Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Her kan du diskutere de Mac spørsmålene som faller litt utenfor de andre kategoriene

Hvilket Apple-produkt fikk deg til å switche?

Innleggav iRemote » lør 20.09.2008 0:58

Lurte på hva slags Apple produkt som fikk deg til å Switche?
Hos meg var det MBP april 07!
Sist endret av iRemote den lør 20.09.2008 13:53, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Eivron » lør 20.09.2008 1:03

En 20" iMac, den hvite modellen, innkjøpt i mai 06 :wub:

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav evergreen » lør 20.09.2008 1:08

MacBook 2,1. 2,16GHz, 2GB ram og 120 gb hdd, og jeg er storfornøyd! Skal vel også legges til at en mac-frelst kollega hadde litt inflytelse på valget... ;)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Loevhagen » lør 20.09.2008 1:19

En MB fikk meg fra et langt liv med Windows og før det mye rart (f. eks. Osborne1s CP/M, BBC, Atari, C64).

Dersom ikke Apple lanserer en moderne MBP snart så konverterer jeg tilbake.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav djxfade » lør 20.09.2008 1:28

enkelt nok, Mac OS X<3

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav trooooond » lør 20.09.2008 1:30

Ville i mars prøve Mac når jeg var på utkikk etter en erstatter for min Fujitsu-Siemens Amilo Si1520 bærbare 12tommer. Kom over en rimelig Amerikansk MacBook Air på finn.no, og etter litt pruting var den endelig min.

Å åpne et Apple-produkt er virkelig noe man ikke gjør mange nok ganger i livet! Kvalitetsfølelse hele veien fra plasten på esken ble tatt av, til lokket ble åpnet og maskinen slått på. Bare dét ga mersmak på flere produkter! (Welcome-videoen i Leopard er av en eller annen grunn vanvittig fengende)

Har nå en iMac 24", Mac Mini, Apple TV, iPhone 3G og Time Capsule...

Det ble dyrt å leve enkelt gitt..... ;)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav weencent » lør 20.09.2008 1:31

kjøpte Iphone :) var storfornyød så kjøpte macbook...
da ble jeg frelst :D
men føler meg jævlig geek og matrealist når jeg har begge på pulten på skolen -.-
tenker alltid på de fattige barna i afrika haha
medlem i 189 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Zoot » lør 20.09.2008 1:31

Jeg switchet aldri. Jeg begynte på Mac og har aldri switched til PC (og har absolutt ikke planer til det) :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Kizza90 » lør 20.09.2008 1:42

Det var nok en iBook 12" med 512 ram, 80GB HD, 1 GHz, trådløst nett og blåtann... Husker Speccene enda, selv om det er 4 maskiner siden:)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav jarngrimr » lør 20.09.2008 2:11

Den første macen som virkelig fattet min interesse var en 12" powerbook for mange år siden.

Etter denne første forelskelsen var det en lang vei å gå. Først installerte jeg iTunes kun til bruk med podcasts, så når jeg kjøpte en iPod brukte jeg iTunes måtte jeg bruke iTunes til musikk også, og dermed startet den lange prosessen med å tagge 100gb med mp3'er. Da iPhone ble lansert var det album-art som sto for tur, og etter en stund tok jeg det drastiske skrittet å la iTunes styre plasseringen av musikkbiblioteket mitt. Dette var det siste offeret jeg gjorde før jeg følte meg klar til å godta alt fra Steve og gjøre ting slik han vil det.

I dag fikk jeg endelig min første mac.
medlem i 193 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav killroy » lør 20.09.2008 2:39

Det var en Mac Plus i i 86 tror jeg.
Alt i en maskin, helt utrolig. Den står og går fremdeles.
medlem i 225 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav OlafG » lør 20.09.2008 7:59

Broren nin kjøprte en iBook G4 12" 1.33 Ghz i 2005, som jeg senere overtok, da var jeg solgt.
medlem i 206 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav T.B.Hansen » lør 20.09.2008 8:31

Jeg er så gammel at jeg husker den tiden «skikkelieg folk» helst unngikk datamaskiner. Men så kom altså, Macintosh, som det gikk an å bruke til annet enn «bokføring»...

Snuste på Mac helt fra 80-tallet, via bekjente som studerte eller drev med grafisk design, men fikk ikke anledning til å kjøpe en selv før på 90-tallet. Har måttet slite med PC (Windows og DOS) på ulike jobber hele tiden, og har alltid hatt en eller annen form for «Windows-erstatning» på Mac'en. Ikke fordi det har vært nødvendig — men fordi enkelte oppdragsgivere ikke har fantasi til å forestille seg annet enn Windows-programmer (jeg er frilanser).

For meg er ordet «switche» meningsløst. Windows holder rett og slett ikke mål. Jeg vet hva jeg snakker om her; en av jobbene mine har vært å prøve og vurdere programvare; en annen å intervjue fagfolk som bruker datautstyr. De som tror at maskinvare-spesifikasjoner har betydning i valget mellom Mac og Windows, eller har vesentlig betydning for tiden det tar å utføre en jobb, har ikke skjønt hva det dreier seg om. Selv om en PC skulle ha mange flere hestekrefter, vil Mac'en alltid vinne løpet pga kjøreegenskapene — om førerne er like gode...

Så skulle jeg nevne «et Apple-produkt» som årsak til at jeg ikke bruker Windows, er svaret helt klart: Mac OS.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav Lost » lør 20.09.2008 8:40

T.B.Hansen: Skikkelig bra innlegg! Det likte jeg.
---------
Etter flere års frustrasjon over win tok jeg endelig steget over til Mac i 2001, alt for sent men dog!
På jobb derimot må jeg slite med pc, fikk ny HP denne uka, skulle være et skikkelig beist da jeg trenger en heftig maskin i min jobb som konstruktør på UG NX, men hva skjedde?
Etter bare 4 timer låste hele driten seg og jeg måtte slå av strømmen!

Fuck MS! :devil:

Svar til trådstarter: Jeg kjøpte iBook :-)
Sist endret av Lost den lør 20.09.2008 8:47, endret 1 gang
medlem i 215 måneder
 

Re: Hva slags Apple produkt fikk deg til å Switche?

Innleggav BjornE » lør 20.09.2008 8:45

MacMini! Snerten liten maskin, G4? Solgte den så fort som mulig når jeg forsto at Apple kom til å gå for Intel.

Neste, et år etter, ble en iMac, Intel Core Duo, med Windows som står og er musikkmaskinen i stua.Fantastisk design! Betjenens med et Logitech DiNovo mini tastatur og gjør alt av underholdning i stua, perfekt!

Neste ble en MacPro, 8 kjerner, 4gig ram, 4TB disker til alt av arbeid. Både OS og Windows. Sammen med denne står en MacMini med kun OS som benyttes som Mail leser og surfer!

Tilslutt em MacMini til i et dedikert musikk rom som igjen spiller all musikk og film. Utrolig fin formfaktor!

Har også hentet lampefoten opp av en søppelkasse - familiens maskin til å kikke på skoleplaner etc. Antagelig den Macen med fines design noensinne!

Bruker enten Logitech DiNovo mini tastatur eller de snerte små trådløse samt Logitech MX 1000 muser. Har også 1TB TC, Apple TV og airport. iPhone, iPod....

Har vi for mye?

NB! Alt virker perfekt, men Apple TV forstår jeg ikke hvorfor jeg har.........

NB! Er datamaskinbruker fra 1974 og har aldri hatt problemer med noe operativsystem, CPM, Sintran, VAX et eller annet, DOS, Windows 3.1, 98, 2000, XP, Vista, OSX.... Tror de fleste feilene som rapporteres her på forumet kommer av rapportørens inkompetanse, både på W og OSX.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Neste

Returner til Mac-hjørnet



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]