God service av Apple ved reklamasjon!

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

God service av Apple ved reklamasjon!

Innleggav ThomasV » fre 08.12.2006 16:52

Ok, jeg skal kanskje innrømme at overkriften ikke stemmer helt, for Apple fulgte vel egentlig bare norsk lov slik de er forpliktet til, så hvorvidt det kan kalles GOD service kan vel diskuteres. Men den gode nyheten er jo at Apple faktisk har begynt å følge norsk lov i forhold til reklamasjon igjen. Siden det er en del negative innlegg her om hvor vanskelig det er å få gjennom en reklamasjon hos Apple, tenkte jeg derfor å fortelle hvordan jeg opplevde det.

Har en iMac som er litt over 1,5 år gammel, uten AppleCare. En dag begynte maskinen å henge seg, og det kom klikkelyder fra harddisken på maskinen. Etter å ha lest her på forumet, var det bare for meg å skrive ut forbrukerkjøpsloven, gjøre meg klar til å ta en telefon til Apple Support, og jeg forventet vel minst at jeg måtte argumentere for å få gjennomslag for mine rettigheter.

Jeg fikk snakke med en svenske jeg fortalte problemet til, hun fortalte meg at jeg bare hadde ett års garanti, for det kunne hun se på serienummeret, og jeg sa at dette gjaldt en reklamasjon. Da måtte hun sjekke med reklamasjonsavdelingen, og etter ti minutt kom hun tilbake og fortalte at garantien nå var forlenget, så nå kunne jeg bare levere maskinen til verksted, og to uker senere har jeg den her med ny harddisk.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Mortlar » fre 08.12.2006 16:55

Glad på dine vegne.

Jeg har samme erfaring med bruk av angreretten.
Hyggelig svenske og penger rett inn på konto.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Øysteinh » fre 08.12.2006 16:59

Godt å høre at det gikk i orden:-)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: God service av Apple ved reklamasjon!

Innleggav Vassago » ons 01.10.2008 15:45

Det der er i alle fall langt bedre service enn hva jeg fikk i tilsvarende sak nå.

Mitt svar: Harddisk er slitasjedel, reklamasjon avvist.
medlem i 220 måneder
 

Re: God service av Apple ved reklamasjon!

Innleggav Yoshi » tor 02.10.2008 17:15

Vassago:
Skrev akkurat et innlegg som såkalte "slitasjedeler" i denne tråden: viewtopic.php?f=152&t=129737&st=0&sk=t&sd=a&start=30
medlem i 195 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]