Mac Pro lukter vondt

Diskusjon rundt Apples Mac Pro

Mac Pro lukter vondt

Innleggav Jurgis » tir 13.05.2008 20:57

Hei.
Kjøpte meg en Mac Pro i slutten av september i fjor.
Fra dag en har den nesten vært en pest og en plage. I perioder lukter det så ille av den at jeg må ha oppe to vinduer på rommet og vifte i taket.
Noen andre som har opplevd det?
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav aghazten » tir 13.05.2008 21:12

Noe som har krabba inn i den å daua? Heheh.. Neida. Men du har åpna å sett inni? :-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav Jurgis » tir 13.05.2008 21:15

Heh, tror ikke det.
Har åpna den mange ganger, ikke noe rart.
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav andreasbk » tir 13.05.2008 21:17

Sansynligvis ligger det en dø rotte mellom cpuen og kjøleribben :P

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav aghazten » tir 13.05.2008 21:19

Men seriøst, hva lukter det? Svidd, brent, what?

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav Jurgis » tir 13.05.2008 21:43

Lukter egentlig en slags søtlig lukt. Litt sånn som når ting er nye, men nå er den et halvt år gammel.
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav edo » tir 13.05.2008 22:11

Mac Pro smell
og her var en tråd med en mulig løsning på problemet.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav s0r » tor 02.10.2008 10:34


Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav svar » tor 02.10.2008 10:38


Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav XVegard » man 13.10.2008 0:29

Jeg har og hatt problemer med lukt fra en Macpro kjøpt i mai 07. Jeg orket ikke klage på det eller bry meg så mye om det da jeg fikk den men jeg følte det var noe ubehagelig med hele greia. Virker som folk beskriver stanken fra maskinene sine ganske forskjellig. Jeg reagerte vel mest fordi lukten var "merkelig". Altså ikke slik man forventer at elektronisk utstyr skal lukte. Jeg synes lukten kan minne litt om kork eller gummi mens noen på besøk her sa det luktet litt som øl.. Uansett liker jeg ikke dette (spesiellt ikke nå etter skriveriene om det). Er vel ikke så mye å gjøre med problemet heller egentlig siden det er for sent å klage eller bytte den inn.
medlem i 193 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav TheRealChristoffer » man 13.10.2008 0:35

KLAG, kan være giftige stoffer som er helefarlig for deg

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav XVegard » man 13.10.2008 0:38

Ja, jeg skal forsøke å klage i morgen. Hvor gjør jeg det egentlig? Kjøpte direkte fra http://www.apple.no...og den der telefonsupportgreia må jeg vel betale for nå?
medlem i 193 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav TheRealChristoffer » man 13.10.2008 0:40

For support ja men du har reklamasjonsrett og da skal du ikke betale flere hundre i support. ring apple, er til dit eget beste. DU har kjøpt en dyr maskin og den skal ikke lukte slik

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav XVegard » man 13.10.2008 0:50

Ja, jeg skal gjøre det i morgen. Faen om jeg har pustet i meg gift i over et år fordi jeg ikke gadd å klage med en gang. Var bare glad for at jeg endelig hadde ny maskin og tanken på å måtte sende den avgårde med en gang vant over lysten til å klage. Slikt tar tid..


Kan legge til litt mer om denne lukten. Jeg merker den best når jeg har vært ute av leiligheten en stund. Og den er her om jeg har vært bortreist og maskina har vært av i mange dager og, noe som kan tyde på at det ikke er resultat av at noe inni blir varmet opp.

Beskrivelsen av at denne lukten er heeeelt uutholdelig og at man blir dårlig av den kjenner ikke jeg meg igjen i. Det er liksom ikke sånn at jeg føler meg syk. Har som sagt stussa mest over den fordi det ikke lukter slik man forventer at datautstyr lukter. Men om flere opplever det samme så prøv å beskrive den.
medlem i 193 måneder
 

Re: Mac Pro lukter vondt

Innleggav TheRealChristoffer » man 13.10.2008 0:52

Normalt luktar maskin i noen dager, noe som man lukter av nye produkter men skal ikke vare lenge. en så dyr maskin skal ikke lukte. du har 5 års reklamasjonsrett ifølge norsk lov så du kan trygt klage.


Du merker ikke du er syk men om maskinen spyr ut gift kan det komme bivirkninger senere i livet. uansett om apple sier det er gift eller ike så krev det fikset. en maskin skal ikke lukte giftig eller ei!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Neste

Returner til Mac Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]