST SERVICEBEVISSTE BEDRIFT!!!

Håper dere er stolte!

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav expertn » lør 19.07.2008 15:48

Har hørt rykter om at officeline her i Tromsø reparerer. de har vel og merke ikke noen butikk men du kan prøve å få tak i de på:

Tromsø

Ta kontakt for mer informasjon
Telefon: 77 66 69 00
Telefaks: 77 66 69 01


Epost: firmapost@macoffice.no
medlem i 210 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav H å k o n » lør 19.07.2008 15:58

Takk, det skal jeg prøve! Hvis ikke forsøker jeg å levere den i Oslo, siden jeg sannsynlig vis drar herfra før jeg får den tilbake - hvis eplehuset ville være så vennlige å ta den i mot så klart.
medlem i 214 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav appleman » tir 29.07.2008 22:11

Gikk det bra? :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav H å k o n » tir 29.07.2008 22:16

På et vis:) De kunne ikke reparere her på macoffice i Tromsø heller, men siden jeg skal til Halden i august, så leverer jeg den på infografikk i Sarpsborg som jeg har hørt så mye bra om. Sendte dem en mail, så bestilte de topcase til meg og skifter den når jeg kommer.
medlem i 214 måneder
 

Re: Reparere i tromsø?

Innleggav Dorkfish » ons 30.07.2008 21:56

Problemet med InfoCare i Sarp er at de bare vil fikse ting som er kjøpt i den butikken. Kjør innom InfoCare i Oslo istedet. De tar imot alt med saksnummer fra Apple.

InfoCare holder til på Alnabru.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]