Ny MBP?

Diskusjon rundt garanti og service på produkter fra Apple og andre leverandører

Ny MBP?

Innleggav j0rg1 » lør 18.10.2008 16:18

Bestilte en MBP 25. september i år, og nå har det kommet ny. Jeg ga 15 490,- for denne, men den nye koster 16 490,-. Noen som vet om jeg får byttet inn denna mot en helt ny en? :-!
medlem i 185 måneder
 

Re: Ny MBP?

Innleggav mac addict » lør 18.10.2008 16:53

Nei du vil ikke få byttet den inn i en ny nei. Tror de har 14 dagers angrerett men det er jo 20 dager siden du fikk den så da tror jeg ikke det går.

edit. dette står på apple.no
7. Returrett

7.1 Hvis du er misfornøyd med et Produkt eller en Tjeneste du har kjøpt av oss, kan du returnere Produktet eller kansellere Tjenesten og få tilbake innbetalt beløp for Produktet eller Tjenesten hvis du kontakter oss innen 14 kalenderdager etter at Produktet ble levert eller innen 14 kalenderdager etter bestilling av retten til Tjenesten (jf. Lov om angrerett).

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Ny MBP?

Innleggav Maxell » lør 18.10.2008 17:07

DET er grunnen til at jeg alltid kjøper Apple-produkter på Elkjøp. Da har du 30 dagers reutrrett, og får pengene tilbake. Spiller ingen rolle om du har brukt produktet eller ikke.

Så lenge Apple har den lite kundevennlige policien å ikke si noe før samme dag, så kjøper jeg alt på Elkjøp.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ny MBP?

Innleggav Siggii » lør 18.10.2008 17:15

Det er vel ikke mer enn 14 dager full returrett på nettbutikker ellers heller. Disse 30 dagene til Elkjøp er vel noe de selv har bestemt. Men det er bra det altså, bare sier at de holder hvertfall loven.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Ny MBP?

Innleggav Larsaronen » lør 18.10.2008 17:31

spørs helt når du fikk den.. Bestilte du fra nett har du 14(?) dagers returrett FRA du fikk den.
medlem i 203 måneder
 

Re: Ny MBP?

Innleggav Maxell » lør 18.10.2008 17:38

Siggii skrev:Det er vel ikke mer enn 14 dager full returrett på nettbutikker ellers heller. Disse 30 dagene til Elkjøp er vel noe de selv har bestemt. Men det er bra det altså, bare sier at de holder hvertfall loven.


Etter loven er det 14 dager på alt fjernsalg, ja. Helt riktig at det er Elkjøp selv som har innført 30 dager.

Men det funker, jeg har levert tilbake masse varer, og det går helt fint uten spørsmål hver gang. Og det er i alle fall genialt i forhold til hvis folk er kjipe med lånemaskiner når du må ha noe reparert, da kan du bare "kjøpe" en ny Mac, ha den mens den andre er på reparasjon, og så levere den tilbake etterpå.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Ny MBP?

Innleggav j0rg1 » lør 18.10.2008 17:44

Det er care anyway.. den nye er ikke så mye bedre.. :P
medlem i 185 måneder
 


Returner til Garanti og service



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]