For noen uker siden fikk jeg problemer med iBook'en min. Jeg oppdaterte noen programmer og en sikkerhetsoppdatering og tok en restart. Den ville dessverre ikke slå seg på igjen. Den startet til blåskjerm med det lille hjulet, og lengre ville den ikke.
Jeg leverte den til Eplehuset i Oslo i håp om at de kunne fikse den.
Så langt ser det dårlig ut.
Først fikk jeg beskjed om at de måtte bytte ut harddisken og denne ikke var dekket av reklamasjon fordi maskinen er over 2 år gammel.
Men etter at de byttet den ut ville den fremdeles ikke fungere.
Nå ber de meg om en kvittering med serienummeret til maskinen. De sa jeg skulle gå inn på Apple-kontoen min, men der finner jeg ingen ordrer som er over 18 måneder gammel.
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. De har hatt maskinen min i 3 uker uten å komme et døyt nærmere en løsning. Og jeg må begynne å etterforske for å finne en 3 år gammel kvittering.
Maskinen min har skapt meg mer trøbbel de siste 3 ukene enn alle de 3 årene vi hadde sammen.
Når det ikke var harddisken som var problemet, må jeg fremdeles betale de 2000 kronene for at de byttet den ut? Og er ikke reklamasjonen 5 år og ikke 2?
Hvordan får jeg fatt i kvitteringen?