Kjøpe Mac her - studere i USA

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Kjøpe Mac her - studere i USA

Innleggav MissC » lør 04.10.2008 18:28

Jeg planlegger å kjøpe macbook her, og kreve tilbake mva på flyplassen da jeg skal studere i USA og har adresse der.
Hva blir det til med garantien/reklamasjonsretten, vil jeg ha rett til 5 års reklamasjonsrett selv om jeg flytter til USA og benytter meg av tilbakebetaling av MVA ordningen? Det er nettopp pga reklamasjonsretten at jeg velger å kjøpe her.

Takk for alle svar!
medlem i 186 måneder
 

Re: Kjøpe Mac her - studere i USA

Innleggav Hopalong » lør 04.10.2008 18:39

Litt tricky den der. Kommer vel litt an på hvordan kvitteringen ser ut - har den ingen referenser til utlandet eller eksport, burde du ha full rett i Norge.

Ellers er det hyggelig at prisene har kommet så mye ned i Norge. Da jeg studerte i USA (Virginia) på begynnelsen av 90-tallet, kostet en Mac IIsi over dobbelt så mye i Norge som i USA - og det var før student rabatten.

Have fun!
medlem i 201 måneder
 

Re: Kjøpe Mac her - studere i USA

Innleggav expertn » lør 04.10.2008 18:50

Hva du har rett på skal jeg ikke uttale meg så veldig hardt og konsist på. Men hva jeg tipper du får er 1 års verdensomspennende garanti, og 5 års reklamasjonsrett om du leverer den inn i Norge om det skulle oppstå feil. Jeg er ganske skråsikker på at de i USA vil ta liten eller ingen hensyn til reglene som gjelder i Norge.
medlem i 210 måneder
 

Re: Kjøpe Mac her - studere i USA

Innleggav Double J » lør 04.10.2008 19:01

Hvor lenge skal du studere i USA? Vil tro at reklamasjonsretten her i Norge vil være som normalt, men du har _ikke_ reklamasjonsrett i USA. Så om du skal være der lenger enn et år, så ville jeg nok tatt med Applecare-pakken for sikkerhetsskyld.

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]